Kirjoittaja Aihe: 207 - Tehottomuus (THP)  (Luettu 36898 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #75 : 26.03.2012, 20:53:00 »
Jep, se ohjaa imunokan ajoitusta. Pelkkä solenoidi ei saa aikaan tuollaista Leggen videoissa kuuluvaa nakutusta. Imunokan koneisto mahdollisesti voi, mutta sitten siellä olisi kyllä jotain hajalla. Tuo rähmä Pouserin solenoidissa on melko varmaan peräisin vanhasta jakopään muovisesta ketjunohjaimesta. Tai jos haluaa maalailla piruja seinälle, niin öljympumpussakin on mustaa muovia... Pari lastua alumiinia on koneistusjäämiä. Pouserin autosta voisi olla mielenkiintoista mitata öljynpaineet kannesta, sillä jos siellä on pahempiakin tukoksia öljykanavissa, niin tuo imunokan säätö ei toimi oikein. Anturin saa kiinni tähän. Yksi syy tehottomuuten voi olla myös tukossa oleva katalysaattori. Tapauksia löytyy ainakin Englannista ja Kreikasta. Googleen "clogged cat"

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #76 : 26.03.2012, 21:15:33 »
EDIT: Näköjään tuolla 407-alueellakin keskustellaan VVT-nokkapyörän nakutuksesta, mutta siinä se taitaa olla enemmänkin ominaisuus kuin vika.

Säätäjän rakenne on näissä sama, helical hammasratas jne..  Naputus johtuu samasta syystä, hienoinen välys.

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #77 : 27.03.2012, 09:15:53 »
Varoitus, maallikon spekulointia ja arvailua ;) :

Kun itsellä oli ajoitukset pielessä, niin yrittääkö kone korjata sitä itse myös tuon VVT-systeemin avulla? Mikäli näin on, onko mahdollista, että se peitti mahdollisesti kuluneisuudesta/välyksestä tulevan naputuksen? Nyt, kun ajoitukset laitettiin kohdalleen ja VVT toimii "normaali" alueellaan, nakutus kuuluu.

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #78 : 28.03.2012, 01:04:42 »
Kyllähän ohjain yrittää nokkaa kääntää, kuormituksen/kierrosluvun mukaiseen taulukko-arvoon, kun ohjain ei ole vikatilassa.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #79 : 02.04.2012, 18:30:18 »
Uutena oireena käynnistysongelmat kylmänä. Kolmannella käynnistyskerralla jaksaa vasta käydä tyhjäkäyntiä.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #80 : 02.04.2012, 18:47:34 »
Joskus tuohon huonoon käynnistyvyyten on veikattu lämpöanturia. Sen kyllä luulisi saavan kiinni joko vikakoodilla tai jonkun testiohjelman arvoja seuraamalla (tai sitten ei)...
edittiä:  http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=45861.0
« Viimeksi muokattu: 02.04.2012, 19:03:25 kirjoittanut Jykke »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #81 : 02.04.2012, 19:09:32 »
Katsoin lämpötilat pps:llä. Imuilma ja moottorin lämpötila on noin 2 asteen tarkkuudella sama kuin ulkolämpötila.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #82 : 03.04.2012, 09:38:58 »
Eikös tuo oire voisi mennä myös paskaantuneisiin venttiileihin ja imukanaviin?

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #83 : 03.04.2012, 18:54:29 »
Olikos moottori ollut pitkään käynnissä? En tiedä kuin kuumassa paikassa olit, mutta aika harvoin ulkona on yhtä kuumaa kuin mitä moottorin lämpötila on normaalisti.

Moottori oli kylmä eikä se ollu käynnissä.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #84 : 10.04.2012, 12:42:45 »
Lämpötila-anturi vaihdettu. Liitin oli hapettunut. Kosteutta saattanut päästä anturin sisään saumasta.

[ylläpito on poistanut liitteen]

[ylläpito on poistanut liitteen]
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #85 : 08.05.2012, 18:11:10 »
No eihän se toimi vieläkään. Vääntö on nyt jo normaali, mutta tehot puuttuu. Mitä seuraavaksi?

[ylläpito on poistanut liitteen]
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #86 : 09.05.2012, 02:14:13 »
Mitä seuraavaksi?

Kyseisen käyrän perusteella logittaisin ahtopainekäyrän kierrosten funktiona - mikäli ok, niin venttiilinjouset vaihtoon.

Legge

  • Vieras
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #87 : 09.05.2012, 10:16:28 »
Onkos tuo THP:lle ominaista, että vääntö hyytyy tuolla 2500 kierroksen jälkeen ja lähtee uuteen kiitoon 4000 paikkeilla? Oma auto on tehoiltaan tuntunut varsin hyvältä venttiileiden puhdistuksen jälkeen. Eipä ole kertaankaan kyykännyt tai empinyt kiihdytyksessä.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #88 : 09.05.2012, 15:31:50 »
Olen myös tehnyt venttiilien puhdistuksen. Auto siis muuten vetää todella hyvin esim liikkeelle lähtiessä eikä emmi mitenkään. Vääntö tulee aina hyvin. Jakopää ongelmista mahdollisesti aiheutunut venttiilien vaurioituminen voidaan ilmeisesti unohtaa kun toimii hyvin pienillä kierroksilla? Venttiilinjouset vois olla toki yks, mutta eikö siitä pitäis tulla misfireä?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Tehottomuus (THP)
« Vastaus #89 : 13.05.2012, 18:52:37 »
Jos jotain sähköistä vikaa haluaisi vielä epäillä niin olen huomannut välillä vetojen olevan epätasaiset hiljaa ajaessa kakkosella. Kerran alkoi pumppaamaan todella ärsyttävästi, että oli pakko painaa lisää kaasua.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99