Kirjoittaja Aihe: 307 - Ei aina käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 11336 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jrautiai

  • Vieras
Auto: 2006 307 SW 2,0 (automaatti).

Minä kohtasin tämän ongelman kanssa pari viikkoa sitten.

Lauantaina kaikki toimi hyvin kun autoa pihassa jouduin siirtelemään. Sunnuntaina en tehnyt mitään ja maanantaina se ei sitten aamulla halunnutkaan viedä minua töihin. Startatessa pyöritteli kivasti, mutta muuta ei sitten tapahtunutkaan. Auton päälle en itse ymmärrä juuri mitään, joten hinurilla mentiin sitten huoltoon. Huollossa olivat starttailleet autoa "vähän" pidempään, jonka jälkeen se sitten olikin käynnistynyt. Epäilivät, että venttiili olisi jumissa tjs.

Tämän huvin seurauksena olen sitten saanut autooni virheilmoituksen "depollution system fault". Mistähän tämä voisi johtua?

Selailin jotain viestiketjuja läpi, joissa käskettiin antaa kenkää autolle tai tarkastaa jäähdytysnesteen tasoja tai startata vain useammin ja mikään näistä ei auttanut.

jrautiai

  • Vieras
Useasti starttaaminen sitten auttoi. Pari viikkoa ajelin tuon virheen kanssa ja viime perjantaina se sitten katosi, eikä sen jälkeen ole näkynyt.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
^ Vikakoodit tulee nollata ennen katsastusta, muuten tulee hylky.
Peugeot 3008 hybrid

starship

  • Vieras
Onkos tuo "depollution system fault" sitten joku pahempi vikailmoitus kun esim."Antipollution fault ja Catalytic conveter fault" mitkä minulla hävisivät itsestään puolan vaihdolla?

Vai jääkö ne vain uudempiin väyläsähköisiin autoihin muistiin?
« Viimeksi muokattu: 31.10.2011, 13:10:40 kirjoittanut starship »

Juster

  • Vieras
Auto: 2007 307 1,6 (TU5JP4).

Auto jämähti pihalle eilen, ei käynnisty vaikka starttimoottori pyörittää toisinaan, Depollution System  Faulty ja moottorikuvake syttyy. Joskus satunnaisesti käynnistyy, mutta kierroksia lisättäessä sammuu. Sulakkeet vaikuttavat ehjiltä sekä moottoritilassa, että kojelaudassa. Haluaisin tarkistaa myös tulpat, mutta moottorin umpirakenteesta johtuen en tiedä tarkalleen aukeaako tulppapaneeli irrottamalla keskiosan ristipääruuveilla kiinnitetyn muovikannen. Mitä muita mahdollisia tarkastuksia voisi tehdä.

TEMP_ARKISTOON

Juster

  • Vieras
En tulppia löytänyt, minne ne on piilotettu? Ongelma on samantyyppinen kuin vanhemmissa autoissa oli tulppien kastuminen, Silloin riitti, että otti tulpat pois ja puhdisti, sekä antoi happihoitoa pari tuntia ja taas baanalle. :(

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Jos on 1.6 16v bensa moottori, niin ota moottorin päältä se suojamuovi pois. Poista puolapaketti, niin tulpat tulee esille.








Suitable plugs for this application are:
Eyquem  RFN52HZ (OEM)
Bosch  FR8 SEO  (OEM
Bosch  FR8 SE+  (Yttrium tip)
NGK  LFR6B
Champion  REC9YCL
Denso  IKH20
Denso  VKH20  (Iridium)

Stop Press - Just Discovered!
Bosch FR78NX Super 4's (My preferred plug)
« Viimeksi muokattu: 28.07.2012, 20:46:17 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

Juster

  • Vieras
Otin pois suojamuovin, joka oli ruuvattu hex-ruuveilla (6kpl), öljynlisäys korkki on samassa symbioosissa - ei sieltä mitään tulppia löytynyt, vaan epämääräisen näköistä härpäkettä, joista en ymmärrä mitään. Olikohan muovikansi oikea? :-\

Juster

  • Vieras
Mitä jousia sieltä lentää silmille, jos yrittää tarkastaa. Minkälainen avain tulppiin tarvitaan? Kannattaako tarkistaa ja avata? Pistän alle yhden kuvan. Kuvassa on nuolella osoitettu kohta, jossa jonkinlaista kosteutta ja likaa pinnassa, olisiko syy ongelmaan?

Pugi406

  • Vieras
Liat ovat öljyn vaihdosta jääneitä, taikka sitten öljynpaine anturi hivenen hikoilee. Ei vaikuta käynnistykseen.

20 torx avain ja 16mm tulppa avain niin saat tulpat pois.

Juster

  • Vieras
Kiitoksia paljon vastanneille, täytyy huomenna päivänvalossa tihrustaa sytytystulppia. Otinkin muovikannen auki, mutta en uskaltanut tehdä enenmpää. PUG-508 kuvien myötä onnistunen tulpat tarkistamaan.

Mikä on täällä arvio, olisiko tulppadiagnoosi oikein?

Täällä selaillessani on polttopisteessä ollut lamda-anturi, virtalukon pohja, hiukkassuodatin ym.

Ennen esim Lada, Opel kadet olivat helppoja tapauksia korjata - Nykyisin uusiin autoihin pystyy polttimoita vaihtamaan. Huonoon suuntaan ollaan menosaa.  :-\

Juster

  • Vieras
Aamulla lähtee Ylivieskan Peugeot-huoltoon trailerilla. En uskaltanut alkaa sytytystulppia tutkimaan tai vaihtelemaan, vaikka epäilenkin vian sieltä löytyvän. Informoin lisää kun saan diagnoosin ja korjauksen tiedot. Aamulla hyrähti taas käyntiin, mutta sammui viiden minuutin kuluttua.

Bensiinin syötössä ja sekoitusuhteessa täytyy olla syy ongelmaan.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Puola rikki. Oliko tuohon vaihdettu tarvike lambda, kun ei näytä ihan alkuperäiseltä.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2012, 20:53:56 kirjoittanut PUG-508 »
Peugeot 3008 hybrid

Pugi406

  • Vieras
Ihan alkuperäiseltä näyttää mun mielestä

Juster

  • Vieras
Hei taas!

Peugeot jäi korjaamolle, koska varaosia ei ollut. Tilalla Fordin karvahattu.

Aika huollolle oli klo 13.00, mutta 15.30 pääsivät aloittamaan. Ennen sitä työnjohtaja kertoi tankin olevan tyhjä, vaikka reilusti puoli tankkia on. Myöhäinen aloitusajankohta johtui siitä, ettei Ylivieskan Peugeot-huollolla ole kuin yksi testeri. Huoltotaksoihin nähden kyseenalaista säästämistä. Siellä tallusteli vapaita huoltomiehiä pitkin/poikin, joilla ei ollut tekemistä.

Tällainen testeri ei liene kuin läppäri, johon liitetään pösö tietyllä plugilla. Tietenkin ohjelmisto myös tarvitaan. Mistähän näitä voi ostaa?

Miksi merkkihuolto ei voi lisensoida ohjelmia vaikkapa kymmenelle läppärille, ettei asentajien tarvitse olla kädet taskussa. Suolaista on kuitenkin rahastus. Fordilla mennään nyt. Tiedotan lisää kun uutta tietoa. :'(