Kirjoittaja Aihe: 306 - Takajarruvoimissa liian suuri ero (rumpujarrut)  (Luettu 10315 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jarrumies

  • Vieras
Vs: 306 - Takajarruvoimissa liian suuri ero (rumpujarrut)
« Vastaus #45 : 26.11.2011, 16:08:34 »
Tuli vaihdettua tuonne huonommin pitävälle puolelle myös OSSCA:n työsylinteri ja johan paukahti rengas lukkoon hiekalla!!! ;D Nähtävästi noilla eri valmistajan tarvikeosilla on aika paljonkin vaikutusta. Täytyy käydä vielä maanantaina ennen leimaa varmistamassa voimat, mutta kyllä se pahasti näyttäisi nyt siltä, että ongelma tuli korjatuksi! Eikä tullut vaihdettua kuin kaikki jarruosat :D

KTA

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 057
Vs: 306 - Takajarruvoimissa liian suuri ero (rumpujarrut)
« Vastaus #46 : 26.11.2011, 21:48:11 »
Olen kyllä sitä mieltä, että se huonommin pitävä puoli toimii oikein ja sen paremmin pitävän puolen jarrupaine on jo ehkä liian korkea. Ei sen takajarrun kuulu hiekalla mennä lukkoon muuten voi talvikelillä tulla ikäviä tilanteita.

Kyllä ainakin -02 Corollassa takajarrut menee hiekkatiellä lukkoon kun jarrua oikein polkee.

Takajarrut eivät kuitenkaan koskaan saa lukkiutua etujarruja ennen.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Takajarruvoimissa liian suuri ero (rumpujarrut)
« Vastaus #47 : 10.01.2012, 11:41:55 »
Tuli vaihdettua tuonne huonommin pitävälle puolelle myös OSSCA:n työsylinteri ja johan paukahti rengas lukkoon hiekalla!!! ;D Nähtävästi noilla eri valmistajan tarvikeosilla on aika paljonkin vaikutusta. Täytyy käydä vielä maanantaina ennen leimaa varmistamassa voimat, mutta kyllä se pahasti näyttäisi nyt siltä, että ongelma tuli korjatuksi! Eikä tullut vaihdettua kuin kaikki jarruosat :D

Millaiset jarruvoimamittaustulokset katsastuksesta tuli?

TEMP_PYYDETTY_VASTAUSTA
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

paion

  • Vieras
Vs: 306 - Takajarruvoimissa liian suuri ero (rumpujarrut)
« Vastaus #48 : 13.02.2012, 21:44:34 »
Auto: 1997 306 1,4 (viistoperä, Bendix-takarumpujarrut).

Katsastuksessa ero takajarruissa (rumpujarru) oli toisella kerran ihan sama, vaikka uudet kengät huonommalle puolelle vaihdettu eli ei vaikutusta. Jarruvoimat takana: vasen 0,4 kN ja oikea 1,3 kN. Etujarrut ja käsijarru OK.

Paremmalla puolella (oikealle) on jokin aika sitten vaihdettu jarrusylinteri (Ossca-merkkinen Motonetista) ja jarrukengät ja tuntuu pelaavan. Vasemmalle vaihdettu uudet kengät nyt (jarrusylinteri ei vuotanut ja toimi normaalisti, vaikka originaali onkin). Myös molemmat käsijarruletkut on vaihdettu viimeksi.
Mistään ei vuoda, eikä jarruneste vähene säiliöstä. Eikä kai ole jarruputketkaan läjässä, tuskin ilmaa on, kun ei tätä jarrupiiriä aukaistu, muuta kuin kengät.

Onkohan tässä mallissa erillistä jarrupaineensäädintä tai muuta härpäkettä? Toinen katsovamies sanoi, että ei? Vasen jarrusylinteri menee kyllä tässä ainakin vaihtoon (merkki LPR) vaikka vanha rokkaa. Vai mistä lähtisi hankalaa vikaa hakemaan?

paion

  • Vieras
Vs: 306 - Takajarruvoimissa liian suuri ero (rumpujarrut)
« Vastaus #49 : 14.02.2012, 15:14:26 »
Vasemmanpuolen jarrusylinteri myös vaihdettu uuteen. Ei tuntunut parantuvan! Tuskin pääjarrusylinterissä vikaa, kun toimii etujarrut ja oikea takajarru. Mitä sitten?

Jarrumies

  • Vieras
Vs: 306 - Takajarruvoimissa liian suuri ero (rumpujarrut)
« Vastaus #50 : 26.03.2012, 08:55:21 »
Varmistithan että vaihdoit tuonne huonommalle puolellekin nimenomaan OSSCA:n jarrusylinterin?
Nimittäin tuo OSSCA:n sylinteri antaa juuri tuon 1.3 - 1.4 kN jarruvoiman, kun taas orkkikset pääosin alle 1.0 kN.