Kirjoittaja Aihe: 206 - Ei aina käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (ajonesto)  (Luettu 12989 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 511
Varaosakuvasta hahmottaa ulkomuodon, osa numero 11. Kuvaa: linkki. En tiedä tarkkaa paikkaa, samoilta nurkilta se kuitenkin löytyy.
Peugeot 607 3.0 manual '01

manyga

  • Vieras
Onko se jo selvillä, että puuttuuko lämpimänä kipinä vai bensa?

Bensaa ainakin tulee, kipinää ei kait nää. Viedään auto korjaamolle ainakin vikakoodien lukuun.

manyga

  • Vieras
Veikkaan puolapakettia, joka vikaantuu lämmetessään.

Mut sitähän ei ilmeisesti saa testattua muuta kuin vaihtamalla koko puolajuttu?

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Voisi kokeilla sen lämmittämistä kuumailmapuhaltimella, kun kone on kylmä. Jos ei sitten käynnisty, niin voisi olettaa vian olevan siinä.

manyga

  • Vieras
No nytpä auto ei käynnisty enää ollenkaan, vaikka on koko yön ja päivän seissy 'kylmenemässä'... Mut nyt löytyi rele, että tutkitaan se, ennen hinaushommia.

Rele toimii, eli vika jossain muualla.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2011, 15:47:13, kirjoittanut manyga »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 510
Puola varmaan.
Peugeot 508 & Peugeot 607

manyga

  • Vieras
Näkyyköhän se vikakoodien luvussa? Vai kuinka todennäköinen tässä tapauksessa tuo puolan rikkoontuminen on? Kannattaisko sittekki kokeilla vielä?

Johtoihin tuli virta.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 499
Ei ollu puolassakaan vika.

Kuinka tämä todettiin?

manyga

  • Vieras
Kokeiltiin ihan uutta. Nyt auto korjaamolla odottamassa vikakoodilukua.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 510
BSI- tai ohjainyksikkö rikki. Molemmat pitää vaihtaa.

Ei tarvi. Ne voi korjata.

http://www.vekatronics.fi/
« Viimeksi muokattu: 01.06.2016, 08:58:04, kirjoittanut cone »
Peugeot 508 & Peugeot 607

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Niin kuulemma, mut korjaamo jo ehti tilata käytetyt (siis luultavasti korjatut...) osat. Ja laittavat auton ilmeisesti tämän viikon aikana kuntoon. Kalliiksi vaan tuli :(.

Toivottavasti ongelma selviää tuolla osien vaihdolla. Joskus vika voi olla myös johtosarjassa, vaikka vaikuttaisi olevan jossain ohjausyksikössä.
« Viimeksi muokattu: 01.06.2016, 08:58:56, kirjoittanut cone »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

3279

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 662
Siis molemmat boxitko vaihdettiin ilman varmuutta kummassa vika on? Jos näin on niin rahastuksen makua.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 510
Siltä vaikuttaa. Onko merkkiliike vai joku nyrkkipaja. Kannattaa sitten muistaa, että mittarilukema muuttuu jos vaihtaa käytetyn bsin. Jos enemmän ajettu josta osa otetaan, niin se lukema tulee mittaristoon.
Peugeot 508 & Peugeot 607

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Ei oo peugeot merkkiliike, mut ranskalaisiin erikoitunut. Nyt tuli lisäharmeja... Tohon eiliseen hintaan kuului 3 osaa (yhdestä en tiedä mikä on), jotka kaikki siis vaihdettava(?). Mutta ei ollutkaan saatu kuin 2 osaa, eli liike metsästää nyt sitä kolmatta osaa jostain...

Ja mittarilukema on tuossa pojan autossa aluperin jotain 180 000, eli saavat kyllä muokata mittarilukeman, jos enemmän ajetusta ottavat. Prkl, tää ottaa jo todella päähän  >:(!

Jos mittarilukema muuttuu todellista suuremmaksi, niin kirjaa tarkat lukemat ja vaihtoajankohdan muistiin ja pyytää vielä vaikka korjaamon todistuksen asiasta. Pitäisi kelvata mahdolliselle ostajalle ja pääasia on, että itse tietää, minkä verran autolla todellisuudessa on ajettu.

Vähän suhtaudun epäillen siihen, että pitäisi vaihtaa useampia ohjausyksiköitä autosta tuon ongelman takia, mutta kai ne sitten korjaamolla tietävät...
« Viimeksi muokattu: 01.06.2016, 08:55:28, kirjoittanut cone »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

manyga

  • Vieras
Tänään soittelin tuonne autokorjaamoon, että missä mennään? No selvis, että tässä oli mulla väärää tietoa, ja ei ne ookkaan saanu mitään osia autoon vielä! Kun jollain piti olla, mut ei sit ollukkaa... Eli se BSI- yksikkö ja ohjainlaite pitäis olla samasta autosta, niin tuottaa vähän ongelmaa...

Ja siis tuo pelkkä auton vianmääritys on maksanut tähän asti 311 euroa. Ja noiden osien kera (mikäli niitä jostain saa, tulee noin 900 euroa).