Kirjoittaja Aihe: 206 - Ei aina käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (ajonesto)  (Luettu 13242 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Onkohan nyt niin, että tuolla vecatronicsissakaan ei pysty tuota pojan auton boksia korjaamaan, kun luulis että korjaamo olis sieltä jo kyselly, kun melkeen vieressä on? Ja tietona tosiaan on, että 206:seen täytyy vaihtaa aina BSI (vai PSI)-boksi ja ohjainlaite samasta autosta, jos käytettynä hakee.

Ota yhteyttä korjaamoon ja tiedustele, ovatko edes kysyneet rikkinäisten osien korjauttamista mainitsemassasi paikassa. Voisit myös kysyä, miten ovat päätyneet siihen lopputulokseen, että vika on heidän ehdottamissaan osissa - arvaamallako? Onko esim. johtosarjojen kunto varmistettu mittaamalla? Itse yrittäisin myös ottaa yhteyttä auton ohjausyksiköihin Peugeotin testilaitteistolla.

En osaa ottaa kantaa siihen, pitääkö käytetty BSI-yksikkö ja moottorinohjausyksikkö vaihtaa pareittain vai onnistuisiko osien ohjelmointi Peugeotin testilaitteistolla (jota korjaamolla ei ilmeisesti ole käytössä).
« Viimeksi muokattu: 01.06.2016, 08:54:44, kirjoittanut cone »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

S_a_m_i

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 849
En osaa ottaa kantaa siihen, pitääkö käytetty BSI-yksikkö ja moottorinohjausyksikkö vaihtaa pareittain vai onnistuisiko osien ohjelmointi Peugeotin testilaitteistolla (jota korjaamolla ei ilmeisesti ole käytössä).
Ecu, BSI ja avaimen siru pitää olla samasta paketista kaikkien kolmen. Kerran käytössä ollutta BSI-boksia ei pysty ohjelmoimaan toiselle eculle mutta uuden käyttämättömän BSI-boksin pystyy mutta sen hinta on hunajaa.

Löytyy omakohtaista kokemusta tästä paletista...
Nykyiset: P406 Coupe 3.0 V6 -01, P406 Gw Executive Hdi -04,  P405 Mi16 "projektointia" -90, P405 Mi16 -91, P205 Gti 1,9 -90, P205 Cti 1,6 -87, P205 Gti 1.9 Dimma -88

Exät: P306 Hdi farkku -00, P406 Hdi -99, P306 Gti -00, P405 Mi16 -88, P405 Sri -93

manyga

  • Vieras
Ei taida olla merkkihuolto, epäilen että eivät saa kuntoon. Tarvii pps testerin.

Oon ymmärtänyt, että pitäis olla kaikki tarvittavat laitteet. Paikka on siis RJ-auto Vaasan Korkeamäellä. Ja ite on nyt vaikee autoa tekstailla, kun se lojuu siellä korjaamolla...

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
No nyt! Eilen saatiin hakea auto. 919€. Tänään sit oli katsastus, ei menny läpi... Turvavyö pitää uusia. Ja pari kehoitusta. Mut auto käy :).

Selvisipä viimeinkin. :-) Eli varmaan nuo kolme S_a_m_i:n mainitsemaan osaa vaihdettiin autoon (käytettyjä osia)? Miten kävi mittarilukeman? Hyvällä tuurilla käytetty BSI-yksikkö oli vähemmän ajetusta autosta, jolloin lukema säilyi oikeana...
« Viimeksi muokattu: 01.06.2016, 08:53:15, kirjoittanut cone »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

Benkku

  • Vieras
Kerran käytössä ollutta BSI-boksia ei pysty ohjelmoimaan toiselle eculle...

Kyllä sen pystyy, mutta ei korjaamotesterillä. Ideaalisin tilanne tietty, jos alkuperäisen BSI:n muistin sisältö olisi taltioitu 'ajoissa'.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 464
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Manyga, tämä on hyvä uutinen että käynnistyy!
Peugeot RCZ HDI FAP

pasteri

  • Vieras
Auto: 2000 206 1,4 (TU3JP).

Mulla tuota starttausongelmaa esiintyi 206:ssa, kun auton kuskin penkin ääreen toi kyseisen auton avaimia enemmän kuin kaksi. Testattu muutamaan kertaan ja jos antoi käynnistää, niin jossain vaiheessa ajoa hyytyy auto tien poskeen eikä starttaa enää uudelleen ns. aikaviivesuojan takia.

Pari vuotta sitten kun hommasin auton, niin vara-avaimet oli keskikonsolissa ja jäivät yöksi siihen. Aamulla kirosin että tulipa hyvä auto ostettua, kun ei käynnistynyt. Korjaantui sillä, että heitti vara-avaimet kämpälle, odottelin n. 20 min ja auto starttasi.

Viimeksi hyytyi Helsingin keskustaan ja yön parkissa seisottuaan tyhjensi akun kokonaan. Aamulla oli mittaritaulu täynnä valoja eikä inahtanut startti. Apuvirralla lähti sitten käyntiin ja kotimatka ajettiin toinen avain takakontissa. :)