Kirjoittaja Aihe: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus  (Luettu 9186 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #30 : 20.09.2014, 21:49:02 »
Mitä nyt testerin kanssa ajoi, niin noin se suurinpiirtein meni. 9 asentoa toki ja sporttinappi. Kehittämällä C6 hyde ja Amvar passelimpi. Otti etupyörien iskut huomioon takapään osumaan.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #31 : 20.09.2014, 23:51:48 »
Kirjoitit muulloin löysäksi, no ei aja. Ajonopeus, renkaiden pystyliikkeet, ohjauksen asento ja/tai käännön nopeuskin vaikuttavat myös perussäätötasoon - mm. nopeuden noustessa tai pystyliikkeiden pidentyessä vaimentimia jäykistetään.

Mitään 'vaateri-ideaa' ei ole, vaimentimissa ei edes ole sen mahdollistavaa korkeudensäätöä - vaan korin heilahduksia pyritään vaimentamaan olkoon ne sitten pitkittäisiä tai sivuttaisia. Hydraulialustalla ei nyt ole mitään tekemistä aiheen kanssa.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2014, 23:55:32 kirjoittanut Benkku »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #32 : 21.09.2014, 00:29:22 »
Totta. Jarrutettaessa jäykistyy ja kiihdytettäessä. Ettei niiaa tai keuli. C6:ssa on sama boxi, kuin 407:ssa.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 719
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #33 : 21.09.2014, 23:24:07 »
Auto paikallaan 7. Nopeus alle 105 km/h 1. Yli 105 km/h 3. Kiihdytys paikaltaan 1-7. Kiihdytys 90km/h nopeudesta 3 vaihteella 1-3. N.50km/h nopeudessa kääntyminen risteyksessä 1-7. Heti kun ohjailee autoa, niin vaimennus jäykistyy. Jarrutuksessa myös jäykentyy, mutta ei kevyissä jarrutuksissa. Joku 1-3.
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #34 : 22.09.2014, 07:34:11 »
Juuri noin. Olisipa säädettävä monipuolisemmin, kuin comfort-sport. Alustatekninen uranuurtaja silti  ;). Ohjaustehostin saa nopeustiedon mukaan boxille dataa ja sitten jäykistää tehostusta.

On AMVAR-boxi hyllyssä, jota voisi yrittää tuunata mallia Audi/BMW > monipuolisesti säädettävä. Piirikaaviot kun saisi ja ohjelmiston> Arduinilla ja Linuxilla. Toimimoottorin pääteaste myös hyllyssä ja kolme pistoketta näkyy kuvassa. Audi juuri lanseerasi uudistettuun A6-malliinsa "mukavat komposiittijouset". Tuleekohan muihinkin autoihin tarvikejousia > 406 ja 605 turvallisuusoptio?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Benkku

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #35 : 22.09.2014, 13:06:16 »
Alustatekninen uranuurtaja silti...

'Uranuurtaja' malli PSA:lla sähköisissä vaimentimissa oli jo 605. Tuo on jo seuraavaa sukupolvea, vaikka säätöalgortimin periaatteet ovatkin kutakuinkin samat.

605 mallissa, kuten myöskin 607 mallissa - jäykistetään vaimentimia ajonopeuden mukaan myös tienpinnan epätasaisuuksien funktiona suoraan ajettaessakin eli sileällä pinnalla ovat vaimentimet löysemmät, kuin epätasaisella pinnalla. Samaten auton kuormaus vaikuttaa säädön lähtötasoon.

rallyedriver

  • Vieras
Vs: 607 - Sähkösäätöinen iskunvaimennus
« Vastaus #36 : 07.12.2015, 13:12:14 »
Voiko tuon iskarin saada väärinpäin tuohon aktuaattoriin?