Auto: 1998 306 1,8 (automaatti, VF37ALFZP32567793).
Terve,
olen vaihtamassa hihnastoa ko. kärryyn mutta Haynesin manuaali kertoilee, että kun kampiakselin hihnapyörän läpi työnnetään 8 mm pultti, niin moottori lukittuu oikein YKK:hon Ja viittaa 1-sylinteriin. Onko muka näin? Ei ainakaan minun pökössäni. Tutkin asiaa tunkemalla tulpan reijästä puisen tangon, jolla sain YKK:ksi ihan jotain muuta kuin ajoitusmerkin kolo hihnapyörässä.
Tsekatkaapas kuvia; Kuvat 1 ja 1a. Ajoitusmerkin ollessa kampiakselilla kohdallaan, nokka-akselin reijät eivät olekaan. Kysymys 1: Tarkoittaako tämä sitä, että Peugeot-huolto on hutiloinut 80000 km sitten? Kysymys 2: Eikös noiden pidä olla tasoissa. Kuvat 2 ja 2a kuvaavat tilannetta kun 1-sylinteri on oikeasti YKK:ssa.
Kysymys 3: Onko ajoitusreijillä mitään tekemistä 1-sylinterin YKK:n kanssa niinkuin Haynes väittää?