Kirjoittaja Aihe: 306 - Iskunvaimenninmittauksen tuloksia  (Luettu 1708 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
306 - Iskunvaimenninmittauksen tuloksia
« : 20.03.2012, 10:45:06 »
Auto: 1997 306 2,0 GTI-6 (2. mallisarja, 3-ovinen, XU10J4RS, RFS, BE3/6, DAM 7485/07.05.1997, ABS, automaatti-ilmastointi).

1. Edessä 57/62 ja takana 44/45 (ajettu 242 000 km).
2. Edessä 54/63 ja takana 53/46 (ajettu 253 000 km).
3. Edessä 67/76 ja takana 64/62 (ajettu 265 000 km, talvirenkaat 195/55 R15, rengaspaineet n. 2,7 bar).
4. Edessä 65/75 ja takana 56/56 (ajettu 288 000 km, kesärenkaat 195/55 R15, rengaspaineet n. 2,5 bar).
5. Edessä 68/76 ja takana 60/65 (ajettu 290 000 km, kesärenkaat 195/55 R15, rengaspaineet n. 2,5 bar).
6. Edessä 72/78 ja takana 72/68 (ajettu 306 000 km, kesärenkaat 195/55 R15, rengaspaineet n. 2,5 bar).

Autossa on kaikissa mittauksissa edessä Konin keltaiset Sport-iskunvaimentimet ja takana auton alkuperäiset iskunvaimentimet.
« Viimeksi muokattu: 24.11.2014, 16:45:06 kirjoittanut ToniL »
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Iskunvaimenninmittauksen tuloksia
« Vastaus #1 : 20.03.2012, 10:55:10 »
Auto: 1995 306 1,8 ST (porrasperä, XU7JP, LFZ, Magneti Marelli 8P, BE3, DAM 6588/22.11.1994).

1. Edessä 68/67 ja takana 65/65 (ajettu 214 000 km, kesärenkaat 185/60R14).
2. Edessä 72/69 ja takana 70/64 (ajettu 217 000 km, kesärenkaat 185/60R14).

Autossa kaikissa mittauksissa edessä todennäköisesti jotkut tarvikeiskunvaimentimet (oranssit) ja takana alkuperäiset iskunvaimentimet.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 875
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 306 - Iskunvaimenninmittauksen tuloksia
« Vastaus #2 : 20.03.2012, 20:05:31 »
Auto: 1997 306 2,0 GTI-6

1. Edessä 57/62 ja takana 44/45 (ajettu 242 000 km).
 edessä Konin keltaiset Sport-iskunvaimentimet ja takana auton alkuperäiset iskunvaimentimet.

Miten Koni-iskari voi olla ilman potkua?
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Iskunvaimenninmittauksen tuloksia
« Vastaus #3 : 20.03.2012, 21:26:38 »
Jos viittaat noihin prosenttilukuihin, niin eipä niistä juuri paljon muuta voi päätellä kuin sen, onko iskunvaimennin täysin rikki vai kunnossa. Nuo kaksi ekaa testitulosta muuten ovat samalta asemalta ja tämä uusin eri paikasta. Jousitus tuntuu ihan mukavalta ja jämäkältäkin samaan aikaan, ei mielestäni valittamista, vaikka omakohtaisia ajokokemuksia ei nyt kovin paljon autosta vielä olekaan kertynyt. Etuiskareiden ajomäärästä ei ole mitään tietoa, mutta ovat ne siellä useamman vuoden olleet paikoillaan, kun ruostettakin niissä on jonkin verran. Joku auton aiemmista omistajista on ne sinne laittanut, muttei dokumentoinut tapahtumaa. Jos liian löysiltä tuntuvat, niin esim. kulumista voi kompensoida säätämällä vaimennusta niistä. Vaatii kuitenkin koko joustintuen purkamista, joten siihen ei kovin helpolla viitsi ryhtyä ihan vain kokeilun vuoksi.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 306 - Iskunvaimenninmittauksen tuloksia
« Vastaus #4 : 24.11.2014, 16:42:47 »
Auto: 2001 306 2,0 GTI-6 (2. mallisarja, 3-ovinen, XU10J4RS, RFS, BE3/6, DAM 8645/10.07.2000, ABS, automaatti-ilmastointi).

1. Edessä 81/83 ja takana 74/78 (ajettu 210 000 km, kesärenkaat 195/55 R15, rengaspaineet n. 2,5 bar).

Autossa on kaikissa mittauksissa edessä ja takana auton alkuperäiset, siihen tehtaalla asennetut iskunvaimentimet. Ajossa auto tuntuu siltä, että iskunvaimentimet olisi syytä uusia, vaikka niissä ei vuotoja näykään ja katsastuksessa eivät aiheuta huomautusta.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info