Kirjoittaja Aihe: 407 - Avaimen teettäminen  (Luettu 20856 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #15 : 27.04.2012, 20:30:53 »
Auto: 2006 407 1,8 Olympia.

Itsellä ei auto lähde käyntiin vara-avaimella. Näytöllä joku teksti ja piippaus. Avain alustettu ja patterit vaihdettu, ei apua.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #16 : 27.04.2012, 20:37:27 »
Kaikki avaimet pitää testerillä koodata autoon sopivaksi.
Peugeot 3008 hybrid

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #17 : 27.04.2012, 20:51:20 »
Paljonko tämä operaatio maksaa?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #18 : 27.04.2012, 22:25:09 »
Jos ostit auton liikkeestä, niin liikkeen piikkiin.
Peugeot 3008 hybrid

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #19 : 28.04.2012, 01:18:41 »
Miksei molempia avaimia ole koodattu autoon jo tehtaalla?

SnoodMaster

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 79
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #20 : 28.04.2012, 09:26:58 »
No aivan varmasti on koodattu, huvittava ajatus ettei olisi. Jos se kaukosäädinavain (puhuit patterista) niin se on varmaankin rikki.
Pösöt: 307 CC 2.0 A 2004

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #21 : 28.04.2012, 12:18:57 »
Jos avaimet on joskus koodattu uusiksi ja yksi avain ollut silloin kotona, niin se yksi ei sitten toimi. Kaikki avaimet pitää olla mukana kun avaimet koodataan uusiksi.
Peugeot 3008 hybrid

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #22 : 29.04.2012, 21:58:27 »
Miksiköhän avain on joskus koodattu uusiksi. ?

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 445
  • 79000km / elokuu 2019
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #23 : 01.05.2012, 12:55:24 »
Avain uusittu?
Auto: 2015 508 SW Allure 2.0 BlueHDI 180 automaatti, 08/2023 190tkm
Menneet: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831, 405tkm), 406GW 1.8 16V -97 (190tkm), 309 GR 1.6/92hv -89 (200tkm), 309 1.3 Profil -86 (160tkm?).
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #24 : 01.05.2012, 18:39:41 »
Mutta siis paljonko koodaus maksaa noin. ?


Arde

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #25 : 02.05.2012, 09:55:58 »
Tuossa aiemmin mainitsin että koodaus (sopeutus) Autokeskuksessa 78e mutta HGF turvapalvelussa avaimen teettämisen yhteydessä 28e, voi olla että pelkkä koodaus on kalliimpi.
Skoda Fabia 1.2 TSI Autom. -15 Style MonteCarlo
Ent. Peugeot 407 SW 2.2 Sport -05 Automaatti

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #26 : 28.06.2012, 08:50:00 »
HFG-turvapalvelu yritti koodata avaimia, 0 euroa. Kaksi auton mukana tullutta toimii ok, mutta (autopurkaamolta kaksi avainta, kaukosäätöinen ja sirulla oleva huoltoavain) lisäavaimet ei. Transponderi ID46 tunnistautui ohjelmointilaitteelle, mutta lisäavaimien kloonausprosessi keskeytyi . Tekeekö Peugeot-liike tekee jotain omia jippojaan, kun ohjelmoi testerillä. Onko testeri jokin erityinen, vai PPS? Ajoneston ja kauko-ohjaimen toiminnoille on PPSsässä omat valikot.  Ohjelmointi kotikonstein? ;)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #27 : 28.06.2012, 12:00:15 »
Eikös tuo ohjelmointi "kotikonstein" onnistu PPS:llä, sillä oletuksella, että PPS on käytettävissä (kustannus 0€) ;)

Avaimia opetettaessa/ sopeutettaessa autoon, kysytään kuinka monta avainta autoon koodataan. Lisäksi/ tietysti pitää olla "security card" josta saadulla koodilla tuo avaimien sopeutus ylipäätään on mahdollista tehdä.

Voi olla, että vanhoja avaimia ei pysty opettamaan autoon lainkaan. Noita avaimia on monia eri variaatioita vaikka päällepäin näyttävätkin samoilta. Myös ajoneston "toimintamekanismeissa" on eroja... Jos haluaa kokeilla vanhojen avaimien (eri autosta alkujaan siis) sopeutusta niin varminta on hankkia avaimet samasta mallista joka on samanikäinen. Avaimien ulkonäkö ei riitä varmistukseksi.

Sitten vielä varoitus: Kun tuon sopeutuksen kerran aloittaa PPS:llä niin tämän jälkeen aikaisemmin opetetut/ sopeutetut avaimet häviävät auton muistista. Eli kaikki avaimet pitää opettaa yhdellä kertaa, eli jos pöytälaatikkoon on unohtunut yksi avain niin tämä ei sitten enää toimi ilman uudelleen sopeutusta...

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 872
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #28 : 28.06.2012, 13:13:15 »
Näin on, avaimet 2005 (DAM 10388) ja 2006 mallista (DAM xxxxx), purkaamo AVK ei ilmoita VINiä, niinkuin fiksumpi Bildelsbasen. Tuota noin, Peugeot-Laakkosen pihalle varminta mennä sopeuttaa  ;) Ilmanpaineanturit samalla, vaatii ihan erillisen testiboxin.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Bugsneeze

  • Vieras
Vs: 407 - Avaimen teettäminen
« Vastaus #29 : 19.12.2012, 09:51:47 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi 136 (205000 km).

Mulla on auton molemmat avaimet sillä tavoin rikki, että itse metallinen avain heiluu muovisessa kotelossaan miten sattuu. Toisin sanoen, avainta ei saa lukittua sisäänkäännettynä, eikä ulos ojennettuna. Kauko-ohjaus toimii molemmissa moitteetta. Käytin avaimen kuoren auki ja muovinen osa on kulunut käyttö- ja korjauskelvottomaksi (kts. kuvat alla).





Kysyisinkin, että saako merkkiliikkeestä pelkkiä avaimen muovisia kuoria erikseen? Jos ei saa, niin tekisikö esim. tällaisilla "kiinankuorilla" mitään? Eivät ole ainakaan hinnalla pilattuja.