Kirjoittaja Aihe: 3008 - Moottoririkko (HDi)  (Luettu 27007 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #15 : 29.05.2012, 14:29:27 »
Luulen, että löysä ketju muuttaisi jossakin määrin venttiilien ajoitusta, jolloin ne voisi osua mäntiin?

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #16 : 29.05.2012, 14:31:51 »
Ei mitään epänormaalia johon olisin enempää kiinnittänyt huomiota. Lähtiessä täysin normaali, kiihdytyksissä ei mitään outoa ääntä, tehot ok. Tuo yksi ainoa cruisekiihdytys tuon esille ponkautti. Ainoa asia jonka huomasi hetkeä aiemmin, oli hieman noussut kulutus, jonka itse siinä hetkessä tulkitsin fapin poltoksi, käyttäytyi muutenkin samalla lailla. Nyt kun muistin, niin imuputki oli pullahtanut pois paikaltaan, jonka huoltomies huomasi heti pellin avattuaan. Joku yhteys sillä tähän on väkisinkin, mutta mikä voisi aiheuttaa moisen paineiskun koneesta takaisin päin, varsinkin, kun mikään anturi ei ole asiaan reagoinut?

Åålrait, kiitos vastauksesta. Täytyy myöntää että en ole aikaisemmin liiemmälti kuullut HDi 110 moottorin ongelmista joten lienevät ilmeisen harvinaisia verrattuna esim. THPn tai VAGin TSIn ongelmiin. Käsittääkseni tämä on lujan koneen maineessa, mikä nyt tietysti ei auta tässä tapauksessa kun ihan selkeästi tämä kone on nyt kuitenkin rikki. Toivottavasti asia selviää nopeasti ja ennekaikkea (sinulle) edullisesti.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #17 : 29.05.2012, 14:47:13 »
Eikös juuri tässä 1,6 -litraisessa HDI 110:ssä ole ollut ongelmia tuon nokka-akseleiden välisen ketjun kanssa?

pökötti_306

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #18 : 29.05.2012, 15:14:17 »
Juuh 307 sw 1,6hdi 110hp jouduttiin myös vaihtamaan nokka-akselin ketju kun oli mennyt poikki ja autolla oli ajettu se 200000km ja kyllä kone pyöris mutta sammus melkeen samaten ja piti myös hirveetä kolinaa kone ja oli myös turbot jne entiset  ;D

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=59272.0 <-- kovin hepposia ovat...

martymcfly

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #19 : 29.05.2012, 16:41:38 »
Tuosta tyyppiviasta en ollut tietoinen, kiitos vinkistä.

uijui

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 610
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #20 : 29.05.2012, 18:07:16 »
Åålrait, kiitos vastauksesta. Täytyy myöntää että en ole aikaisemmin liiemmälti kuullut HDi 110 moottorin ongelmista joten lienevät ilmeisen harvinaisia verrattuna esim. THPn tai VAGin TSIn ongelmiin. Käsittääkseni tämä on lujan koneen maineessa, mikä nyt tietysti ei auta tässä tapauksessa kun ihan selkeästi tämä kone on nyt kuitenkin rikki. Toivottavasti asia selviää nopeasti ja ennekaikkea (sinulle) edullisesti.

Ja se aikaisempi Hdi 110 - 2,0 on aivan eri moottori kuin tämä uudempi 110 1,6.... Ettei mene jollain sekaisin nuo koneet. Ja kaikesta päätellen parempi kone kuin tämä uusi.

jsantala

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #21 : 29.05.2012, 18:30:04 »
Onko HDi 90:n ketju ja/tai turbo yhtään kestävämmät vai samaa mallia eli pitääkö pelätä omiensa puolesta? T. nimim. 170tkm

pökötti_306

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #22 : 29.05.2012, 18:35:22 »
Molemmissa 90 ja 110 tehoisissa löytyy tuota vikaa, kannattaa seurailla. Nokka-akseliketju, turbo vikaa ja jäätyviä välijäähdyttämiä löytyy. Lainaus: "Itsellä myös samaa vikaa, rapinaa kuuluu jakopään puolelta. Lueskelin volkkaripalstaa ja samaa vikaa myös siellä." "Liikkeessä sanottiin, että ketjun vaihtoväli on 240 tkm."

cone

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 2 833
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #23 : 29.05.2012, 19:31:51 »
Jälleen kerran, tieto lisää tuskaa. Pystyyköhän tuota ennaltaehkäistä?
Ajossa: 2007 607 2,2 (EW12J4, ML6C).

Omistetut pösöttimet: 2006 607 3,0 V6 (ES9A, AM6), 2000 607 2,2 (EW12J4, ZF 4HP20), 1990 405 Mi16 1,9 (XU9J4).

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #24 : 29.05.2012, 19:42:04 »
Käyttäkää vain hyvälaatuisia öljyjä, öljynvaihtoväli 10-15 tkm. Koskee kaikkia nykydieseleitä oli merkki mikä hyvänsä. Välijäähdytin ei jäädy jos tehdään ne kaksi pientä reikää välijäähdyttimen pohjaan josta vesi pääsee pois. Turbo autoissa kannattaa muistaa käyttää tyhjäkäynnillä hetkenaikaa ennenkuin auton sammuttaa.
Peugeot 3008 hybrid

3279

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 515
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #25 : 29.05.2012, 19:47:27 »
Ketju kannattanee vaihtaa hyvissä ajoin, koska ainakaan osat eivät paljoa maksa. Ketju ja kiristin 100-150 euroa. Työkustannus ei liene kovin iso?

308

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #26 : 29.05.2012, 20:00:58 »
Kyllä sille ketjulle olisi vaihtoväli ilmoitettu, jos se olisi tarkoitus vaihtaa.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #27 : 29.05.2012, 20:05:45 »
Olisi ja olisi. Joroisissakin pitäisi olla Alko mutta ei ole. Ilmoitttaminen ja ilmoittamatta jättäminen on niin monesta asiasta kiinni, eikä vähiten saamattomasta maahantuojasta.
Peugeot RCZ HDI FAP

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #28 : 29.05.2012, 20:17:42 »
Ketju vaihdetaan sitten kun se alkaa ääntelemään.
Peugeot 3008 hybrid

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 3008 - Moottoririkko (HDi)
« Vastaus #29 : 31.05.2012, 10:15:16 »
Tällä viikolla autolle ei ehdi kukaan tekemään mitään ja ensi viikollakin tekee tiukkaa saada työn alle. Tosi hienoa, kun Peugeot Assistancen laina-auto on vielä huomisen ja vakuutuksesta laina-auto keskiviikkoiltaan asti. Sitten pitäisikin ihmetellä, millä sitä köyhä töitä tekee. Vakuutusyhtiö ei enää osallistu vuokra-auton kuluihin keskiviikon jälkeen, kun ovat ensin maksaneet auton viideksi päiväksi. Toki vakuutusyhtiön asiakkaille on näissä tilanteissa Hertzillä joku erikoishinta, mutta ei paljon lohduta, kun satasista puhutaan joka tapauksessa.