Kirjoittaja Aihe: 406 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (ajonesto)  (Luettu 5443 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PsaBaron

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Tuo on järkeenkäypää noiden ovien kanssa. Sytkäpuolta en ole sen enempää tutkinut, mmmm...., voisihan se tietenkin olla mahdollista, että jos puolapaketti olisi hajallaan ja ekussa olisi jonkinlainen virtamittaus sytytyspulssille - joka olisi nyt sitten fail, niin estäisi polttoaineen syötön. Olisko niinkin kehittynyt sydeemi.....? Käyttikö nämä vehkeet hetken aikaa polttoainepumppua kun oven avaa? Sitäkään tämä ei tee

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 499
Sytytysvirta kytkettäessä käyttää pumppua hetken. Puolavika ei ainakaan minulla sytyttänyt vikavaloa tms. Ainoastaan pätki vetoa, kun antoi kaasua enemmän.

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 186
  • Ravintoketjun huipulla.
Taisi olla niin, että ajonesto kytkeytyy tietyn pikku viiveen jälkeen päälle, kun auto on sammutettu ja ovi avattu. Jos auto vain sammutetaan, mutta oveen ei kosketa, ajonesto ei joko suotta mennyt päälle lainkaan, tai sitten se meni vasta pidemmän viiveen jälkeen (ei nyt muista, että kumpi on oikea vaihtoehto). Käynnistykseen oven availulla tai auki ololla ei ole mitään vaikutusta, kunhan ajonesto on näppäilty pois päältä, mikäli on jo mennyt päälle.

Näin se taisi olla kun omani kanssa aikanaan tuhtasin.
Ennen 405-Mi16, 605-Sri 2.0, 406-ST 2.0 16v, 406 Grw HDI-110, nyt  607 2.2 Titane Busines -07

PsaBaron

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Ei käytä hetkeäkään tuota polttoainepumppua. Sen puoleen en ole tuota sytytyspuolta juuri tutkaillukaan. Tuota ovikytkintä voisi vielä tutkailla. Nyttenhän tilanne voi olla, että kuskin ovesta ei tule mitään tietoa ajonestoon. Joskus - yleensä hyvin harvoinhan - sieltä on johtosarjasta naruja poikki. Eli tulkinta voi olla että hanttari yrittää käynnistää autoa - no can do :)

PsaBaron

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Näkyisköhän tuo kaavio.... Kuskin ovi on tuossa ennen tuota diodihässäkkää. Liekkö tuo komponentin piirosmerkki vahingossa väärään suuntaan.... Noh. Se nyt ei vaikuta mihinkään. Täytyis löytää nyt tuo pinni nro 11. Kai sieltä joku merkintä löytyy. Maadoittelee sitä silloin ja tällöin.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2017, 14:02:11, kirjoittanut PsaBaron »

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 847
  • 407 3.0 V6 Sport
Kuskin ovi on tuossa ennen tuota diodihässäkkää. Liekkö tuo komponentin piirosmerkki vahingossa väärään suuntaan....

Ihan oikein on diodi. Estää komponenttien 3000 ja 3001 välisen toiminnan, eli toinen ei vaikutu. Mittaa komponentin 1320 jännitteet, jotka ovat sytytykselle. Mittariin rinnalle 200 ohmin kuormitusvastus, jotta ei mittaa harhajännitteitä  ;).
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

PsaBaron

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Nythän tästä tulee hauskaa :) 1320 on ECU, ja mitään liitospistettä 6206:een ei ole. Jos toi diodi olis oikeinpäin piirretty, täytyisi jostain tulla virtaa rungosta näppikselle 5200. Mutta oletkin oikeassa, mitataankin tuon ovikytkinpaketin yli vaikuttavaa jännitettä? Paksusähkömiehenä vain virta on merkitsevä :) Hauskoja nämä autosähköhommat



« Viimeksi muokattu: 30.05.2017, 20:58:31, kirjoittanut PsaBaron »

Espe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 146
Oletko tarkastanut varmasti nokka-akselin ja kampiakselin anturit ?. Taannoin  Bemarissa starttasi, mutta ei käynnistänyt bensapumppua. Nokka-akselin asentotunnistimen ollessa rikki.

PsaBaron

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Noi on ollu mielessä kyllä, mutta kun niistä ei mitään vikakoodia ole niin en ole paneutunut niihin sen enempää

PsaBaron

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 16
Onko kenelläkään tietoa, että missä fyysisesti sijaitsee tuo sähkökaaviossa näkyvä

8206 Coded anti-start device door circuit diode ?