Kirjoittaja Aihe: 5008 - EGR-venttiili (HDi)  (Luettu 18820 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Boston

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #15 : 22.07.2012, 22:13:27 »
Sinuna ottaisin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja kysyisin hänen mielipidettään, minusta kertomasi kuulosti röyhkeältä rahastukselta. Mitään et voi hävitä ja Pörhölle et ollut muutenkaan autoasi enään huoltoon viemässä.

P.S. Onko EGR-venttiili yhtään pitkäikäisempi 2.0 HDI malleissa.

juhailkka

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #16 : 23.07.2012, 11:33:42 »
Venttiili maksoi Pörhöllä 515 euroa (aivan kuten NEMO arveli). Lisäksi siihen tuli euron tiiviste ja kolmenkympin joku muu härpäke. Yhteensä siis noin 545 euroa.
Paikallinen korjaamo korjasi huonon kokemukseni palvelusta: korjaamon johtaja pahoitteli asiaa, tarkisti laskun, pyysi anteeksi virhettä ja lupasi hyvittää liikaa perityn!
Ihan asiallisesti hoidettu reklamaatio.
Pörhön kanssa takuuasiasta keskustelu jatkuu edelleen. Kiitos edellisille kirjoittajille näkemykseni vahvistamisesta :)

jukkanen

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #17 : 23.07.2012, 19:07:03 »
Paljonko tuo nyt siis sitten loppujen lopuksi tuli maksamaan? 145 euroa vähemmän kuin alunperin, vai miten se meni?

juhailkka

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #18 : 23.07.2012, 23:20:28 »
Lopunperin se tuli todellakin maksamaan 145 euroa vähemmän. Kaikenkaikkiaan silti aivan liikaa. Tarinan yksi opetuksista oli, että olisi pitänyt tilata/tilauttaa tarvikeosa, eikä kiireen takia "tyytyä" alkuperisosaan. Silloin hintaa olisi tullut vielä muutama satanen vähemmän.
Seuraavalla kerralla kun tulee vastaava tilanne en soita ensin neuvoja merkkikorjaamolta, vaan avaan netin. Sitten vasta soitan hinausauton.
Näitä asioita tälläinen maallikko, auton tekniikasta ymmärtämätön, ei voi oppia kuin kantapään tai hyvän tuurin kautta. Tällä kertaa kantapään kautta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #19 : 24.07.2012, 00:04:04 »
Service Box näyttää osanumerolla 1618NR hintaa 515€ tosin en tiedä riittääkö suomen kielivalinta näyttämään oikeaa hintaa Suomessa.

Ebay hakuun kun heittää tuon osanumeron 1618NR niin voi kurkata mitä semmoinen siellä maksaa

Luokkaa 150-180 eur...
http://www.ebay.co.uk/itm/FORD-FIESTA-FOCUS-FUSION-ERG-VALVE-1618NR-1-6-HDI-/330481471770
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=1618nr

Sinänsä noissa ei välttämättä ole 'varsinaista' vikaa, vaan pelkästään karstaisia ja mekaanisesti jumittavat.
« Viimeksi muokattu: 24.07.2012, 00:07:14 kirjoittanut Benkku »

juhailkka

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #20 : 29.07.2012, 22:42:19 »
No niin... Tänään sunnuntaina aamupäivällä autoon tuli sama vika: järjestelmävian valo, vikailmoitus (anti pollution system fault) ja auton sammuminen. Kertauksena, että autoon vaihdettiin egr-venttiili 750 eurolla viikko ja 600 km sitten.

Kukahan tämän huvin maksaa???

Oltiin Oulussa lähdössä lomareissusta takaisin kotiin. Auto hyytyi viidensadan metrin päähän yöpaikasta, mistä se hinattiin korjaamon pihaan odottamaan huomista. Suhtauduimme vaimon kanssa asiaan pelottavan tyynesti keskellä valoristeystä... Ei ihan näppärä homma pidentää lomamatkaa ilman autoa kolmen alle kuusi vuotiaan, vaimon, kolmen pyörän, pyöräkärryn, rattaiden ja laukkujen/kassien yms. kanssa. Saankohan hinausfirmasta kanta-asiakas- tai edes joulukortin?

Benkku

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #21 : 29.07.2012, 23:35:07 »
Ei kyllä mitenkään voi olla sama vika, jos EGR venttiili oli uusi. Liekö vaan hätäisesti (ja huonosti) puhdistaneet sen.

Alfissimo

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #22 : 29.07.2012, 23:57:36 »
Jos leikitään ajatuksella, että huolto ei olisi kusettanut ja olisi oikeasti vaihtanut venttiilin, niin mikä muu aiheuttaa saman ilmon. Ei ole kertaakaan omalle kohdalle osunut, mutta minkäslaisella ilmokkeella nämä nykyisin ilmoittavat tukkeessa olevasta hiukkassuodattimesta?

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #23 : 30.07.2012, 08:10:57 »
Commonrail painetunnistin tai sulakerasian pohja on viallinen. Auto varmaan käynnistyy kun antaa hetken olla sammuksissa ja avain tietty pois virtalukosta. Polttoainesuodatinkin voi olla tukossa.
Peugeot 3008 hybrid

Nemo

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 614
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #24 : 30.07.2012, 09:53:56 »
Löytyykö kaskosta ominaisuus joka turvaa matkan jatkumisen kun matka katkeaa tekniseen vikaan ?
Peugeot 308 ll SW Allure Puretech 130 EAT8 -18
Entiset:
Peugeot 308 II SW Allure Puretech 130 EAT6 -17 Facelift
Peugeot 308 SW 120 VTi -09
Peugeot 307 1.6 SW -04

Benkku

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #25 : 30.07.2012, 12:28:44 »
Poltto-ainelinjan paine-anturi, mutta moottori ei taida tämän vian esiintyessä sentään sammua. Onko katsottu moottori-öljyn määrä?
« Viimeksi muokattu: 30.07.2012, 12:41:24 kirjoittanut Benkku »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #26 : 30.07.2012, 14:46:12 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31540.msg260412#msg260412

Lienee samat oireet, eli sammuu ja antipollution faulty.
Peugeot 3008 hybrid

Benkku

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #27 : 30.07.2012, 22:31:59 »
Suodattimen tukkeutuminen, lienee lähinnä talvikäytön ongelmia.

juhailkka

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #28 : 30.07.2012, 23:22:05 »
Sain aamulla auton Oulun Pörhölle tutkimuksiin. Auto korjattiin ja nyt ongelmitta kotona.
Tässä viat:
- sähköisen egr-venttiilin asennointunnistussignaali P1462
- sama vika, mutta koodi P1461
- dieselpolttonesteen paineen signaali. P0192
Ja tässä syyt:
- egr-venttiilin sopeutus tekemättä
- polttoaineputki oli irti polttoainesuodattimelta, liitin ei ollut lukittunut kunnolla, ei ollut perillä asti. Veti ilmaa välistä.
Siis korjaaja joka toista viikkoa sitten vaihtoi egr-venttiilin ei tehnyt "sopeutusta" eikä kiristänyt polttoainesuodattimen liitintä kunnolla. (suodatin kuulemma pitää irrottaa kun egr-venttiili vaihdetaan).

Auto pysyi käynnissä tyhjäkäynnillä, mutta kaasun painaminen sammutti auton. Tämä tilanne oli edelleen tänä aamuna kun Pörhön korjaaja yritti koeajoa. Lepo ei siis auttanut tässä asiassa.

(Lisäksi autoon vaihdettiin jäähdytyspuhaltimen viallinen etuvastus/relepaketti (74 euroa + tunnin työ). Puhaltimen pienempi nopeus ei toiminut. Tällä ei kuitenkaan ollut tekemistä em. asian kanssa.)

Oulun Pörhö hoiti asian asiallisesti ja nopeasti lomalaisen odotellessa ja vaihtoautoja katsellessa...

Hintaa tuolle diagnosoinnille, sopeuttamiselle ja polttoainesuodattimen liittimen kiristämiselle tuli 178 euroa.
Sen ajattelin saada takaisin egr-venttiilin vaihtaneesta korjaamosta! Päivällä pidentynyttä lomareissua, ja siihen liittyviä kustannuksia ei kukaan kuitenkaan maksa minulle.

NEMO kyseli kaskon sisällöstä. Superkasko korvaa auton hinauksen lämimmälle korjaamolle, jossa se voidaan korjata. Muita kuluja kasko ei korvaa. Keskeytysturva koskee kolareita, puuhunajoja, ojaanajoja yms.
Matkavakuutus ei korvaa koska auto ei ole matkatavara. Aika loogista...
Ainoa mistä voisi jälkikäteen hakea korvauksia vakuutusyhtiöltä (Pohjola) on sellainen kuin vakuutuksenottajan suomessa olevalle omaisuudelle tapahtunut vahinko ja siitä seuraavat ylimääräiset kustannukset. Esimerkkinä tästä olisi sellainen tilanne, että olet Espanjassa lomalla ja talosi Suomessa palaa. Joudut keskeyttämään loman ja ostamaan lentoliput.
Tämä korvaus ei tule kuitenkaan kuin Manulle illallinen. Minun tapauksessa tälle ei ole tarvetta. Pääsimme yöksi sukulaisiin ja työasiat pystyn järjestelemään.
Yleistä v.......a vakuutusyhtiökään ei korvaa. Se on vakiovarusteena auton omistamisessa.
« Viimeksi muokattu: 30.07.2012, 23:32:32 kirjoittanut juhailkka »

juhailkka

  • Vieras
Vs: 5008 - EGR-venttiili (HDi)
« Vastaus #29 : 31.07.2012, 12:42:48 »
Egr-venttiilin vaihtanut korjaamo hyvittää Oulun Pörhölle maksamani 178 euroa -pahoittelun ja anteeksipyynnön kera.
Korjaamon asentaja myös tunnusti, että ei tiedä mitä sopeuttaminen tarkoittaa...