Kirjoittaja Aihe: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)  (Luettu 26624 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #15 : 25.07.2012, 21:09:17 »
Itse on ole ymmärtänyt mitä niin positiivista tuolla pakokaasujen "kierrättämisellä" imupuolellle saadaan, että sitä tehdään. Jotain älytöntä kikkailua varmaan.

'Sillä' pienennetään tehollista täytöstä, eli dilutoidaan moottoriin imettävää ilmaa ts. happea täytöksessä vähemmän, joten poltto-ainettakin voidaan suihkuttaa vähemmän. Lisäksi typen oksidien määrä palamislämpötilan alenemisen myötä vähenee - muun muassa.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #16 : 25.07.2012, 21:15:55 »
Mihin sitten perustuu se, ettei moottorit ilman suoraruiskua karstoitu?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #17 : 25.07.2012, 21:16:46 »
Olisi nuo voineet olla pahemmassakin kunnossa. Nyt kuitenkin vesisumu on pessyt venttiililautaset suhteellisen puhtaaksi. Noilla kohdilla virtaus on suurimmillaan. Eniten pikeä oli kanavien seinämillä. Arviolta 3-5mm kerros. Piki liukenee bensiiniin ja sen saa poistettua rätillä ja paineilmalla. Sotkuista hommaa. Putsattavan sylinterin imuvenat on hyvä olla kiiinni ettei pikimassa suotta valu sylinteriin.

Kuten sanoin vaikka kanavat näyttää hurjilta niin vikakoodit, oudot nykimiset, nakutus ja tehottomuudet hävisi jo viimekesänä viikko-kaksi vesiruiskun asennuksen jälkeen. Putsaamalla kanavat vaikka vaan varmuuden vuoksi moni THP omistaja säästyy vikakoodih****tiltä.
« Viimeksi muokattu: 25.07.2012, 21:34:28 kirjoittanut Jykke »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #18 : 25.07.2012, 21:23:04 »
Mulla ei oo ollu putsaamisen jälkeen outoja käyntihäiriöitä enää. Etenkin tyhjäkäynti saattoi pomppia todella rajusti ja nykimistä tasaisessa ajossa.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #19 : 25.07.2012, 21:31:12 »
Mihin sitten perustuu se, ettei moottorit ilman suoraruiskua karstoitu?

Polttoaineen eli teknisesti pesevän hiilivedyn suihkutukseen. Imukanavan virtauksen reversio osaltaan irroittaa karstaa, toinen syy on ns. wall wetting ilmiö - epäsuoralla porttisuihkutuksella imukanavan seinämä on 'hiilivetytavarasta' märkä.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #20 : 25.07.2012, 21:37:04 »
Kanavien pesua varten pitäisi kehittää joku värkki missä olisi pesuaineen puhallus ja imu samassa tai joku muu nopea ja vähän sotkeva systeemi.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #21 : 27.07.2012, 15:41:13 »
Miksi karsta kertyy juuri tuonne kohtaan? Vaikuttaako tuohon ainoastaan imukanavan pinnan lämpötila?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Benkku

  • Vieras
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #22 : 27.07.2012, 15:47:55 »
Virtaus pysähtyy kanavan lopussa venttiilin sulkeutuessa, siksi myös suspensiossa seilaavat nokipartikkelit törmäävät ja tarttuvat pintoihin.


Jykke

  • Vieras
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #23 : 04.09.2012, 20:49:15 »
Bemarilla on vähän hienommat(lue kalliimmat) vehkeet puhdistus hommiin: http://db.tt/Ew9okhjC

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 186
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #24 : 29.07.2013, 19:07:23 »
Onko tietoa onko THP:tä kehitetty tämän haasteen suhteen millään tavalla?

Entäs uudet 3-sylinteriset VTi/THP -koneet? (Tiedän että on vähän väärä ketju mutta kyselen silti)
« Viimeksi muokattu: 29.07.2013, 19:41:20 kirjoittanut Peugo »

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #25 : 29.07.2013, 19:35:15 »
Uudet 3-sylinteriset on eri koneita.
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 493
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #26 : 15.07.2014, 21:11:33 »
Tuo piki tulee overlapin (ymmärtääkseni EGR/takaisikierrätys ominaisuus tässä koneessa) ja normaalin huohotuksen takia. Jälkimmäiseen auttaa venttiilikopan taaimmaisen letkun tulppaaminen tai poisto.

Huohotuksen voisi rakentaa ilmansuodatin kotelloon kuten joillakin merkeillä.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 333
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #27 : 15.07.2014, 21:28:13 »
Mitä se auttaa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 406 Coupe 2.0 -98, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

JAR

  • Vieras
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #28 : 03.12.2014, 20:02:44 »
Asiantuntevaa keskustelua kerrassaan ! Minulla olisi kysymys, kun tyttärellä on 207 cc avomalli ja ymmärtääkseni juuri tuo THP 150 moottori. Niin mistä olette löytäneet tuohon moottoriin korjausopasta tai vastaavaa. Ostin Alfamerin oppaan 207 malliin mutta eihän siinä tuota moottorivaihtoehtoa ollutkaan.
Eli mistä tuohon moottoriin saisi oppaita ?

t. Jussi

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Vs: 207 - Karstoittuminen/pikeentyminen (THP)
« Vastaus #29 : 04.12.2014, 00:19:50 »
Viimeviikkoisen tiedotteen mukaan THP koneisiin on tehty 140 parannusta.  :-X