Kirjoittaja Aihe: 605 - Kaasupoljin jumittuu  (Luettu 1705 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

KailaK

  • Vieras
605 - Kaasupoljin jumittuu
« : 24.10.2012, 00:16:56 »
Auto: 1995 605 3,0 V6 SV (automaatti, 12-ventt.).

Eli ongelmana on kaasun hirttäminen kiinni tultaessa esim liikkennevaloihin. Eli ajossa toimii hienosti, mutta hetken kun on seisonut paikallaan ja yrittää lähteä liikkeelle niin kaasupoljin ei inahda milliäkään. Vikaa olen yrittänyt etsiä ja tulosta ei ole juuri tullut. Autossa on vakionopeuden säädin (ilmeisesti alipainetoiminen) ja siihen liittyen siitä löytyy varsin veikeän näköinen himmeli konepellin alta. Tuosta kyseisestä osasta luulen koko ongelman johtuvan ja olen yrittänyt sitä rasvata ja se jopa tuntuu auttavan hetkeksi. Vian ollessa päällä en kuitenkaan pysty paikallistamaan mikä siellä on jumissa.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 605 - Kaasupoljin jumittuu
« Vastaus #1 : 30.10.2012, 23:20:01 »
Kun kukaan ei ehdota muuta niin veikataan edes jotain: kaasuläppä jäätyy pakkasella kiinni? XU-moottoreissa tuo on todistetusti mahdollista, koska sähkölämmitys on vähän epävarma ja heikkotehoinen, mutta olikos tuossa ZPJ:ssä nestelämmitys? Jos sitä ei ole eliminoitu jostain syystä.

KailaK

  • Vieras
Vs: 605 - Kaasupoljin jumittuu
« Vastaus #2 : 31.10.2012, 21:31:28 »
Hyvä avaus. Ongelma tosin vaivaa myös kesällä, joten siksi tuo pakkasen aiheuttama jäätyminen ei ole todennäköistä. Lisäksi ongelman esiintymistiheys on melko satunnaista, tosin talvella tiheämpää. Eräs ranskattarien tuntija Loimaalla ei myöskään osannut sanoa juuta eikä jaata, kun vika ei tietenkään tullut silloinkun pajalla kävin, vaikka jonkin aikaa testilenkiäkin tehtiin.  Kunhan saan saksanseisojan pois tallista niin paneuden ranskattaren saloihin. Katsotaan jos vaikka jotain uutta selviäisi.

Benkku

  • Vieras
Vs: 605 - Kaasupoljin jumittuu
« Vastaus #3 : 31.10.2012, 22:02:22 »
Ilmeisesti alipainekalvorasian käyttötanko, 'jotenkin' mekaanisesti jumittaa ja 'lukitsee' kääntöpyörän? Mahdollisesti eräänlainen nivellukko siis, liekö kalvorasia joskus ollut irti ja asennettu väärin?