Kirjoittaja Aihe: 407 - Käynnistinmoottorin vaihto (EW)  (Luettu 2507 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JeeRock

  • Vieras
407 - Käynnistinmoottorin vaihto (EW)
« : 02.11.2012, 21:39:36 »
Auto: 2005 407 SW 2,0 (193 000 km).

Pystyisikö joku kertomaan mitä kautta startin vaihto käy helpoiten, ylä vai alakautta? Missä tuo startti sijaitsee?

JeeRock

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistinmoottorin vaihto (EW)
« Vastaus #1 : 16.11.2012, 21:18:47 »
Kun ei vastauksia ole tullut niin itse itselleni vastaten, käynnistysmoottori löytyy imusarjan alta ja ilmeisesti ainut reitti saada tuo pois on irroittaa imusarja. Joutuuko imusarjan tiivisteet uusimaan jos tuon irti nappaa, entä lähteekö suuttimet samalla kun imusarjan irroittaa?

Pugi406

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistinmoottorin vaihto (EW)
« Vastaus #2 : 16.11.2012, 22:08:01 »
Imusarjan joutuu irroittaa kannesta, ei tartte kuitenkaan pois kokonaan ottaa. Taikka sitten purkaa kaikki vesiletkut pois. Alakautta ei pysty tekee mitään.

JeeRock

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistinmoottorin vaihto (EW)
« Vastaus #3 : 16.11.2012, 22:44:12 »
Tuleeko suuttimien kanssa ongelmaa vai lähteekö ne tuon imusarjan mukana? Alakautta ei tosiaan kyllä saa mitään tehtyä.

JeeRock

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistinmoottorin vaihto (EW)
« Vastaus #4 : 17.11.2012, 16:14:15 »
Noniin startti vaihdettu, oli n. parin tunnin homma. Ilmanputsari ja letkut irti, imusarja irti jonka mukana lähti suuttimetkin, samoin kaikki tarpeelliset letkut ja muut irti että sai liikkumaan paikoiltaan. Imusarjaa ei tarvinut kokonaan ottaa pois kunhan irroitti (ilmeisesti) egr-putken oikeasta laidasta, että sai imusarjan tarpeeksi ylös. Liitin oli aika pirullinen mutta sen sai puristettua paikoilleen kunhan oli oikeanlaiset pihdit. Startti pois ja kasaus, pulttien kanssa meni eniten aikaa kun ei meinannut millään saada kierteelle, aika tarkaan piti tällätä että lähti oikealle kierteelle. Alin pultti oli hieman hankala kun kytkimen vivut oli tiellä, mutta selvisi ilman irroitusta tosin alin pulttia ei saanu kokonaan pois kolostaan. Ja tosiaan yläkautta onnistui koko operaatio.

JeeRock

  • Vieras
Vs: 407 - Käynnistinmoottorin vaihto (EW)
« Vastaus #5 : 17.11.2012, 18:44:01 »
Ei tullut kuvaa otettua vaikka tarkoitus oli. Bendix tai solenoidi oli syypää starttaus ongelmaan. Startti pyöri ja otti kiinnikin mutta löysäsi ennenkuin auto käynnistyi. Vaihtostartti maksoi 80€ hajottamolta, luovuttaja oli 2006 vuoden 2,2l 407SW.