Et nyt sanonut, onko kilinä nakutustyyppistä vai jotain muuta (jatkuvaa). Mikäli se on jatkuvaa, niin yksi paikka mikä voi kilistä on jakoremmin kiristimen laakeri. Kun laakeri alkaa olemaan tiensä päässä, se on sen verran väljä että siitä kuuluu kilinää. Parhaiten tämän kuulee joutokäynnillä. Itselläni oli tuommoinen vika aikoinaan.
Jos kilinä on nakutustyyppistä, niin sytkästä tai seoksesta se riippuu. Kaasuttimen alipainekalvon olitkin jo vaihtanut. Minkälaiset seokset koneessa on? Jos tulpat on ihan puhtaat, niin käy liian laihalla. Värin pitäisi olla semmoista vaaleanruskeaa. Mikäli seos on liian laiha, on syy todennäköisesti väärä kohon säätö. Tosin yleisin koho-ongelma on sen vettyminen, mikä aiheuttaa liian rikkaan seoksen, eikä liian laihaa. Sitten on tietysti sytkän säätö, itse olen säätänyt ihan korvakuulolta juuri ja juuri nakutusrajalta pois. Ja ilman muuta kannattaa ajaa 98-oktaanisella bensalla. Kone toimii sillä huomattavasti siistimmin ja vääntää ihan selvästi paremmin.