Kirjoittaja Aihe: 206 - Moottorin vikavalo välkkyy ja moottori käy täristen pienillä kierroksilla (polttoainesuutin)  (Luettu 29471 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Belgarion

  • Vieras
Ja-Tools myi suutinta tosi halvalla. Vain 63 eskoa. Siis ainakin mun versioon.

Motonetistä löytyi puolapaketti oliko se ny 70 vai 80 euroa. Se on tosin Sagem. En ole varma, jos nois uusis on vika korjattu, niin kai ne on ihan hyviä, mutta vanhoissa on ollut pahoja vikoja. En kyllä usko että enää myisivät rikkinaistä :)

Halvallahan tuosta pääsee, jos saa paikannettua vian ja tarvitsee vain toisen maksaa :) Puolapaketin vaihto itse on äärimmäisen helppoa. Suuttimen vaihto kans helppoa jos on yhtään kokemusta. Jos ei ole kokemusta, niin voi olla aika vaikeaakin, koska ne suuttimet ovat niin helvetin tiukasti siellä koneessa ja kokematon ei uskalla vetää tarpeeksi lujaa :) Sopivalla korjaamolla tosin varmaan pärjää muutamalla kympillä. Merkkikorjaamolla muutamalla satasella.
« Viimeksi muokattu: 08.04.2013, 21:25:14 kirjoittanut Belgarion »

micco

  • Vieras
Tuo Sagemin puolan käyttäytyminen noin että auto sammuu on tiedossa oleva tyyppivika. Liittyy ilmeisesti Magneti Marelli moottoriohjaukseen, koska kokeilin viallista puolaa Boschin moottorin ohjaukseen niin auto ei koskaan sammunut mutta kierroslukumittari ei noussut alkuun.
206-arkisto alueella on oma kertomukseni, pitkään sai vikaa etsiä ja kun auto ei nykinyt ja aina lähti käyntiin välillä vaan sammui kuin veitsellä leikaten. Tällä foorumilla ei ollut vastaavaan, mutta brittiläisellä vastaavalla paljonkin tarinoita.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Auto: 2004 206 1,4 (180 000 km).

Meillä 206 nyt tutkimuksissa, herjaa jatkuvasti suuntinta nro 3. Vikavalo syttyy heti ja käy kolmella.

Kaikki alkoi, kun muovinen jäähdytysvesiputki puhkesi korkeimmalta kohdalta ja kasteli koko konehuoneen. Putki lähtee jostain moottorin etupuolelta, nousee ylös moottorin päälle josta sukeltaa jonnekkin moottorin taakse. Siis reikä?!!!

Sitten kävi kolmella ja sytytti vikavaloa. Akun puoleinen tulppakaivo oli täynnä jäähdytysnestettä. Kuivasin paikat.
Seuraavana päivänä vaihdoin vielä uudet sytytystulpat. Auto toimi moitteetta 4 päivää.
Sitten alkoi taas sama suutin nro 3 herjaus ja kolmella pytyllä käynti. Nyt se on enempi jatkuvaa. Suuttimia on nyt vaihdeltu, jakotukkia, puolapakettia, johtosarjaa jne. Välillä saattaa hetken toimia.
Onneksi on pösö/sitroen tuttu, jolla on osia hyllyt täynnä. Lupasi vielä houkutella autoa katsomaan maahantuojalla työskennelleen sähköistä paremmin ymmärtävän ammattimiehen vilkaisemaan.

Katotaan nyt mitä tulee, mitään ecuja yms. ei kannattane lähteä vanhaan halpikseen vaihtelemaan.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
Nyt on auto ollut takaisin liikenteessä muutaman päivän ongelmitta. Viimeisin vaihdettu ruiskun johtosarja poisti kolmossuuttimen vikakoodin.
Näillä mennään, usko ei horju!   8)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...