Kirjoittaja Aihe: 205 - Kierroslukumittarin jälkiasennus  (Luettu 9839 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Azeksi

  • Vieras
205 - Kierroslukumittarin jälkiasennus
« : 23.01.2013, 11:46:16 »
Auto: 1989 205 1,4 XR (44 kW).

Eli kun tässä kierroslukumittaria olen asentamassa, niin kun seurasin puolasta johtoja sinne taakse jonne vihreä johto kiinnitetään, niin se oli niin syvällä ja huonossa paikassa, etten nähnyt mikä noista kohdista on - ja +. Siellä on yksi litteäliittimellinen keltainen johto, ja kaksi ruuvia joihin on kiinnitetty johtoja (Toiseen 2 (näiden päällä on kumisuojus) ja toiseen 1). Putsasin liinalla sitä jotta napojen tunnukset tulisivat esille, katsoin valolla ja peilillä (koska en pääse paremmin katsomaan kun kaasutin ja imusarja(?)) ovat tiellä, mutten mitenkään saa tietää, että kumpi on kumpi. Kaikkien muiden johtojen paikat ovat selvillä, mutta tämä on se ainoa ongelma ja harmittaa kun se on juuri se signaalijohto. Eli jos joku osaa sanoa, niin kertokaa toki.

Azeksi

  • Vieras
Vs: 205 - Kierroslukumittarin jälkiasennus
« Vastaus #1 : 23.01.2013, 19:09:28 »
Löysinkin piuhalle paikan, mutten saa mittaria toimimaan, vaikka diagrammin mukaan menin, joku virhe siellä siis on. Huoltoon siis kun ei vaan onnistu. Kyseessä on siis autogauge mittari jossa on 6 johtoa.. 2 maadoitusjohtoa, virtalukkoon johto, mittaristovaloihin menevä, puolan miinukseen menevä, ja joku kuudes, jos joku on asentanut kyseistä mittaria, niin laittakaa ihmeessä viestiä joka sisältää vinkkejä ja mahdollisia kuvia!

505 tbo

  • Vieras
Vs: 205 - Kierroslukumittarin jälkiasennus
« Vastaus #2 : 03.03.2013, 11:24:26 »
Paljon näytti olevan asennusongelmia ton merkin mittarin kanssa. Olisko ne rikkinäisiä kun ei tossa ihmeitä ole. Kai sen mittarin mukana joku kuva tuli, saako sen liitettyä tänne? Vois siitä kattoa paikat...

Azeksi

  • Vieras
Vs: 205 - Kierroslukumittarin jälkiasennus
« Vastaus #3 : 12.03.2013, 14:03:57 »
Asentaminen onnistui hyvin, ja mittari on nyt siinä keskellä komeilemassa.

Keskikonsolin ontto luonne antoi hyvät tilat johdoille, ja piuhat menivät nätisti joka kolosta. Tosiaan kun yritin löytää puolaa kun en tiennyt tarkalleen minkä näköinen tässä autossa se on, niin menin sohimaan starttia joka poksahti kipinöihin (ei onneksi hajonnut, ja auto käynnistyy nyt paremmin...(?)), mutta miinukseen tosiaan meni yksi ja akun napaan toinen, sitten laittelin niitä muita johtoja mittaristovaloihin, virtalukkoon ja liittimeen joka saa virtaa kun autoon laitetaan virrat.

Kaikki paikat löytyivät konepuolelta ja sulakerasiasta. It's all good!