Kirjoittaja Aihe: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää  (Luettu 4673 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SteveBerman

  • Vieras
Auto: 2007 407 1,8 (135 000 km).

En tiedä autoista(kaan) mitään ja nyt toi pihalla oleva pösö päätti vaan aamulla olla lähtemättä käyntiin. Avaimesta kun kääntää niin pyörittää kyllä ihan normaalisti ja sähköt toimii, muttei hurahda käyntiin. Ei edes lupaile. Veisin huoltoon, mut ei jaksa työntää. Onko mitään tehtävissä tuossa pihassa, siis jotain perusjuttuja mitä vois tarkistaa vai pitääkö tässä tilata hinausauto, et saa ton pajalle?

Antti3

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 792
Palaako mittaristossa avaimenkuva? Kuulostaisi hieman käynnistykseneston vialta. Ohjekirjassa taitaa olla ohje avaimen uudelleen alustukseen jos vika on käynnistyksenestossa.
Nykyiset: 607 2.2 HDi 04', 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
605 3.0 SV A 95' harrastus
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Pihakoneena: Valmet 803 2wd 83'

SteveBerman

  • Vieras
Auto: 2007 407 1,8 (134 600 km).

Eräänä Tammikuisena aamuna lähtiessäni kauppaan, ei auto sitten lähtenytkään käyntiin. Starttimoottori pyöritti kyllä ihan normaalisti, eikä pakkastakaan ollut kuin muutama aste, joten akkuvian mahdollisuus poistui mielestäni vikalistasta. Itse en autoista tiedä yhtään mitään, eli sen kummempia vika-analyysejä en pystynyt siltä seisomalta tekemään. Hiukan nettiä pengottuani osasin vielä tarkistaa kaikki löytämäni sulakkeet, jotka olivatkin kunnossa. Suurin epäilys vikakohteesta sekä itselläni ja että myös muutamalla nettikirjoittajilla oli nimenomaan bensapumpun toimimattomuus, tai sitten toisaalta ajonestolaitteen laukeaminen. Muitakin vaihtoehtoja tuli esille.

No itselläni oli taloudellisesti juuri aika haastava tilanne, joten auto jäi pihaan toviksi odottelemaan parempia aikoja. Samoin auton katsastus, joka oli määrätty Tammikuulle, jäi. Viittinyt autoa konttorille työntääkään.

Sitten vihdoin Huhtikuussa, muutaman kuukauden polkupyöräiltyäni päätin että auto pajalle ja kuntoon. Kaverin kanssa se sitten hinattiin Veljekset Laakkoselle, Lahden toimipisteeseen, jonne olin sopinut korjauksen. Auto vietiin pihaan ajatuksella, että katsovat sitten kun ehtivät, kun varsinaista aikaa en voinut varata, kun en tiennyt tarkkaa auton hinausajankohtaa. Maanantaina se vietiin, ja seuraavan viikon keskiviikkona tuli sitten soitto ja vika oli selvinnyt. Olivat ensimmäisen viikon keskiviikkona etsineet pari tuntia ja nyt sitten toisen viikon keskiviikkona vajaa pari tuntia, ja vika oli löytynyt. Annoin luvan korjaukseen ja sain auton perjantaina. Auto viihtyi korjaamolla  siis pikkaisen vajaa pari viikkoa.

Itse vika mikä Peugeotissa oli liittyi jotenkin sulakerasian viallisuuteen ja se piti vaihtaa.
Sulakerasian sisällä syöttörele viallinen. Samalla kuluneet tulpat piti vaihtaa. Pyysin laskulle maksuaikaa ja se jaettiinkin kahteen osaan.Laskut muodostuivat seuraavasti;

1. Lasku
Vianhaku. 350,00€
Sulakerasia, ja tulpat 110€
Käyttötarvikkeet 1,0€
Työkokonaisuuden välisumma yhteensä 461,00€ ( sis alv)

2. Lasku
Sytytystulpat 4 kpl 43,56€
Sulakerasia 577,05€
Työkokonaisuuden välisumma yhtensä 620,61€ (sis alv)

Eli yhteensä tuo tuli maksamaan 1080,61€

No autohan toimi taas kuin unelma ja meni katsastuksestakin heittämällä läpi. Hiukan tuossa laskutuksessa oudoksuttaa tuo ensimmäisen laskun 110 euron osuus rasiasta ja tulpista kun ne ovat tuossa kakkoslaskussa. Vai tuliko nekin osat jaettua kahdelle laskulle kun ruinasin maksuaikaa osalle kokonaislaskua. Hiukan myös vituttaa tuo vianlöytymiseen kulunut neljätuntinen, mutta sille nyt ei mitään voi, tiedänpä seuraavalla kerralla viedä kenties johonkin toisaalle korjaukseen.

pögömies

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 68
Tuo laskutustapa " haiskahtaa" mielestäni varsin ylitse-ampuvalta,tulpatkin kahteen kertaan,mikäli oikein ymmärsin.?Itse menisin " pajalle" ja vaatisin todellakin tarkempaa erittelyä,sekä selvitystä toimenpiteiden kulusta.Haiskahtaa pahasti rahastukselta!!! 
Nyk;Peugeot 308 II,Puretech,130,Autom.Allure 2014.SW.
Ex-407.2ltr.Comf.-04. 406.2ltr.-98. 307.GR 1,6.  206 GTI 1,9.  405.1,9 SRI.  405 1,9 GL.-SAAB 900 TBO.  SAAB 900. SAAB 99. Nissan. Taunus 20 V4 GL.  Mini 850. Triumph. Volkswagen. Skoda Oktavia Super.  Fiat.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 825
Ensimmäisessä laskussa veloitetaan töiden osuus (eli sulakerasian ja tulppien vaihtotyö) ja toisessa veloitetaan osat.

Benkku

  • Vieras
No hiukan kyllä tuo työn osuus ihmetyttää - ovat vaihtaneet tulppia ja sulakerasiaa 10 tuntia? Käsittääkseni  rivi vianhaku kattaa mainitun nelituntisen.

SteveBerman

  • Vieras
Tein tuossa viime vuoden huhtikuussa huollon ja pakollisen jarruremontin samaiseen menopeliin, hinta taisi olla 1300€ luokkaa.
Jos tuosta vuoden sisään nyt vielä jotain laukeaa niin ikäväkseni joudun upottamaan sen syvään
suohon.

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 406
  • Auto uutena 18.9.2006
Kannattaisikohan vaihtaa huoltopaikkaa? Pienemmätkin paikat osaavat kyllä jarruhuollot ja öljynvaihdot.
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 1.7.2018 365 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

SteveBerman

  • Vieras
Kannattaisi. Ensi kertaa tässä odotellessa.

pfaq306

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 825
No hiukan kyllä tuo työn osuus ihmetyttää - ovat vaihtaneet tulppia ja sulakerasiaa 10 tuntia? Käsittääkseni  rivi vianhaku kattaa mainitun nelituntisen.

Mistä laskit 10 tuntia? Minä laskin 4 tuntia vianhaku, lisäksi sulakerasian ja tulppien vaihtotyö 110 euroa. 350/4=87,50 ja jos tuon 110 jakaa 87,5 siitä tulee n. tunti ja vartti. Vianhaun on suorittanut autosähkömies?

Kun minä olen viimeksi asioinut merkkikorjaamossa niin autosähkömiehen veloitus oli 75 e/h ja siitä on kauan. Tulpat ja sulakerasian on ehkä vaihtanut halvempi mies joten aikaa niihin on ehkä mennyt enemmän kuin tunti ja vartti. Tosin en osaa arvioida miten iso työ 407:n sulakerasian vaihto on.

2. laskun ajattelin sisältävän vain osien hinnan. Maksaako sulakerasia tuon verran? Eli työt veloitettu korjaamon hinnaston mukaan ja osat ovh hinnoin?

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #10 : 08.05.2013, 06:41:15 »
Mikäli noin, niin erikoisen kallis tuo sulakerasia sitten. Itse assosioin ensimmäisessä laskussa laskutetun viankorjauksen osineen, tosin nuo 'tulpat' siinä eivät 'kuulu joukkoon'.

Sulakerasian vaihtaa 'halvempikin' mies taatusti tunnissa. Tosin itse kyseenalaistaisin koko komponentin vaihtotarpeen, jos 'vain' syöttörele ollut viallinen - artisti maksaa.

Pugi406

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #11 : 08.05.2013, 16:43:17 »
Eihän pösössä enää noita reileitä voi erikseen vaihtaa, joutuu aina sulakerasia/relerasia paketin uusii. Ja kone huoneen sulakerasiat näyttää maksavan reilu 500€ mallista riippuen.

4h töitä vois noin olettaa kun työn osuus on 460€

isokra1

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #12 : 19.09.2013, 18:58:24 »
Auto: 2007 407 1,8 Olympia (100 000 km).

Mikähän mahtaa olla syynä?

Starttaa kyllä reippaasti mutta ei käynnisty, ei edes lupaa. Mitään oireita ei ole ollut aikaisemmin, vikakoodejakaan ei ole, varoitusvalot ei pala yms. Sulakkeet tukittu, kaikki ehjiä. Sähköt näyttää kaikinpuolin olevan kunnossa. (bensaakin on  :D)



plagu

  • Vieras
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #13 : 19.09.2013, 19:03:47 »
Syttyykö moottorin itsediagnostiikan merkkivalo kun käännät virrat päälle, jollei syty ecu ei saa virtaa.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 119
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 407 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää
« Vastaus #14 : 19.09.2013, 19:05:33 »
"Kastunut"? :) Kaasupoljin pohjaan (pidä siellä) ja starttausta... Jos tuolla ei tokene niin sitten on ihan oikeasti vikaa.