Kiitos vastauksesta, sain vaihdettua polttimot. Eli hyvä uutinen on se, että polttimot saa vaihdettua - eli lämmönsäätöpaneelin saa halkaistua - irrottamatta vaijereita lämmönsäätöpaneelin takaa.
- Ensin sormilla reunasta irti hätävilkun ja kellon ympäriltä muovikuori.
- Sitten radio irti.
- Sitten kaksi ruuvia auki raitisilmasuuttimien läheltä ja seuraava muovikuori, joka ylettyy radioaukon ja lämmönsäätöpaneelin ympäri - sormilla reunoista irti
- Lämmönsäätöpaneelista irti sisäilmankiertonuppi aivan kuten yo. Youtube-videossa, jonka postasin.
- Lämmönsäätöpaneelin kiinnitys neljällä ruuvilla kehikosta pitää ruuvata auki.
- Lisäksi paneeli on yläreunastaan muistaakseni vielä kahdella muoviklipsillä kiinni "katossaan". (Tässä kohdassa olin myös ottanut sisäilmankiertovaijerin metalliklipsin irti (en kuitenkaan vaijeria irrottanut hakasesta!), jotta systeemi joustaisi paremmin. En tiedä, oliko välttämätön toimenpide.)
- Nyt meillä on paneeli kokonaan irrotettuna siitä aukosta, josta se pilkottaa.
- Terävällä meisselillä avataan paneelin yläreunan kaksi klipsiä, jotka yhdistävät paneelin etu- (musta) ja takaosan (valkoinen).
- Sen jälkeen sormenpäillä napsautetaan alareuna auki.
- Nyt meillä on paneeli halkaistu, mutta paneelin päälikuorta emme saa pois pienestä reijästä. Ei hätää, paneelien sisällä ei ole mitään pieniä osia, jotka putoaisivat johonkin.
- Painetaan sormilla paneelin takakuorta sinne luolaan VÄHÄN syvälle VAROVASTI, etteivät vastaan hangoittelevat vaijerien kiinnitykset mene RIKKI, painetaan takaosaa syvemmälle sen verran, että paneelin päälikuoren saa irti kunnolla, sen jälkeen päälikuori käännetään pystyasentoon ja vedetään alhaalta lähtien ulos ahtaasta reiästä.
- Nyt päästään paneelin takaosan sisäosaan käsiksi.
- Korvataan jokainen polttimo uudella ja ujutetaan musta paneelinpuolisko takaisin luolaan samalla tekniikalla kuin se hilattiin pois.
- Sovitellaan paneelinpuoliskot yhteen siten, että ensin sisäilmankiertovarsi pujotetaan reiästä läpi, sen jälkeen, jos paneelit eivät mene yhteen, niin aavistuksenomaisesti liikutellaan pyöreitä säätönuppeja siten, että epäsymmetrisesti muotoillut säädinakselit osuvat säätimien takaosan reikiin "kohdalleen", sen jälkeen puoliskot loksahtavat yhteen nätisti.
- Kasataan loppuun vastakkaisessa järjestyksessä kuin purettiin.
TEMP_ARKISTOON
[ylläpito on poistanut liitteen]
[ylläpito on poistanut liitteen]
[ylläpito on poistanut liitteen]
[ylläpito on poistanut liitteen]
[ylläpito on poistanut liitteen]
[ylläpito on poistanut liitteen]
[ylläpito on poistanut liitteen]