Kirjoittaja Aihe: 3008 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2009-2016)  (Luettu 33951 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

alokas

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Auto: 2010 3008 1,6 HDi 110 FAP Sport.

Tervehdys!  Pientä päivitystä ko Pösön tapahtumiin.  Nyt reilu 3,5 vuotta ja vähän vajaa 50 tkm (kokonaisajomäärä 114 tkm) yhteistä taivalta takana.  Eikä ole auton hurmaavuus vähentynyt, itse asiassa tähän asti mennyt yllättävänkin hyvin (koputtaa puuta...).  Auto on toiminut niinkuin pitääkin, edelleen korkea istuma-asento ja lasikatto, mutta erityisesti HUD-näyttö ovat kovasti mieleen.  Hankin autoon ensimmäisenä "omana" talvena maskinsuojat, ja moottorin lämpö sekä lämmityslaite olivat asiasta mielissään  :)  Varsinaisia ongelmia ei autossa ole ollut, "normaaliin" kulumiseen taitaa kuulua tässä autossa molempien etupyörien laakerien sekä jarrulevyjen vaihto vajaan 100 tkm kohdalla sekä toisen alapallonivelen vaihto viime keväänä.  Jakohihna vaihdettiin myös keväällä 6 vuoden iän tultua täyteen.  FAP:ia en ole enää juurikaan ajatellut, joskus sattuu huomaamaan polton kun hetkellinen kulutuslukema ei moottorijarrutuksessa putoakaan nollaan, mutta kai se toimii niinkuin kuuluukin.

Oikeastaan ärsyttävimmäksi asiaksi autossa on noussut peruutusvalot, jotka oikeammin ovat kyllä peruutuksen varoitusvalot, niillä ei syyspimeillä näe käytännössä yhtään mitään!  Polttimot vaihdettiin kokeeksi tehokkaampiin, mutta käytännön vaikutusta vaihdolla ei ollut.  Onko joku asentanut esim. ledilisäperuutusvaloa (olipa sana...) tai jollain muulla keinolla korjannut tuota taaksepäin näkyvyyttä pimeään aikaan.  Pösö menossa alkavalla viikolla vuosihuoltoon, niin voisi jonkun vinkin perusteella vähän kysellä..

Toistaiseksi siis kaikki oikeastaan ihan hyvin, ja minusta on tosiaan tullut Peugeot-fani....


jaeaetee

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Ollaan katseltu 307:lle korvaajaa, ja 1.sukupolven 3008 voisi olla sellainen. Yksi parannuskohde muiden joukossa olisi parempi ilmastointilaite, varsinkin käytettävyyden suhteen. Onko 3008:ssa 307:n tyylinen joka unohtaa asetukset lämpötilan muuttuessa? Entä automaatin toiminta muuten? Manuaali-ilmastointi olisi itselle ehkä paras, mutta käytettyä ostaessa sitä ei pääse valitsemaan.

Hujane

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Ainakin omassa 3008 2.0 hdissä pysyy muutokset paikallaan seuraavassa käynnistyksessä,eikä tuossa 307ssa jossa automaagi ilmastointi myöskään säädöt muutu itekseen...
Psa kulkineita ja purkuautoja,pääosin C5 sitikoita,joskus erehtyy kokeilemaan myös peugeotteja...

jaeaetee

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 2
Okei, kuulostaa hyvältä. 307:ssa taitaa olla eri kehitysversioita ilmastoinnista, meillä lienee se 1. versio. Käyttöohjekin sanoo että ominaisuutena on asetusten palautus automaatille lämpötilan riittävästi muuttuessa.

MikkoTee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Onko 1.6 e-hdi moottorissa vielä sitä turbovikaa, joka johtuu siitä sihdistä? Ja onko muuten samoja ongelmia kuin hdi:ssakin?

sulo

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 89
Ihan vaan kysymys, että mitäs vikaa hdissä on? Tarkoitatkos sitä 1.6hdin ekaa versiota vai mitä?

MikkoTee

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 8
Ei mulla parissa 1.6 hdi:ssa ole ongelmia ollut, mutta tarkoitin nyt vaan yleisesti onko tämä uudempi parempi vai huonompi vai onko eroa.