Auto: 2005 407 SW 2,0 HDi 136 FAP (233 800 km).
Herjasipa aamulla itselläkin tätä P0238-virhekoodia. DPF-poltto oli päällä ja tein reippaan kiihdytyksen nopeusrajoituksen vaihtuessa 80 -> 100 km/h ja kuului piip, tehot katos ja näytössä
Antipollution fault -virheilmoitus. Samaan syssyyn meni vakionopeudensäädinkin pimeäksi, näytössä
Speedcontrol system faulty. Tehot palasivat takaisin muutamassa sekunnissa ja kokeilin reippaampia kiihdytyksiä vielä pariin otteeseen ja tuntui pelaavan ok.
Tökkäsin siinä ajellessa bluetooth mötikän kiinni ja sain tällaisen raportin:
Confirmed Trouble Codes
P0238: Turbocharger/Supercharger Boost Sensor "A" Circuit High (Powertrain, Generic)
Pending Trouble Codes
P0238: Turbocharger/Supercharger Boost Sensor "A" Circuit High (Powertrain, Generic)
Freeze Frame
DTC available only in Pro version
Calculated engine load: only in Pro
Engine Coolant Temperature: only in Pro
Intake Manifold Absolute Pressure: only in Pro
Engine RPM: 2845 RPM
Vehicle Speed Sensor: 104 km/h
Air Flow Rate from Mass Flow Sensor: only in Pro
Fuel Rail Pressure: only in Pro
Diagnostic information provided by OBD Auto DoctorEn poistanut virhekoodeja vielä. Katson kotimatkalla saanko nuo puuttuvat arvot vielä irti kun päivitin ohjelman Pro-versioon josko niistä joku ex-pertti osais kertoa enemmän.