Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142931 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Jakohihnan vaihtoväli riippuu yksilöstä eli millaisella huolto-ohjelmalla on. 180 tkm/10:v lie yleisin, joissakin 240 tkm/10 v. Laatikon öljyt kannattaa vaihtaa 60 tkm:n välein. Öljyn kanssa kannattaa olla tarkkana että tulee oikeaa öljyä. Pääsääntö on että tarvikeliikkeissä eivät osaa myydä oikeaa öljyä tähän. PSA:n varaosakoodilla öljy maksaa marmorilla noin 180 €/2 l ja sitä tarvitaan n. 3 l eli järjetön hinta. Opel/Saab/GM varaosanumerolla täysin sama öljy maksaa alle 20 €/l, eikö tarvitse ostaa ylimääräistä. Oikea varaosanumero löytyy tältä foorumilta, mutta nyt on sellainen päätelaitteen etten jaksa yöhön hätään tähän etsiä.

Itselläni on ollut -11 mallineen GT uudesta ja takana 145 tkm, eikä mitään avaimettoman käytön ovenkahvassa kummempia sähkövikoja ole ollut. Noi avaimettoman käytön ovenkahvat on mulla kahdesta ovesta vaihdettu takuuseen ja kun on suolaa urakalla kylvetty ja märkä keli, niin tahtovat reagoida huonosti, mutta kuivalla ja puhtaana taas toimivat hyvin. Ehkä 5-10 päivää vuodessa kun noiden kanssa saa pelata enemmän, mutta tänäänkin hirvittävän likaisena toimivat ihan hyvin. 

Tällä ei todellakaan ole tarvinnut kuin ajaa (kovaa) ja käydä 20 tkm:n välein huollossa.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Itse katsoisin läpi ainakin nuo kohdat, joista viikko sitten kirjoittelin: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=66105.msg443920#msg443920
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Java78

  • Vieras
kiitoksia avusta, nämä tiedot jo auttaa huomattavasti.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Joista saakin sitten aikamoisella suodattimilla lukea mikä koskee mitäkin mallia.

antsu

  • Vieras
Mitä olen täällä hommia seuraillut, on GT-raportteja erittäin vähän. Taitaa olla peräti 2 jäsentä joilla on kokemusta.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Siksi jeesataan.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Ei kai niistä malleistakaan nyt niin tarkasti tarvitse erottaa kun korimallit, moottorit, vaihteistot ja GT:stä puhuttaessa etupään pyöräntuenta? Muuten lienee tekniikka aika pitkälti samaa. Toki varusteiden suhteen saa olla tarkkana mitä mistäkin autosta löytyy.
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Eipä 508 juuri houkuta, vaikka mikä pannu olisi nokalla, ohkainen kokemus. Mielummin tämä vanha 607 lahna, menee ohjaamatta suoraan ja hiljaisesti ja on talvella lämmim kuin pätsi.
« Viimeksi muokattu: 18.02.2018, 01:09:49 kirjoittanut poirotti »
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Ranskalainen GT

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 449
Tulikin mieleen, että ainakin 2011 malliset 508:t olivat viiden vuoden takuulla. Ainakin omani oli. Niihin voi olla korjattu jotain juttuja takuuseen vielä pari vuotta sitten. Liikkeestä ostaessa saa tietysti jonkinlaisen takuun, mutta ainahan kannattaa mahdollisimman tarkkaan selvittää auton historia. Itse olen aina kysellyt edelliseltä omistajalta missä käytössä auto on ollut. Pahimpana peikkona mulle on veturina käytetyn automaattivaihteiston piilevät ongelmat.
Civic, Sportside 4,3l, Sportside 5,7l, Caprice Classic 5,0l, Suburban 6,5l, Chevy Van 6,5l, Chrysler 300M 3,5l -00, Citroen Berlingo 1,6l -03, Citroen C5 break 2,0l -06, Grand Picasso 2,0l -08, Chevrolet Silverado Duramax 6,6l -03, Citroen C5 Tourer 2,0l -10, Peugeot 508 GT 2,2l -11, Peugeot 3008 Allure BlueHdi 120 autom. 1,6l -18, Peugeot 508GT 2,0l -15, Opel Vivaro -20, Peugeot 3008 GT Hybrid 225 - 21.

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 068
Ainiin sekin vielä, että jos bluetooth striimaus on tärkeä toiminto, niin kannattaa testata sen toimivuus omalla puhelimella. Ainakin joissain Android puhelimissa ja vanhemmilla radion/RT6:n firmwareilla striimaus saattaa pätkiä. Viimeisimmässä firmwaressa (2.86) tuota ongelmaa ei ole ainakaan itselläni enää tullut vastaan. Softan versionumeron voi tarkistaa pitämällä Setup -nappi pitkään pohjassa: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=69248.msg334805#msg334805
308 SW GT HDi -17
ex. 508 Allure HDi 163 -11, 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Ei kai niistä malleistakaan nyt niin tarkasti tarvitse erottaa kun korimallit, moottorit, vaihteistot ja GT:stä puhuttaessa etupään pyöräntuenta? Muuten lienee tekniikka aika pitkälti samaa. Toki varusteiden suhteen saa olla tarkkana mitä mistäkin autosta löytyy.

GT:ssä myös eri vaihteisto kuin muiden varustevaihtoehtojen ja moottorien yhteydessä. Varustelun toki on saanut Allureenkin ihan saman mitä GT:ssä on vakiona ja lisävarusteena saatavilla, mutta aika harvassa taitavat olla yhtä hyvin varustellut Alluret, kun eihän siinä hinnoittelun osalta olisi ollut mitään järkeä.

Tuosta Aksun mainitsemasta streamauksesta, niin omalla kokemuksella 2.21 ja 2.86 ovat toimivia versioita. Tuota 2.21:stä uudemmat versiot tukevat 8 Gt muisti(kortti)a, kun 2.21 ei virallisesti tue kuin alunperin käytettyä 4 Gt muistia (=sinetöity microSD-kortti). Ero näkyy konkreettisesti siinä, että tuolle pienemmälle muistille ei mahdu koko Euroopan karttapäivitys, vaan joutuu valitsemaan mitä maita jättää pois. Kartat on myös hieman typerästi jaettu, kun halutessaan Viron tai muut Baltian maat, joutuu ottamaan myös Valko-Venäjän ja Ukrainan kartat ja olikohan jotain muita itäisiä alueita vielä samassa.

Jos 508 GT ei mene suoraan ohjaamatta, niin siinä on joko pyörien kulmat pielessä tai väärällä offsetilla olevat vanteet.

Vaikka tätä ei nyt varsinaisesti kysytty, niin facelifteissä on sitten oltava tarkkana mikä on GT ja mikä GTline. Myöskin GT:stä on saatavilla "feikki" 2-litrainen 180 hv malli, joka muutenkaan ole teknisesti enää alkuperäisen GT:n jalanjäljillä.

iho9

  • Vieras
Terve,

Kysymys bensamoottorista eli mikä on kestävä/luotettava 508 malleissa? Eikö jotkut bensakoneet olleet varmasti, ei ehkä, ongelmallisia.

Kysymys siis yli 150tkm ajetuille autoille. Etsinnässä luotettava ilman dieselveroa malli.

« Viimeksi muokattu: 28.02.2018, 12:59:51 kirjoittanut iho9 »

Velmanteri

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 42
Suosittelisin tutustumaan THP-moottorista kertoviin keskusteluihin täällä foorumilla. Toki vaihtoehtona on vapaastihengittävä VTi 120. Perhepiirissä sellainen on enkä suosittelisi sitä muuhun kuin satunnaiseen ajoon. Kaikissa omat ongelmansa, eikä täysin ongelmatonta taida olla. Täältä foorumilta saadun käsityksen mukaan e-THP 165 olisi paranneltu jakopää verratuna THP 156, mutta imusarjan karstoittumiselta ei näissä suorasuihkumoottoreissa  pysty välttymään. Asian voi kääntää siten, että ne n.500€ mitä käyttövoimaverossa säästää vuosittain voi laittaa korjauskassaan millä vaihdetaan jakoketjua 30tkm välein ja puhdistetaan imusarjaa ;).
Peugeot 3008 Allure130BlueHDi EAT8 -18, Citroen ë-C4 50kWh Shine -21

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Näin juuri. Vaivattominta on hankkia diesel ja mieluummin vielä 2.0 hdi.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

jalkkis

  • Vieras
Mulla on nyt 3C Passat ja tuota nykyistä 508 olen katsellut "sillä silmällä" seuraajaksi. Takatilat vaan on se kysymys, että riittääkö. Pitää saada turvaistuin selkä menosuuntaan ja eteen vielä järkevä istumatila. Ei o niin taattua tuo. Etuistuimen selkänojan takapuolen malli/muotoilu on vähän haasteellinen. Sovittamalla tietty selviää.

Pitäis vielä puolisen vuotta selvitä ja sitten kun saadaan turvaistuin toisinpäin niin tilaongelmat ratkeavat.

Ja tuon uuden 508:n mataluus on kyllä myrkkyä meikäläiselle. Kait se on tulevaisuudessa siirryttävä sittarilinjalle...