Kirjoittaja Aihe: 508 - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2010-2018)  (Luettu 142838 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

200406

  • Vieras
Ok kiitti. Miten toi robolli aski, kun kytkee vaihteen päälle niin pitääkö sen ryömiä samalla tapaa kuin perinteinen turbiini laatikko vai pysyä paikoillaan ilman jarrua.

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
On ns. ryömitys ominaisuus, tehty keinotekoisesti.
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Ei toimi samoin kuten turbiiniloota. Lähtee liikkeelle, kun kaasua painaa. Ei liiku mihinkään jos vaihde päällä ja ei paina kaasua. Ylämäessä pysyy hetken paikallaan kun nostaa jalan jarrulta. Eli ei lähde heti valumaan taaksepäin, kun jalan nostaa jarrulta kaasulle. Jarru vapautuu, kun kaasuun koskee. Manuaalipuolella voi lähteä 2 vaihteella liikkeelle. Jos ostaa käytetyn, niin kannattaisi kytkin sopeuttaa uusiksi, niin oppii omalle ajotyylille. Vaihteistoöljy kannattaa vaihtaa parempaan, niin vaihtaa erittäin pehmeästi.
Peugeot 3008 hybrid

200406

  • Vieras
Kävin koeajamassa ja jäi sellainen muistikuva et olis ryöminyt eteenpäin samalla tavalla kun turpiiniloota kun vaihteen laittoi päälle, siksi sitä täällä kysyinkin. Liekö kyseisessä yksilössä tai muistissa vikaa. Onko tässä ropottikytkimessä kuiva vai märkä levy.

Sitikkapuoskari

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 239
Kyllä uusimmat robotit ryömii kuten momentinmuunninloodat. Kuiva normaali kytkin, vain toimilaite on automatisoitu.

TGT

  • Vieras
Diesel ryömii, bensa ei. Omaa autoa kun olin ostamassa, myyjä sanoi että ryömii, kun auto tuli niin ei ryöminyt. Kysyin myyjältä; miksi ei ryömi? Myyjä soitti maahantuojalle josta vastaus; että vain diesel ryömii.

antsu

  • Vieras
Minkähän takia sitä kytkinlevyä pitää hieroa?

200406

  • Vieras
Joo sitä vähän itsekin ihmettelen mut alkuun lähtö on varmaan jouhevampaa kun vähän tahkoo kiinni. Niin ja saa myytyä uuden levyn kun kuluu nopeimmin.
Ja tosiaan diiseli malli kyseessä.

mmoksanen

  • Vieras
Hyvin tarkenee kunnon pakkasilla!

peuc5

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 24
Minulla olisi 508 1,6 hdi vuosimallia 2011 harkinnassa. 2-litraista dieseliä samalta vuodelta tuossa koeajoin, ja se moottori vaikutti ihan rivakalta. Mutta miten 1,6-litraisen dieselin kanssa on, miten sen kanssa pärjää maantiellä ohituksissa täydellä kuormalla?

tsrautia

  • Vieras
SW Style e-HDi 115 FAP 2Tronic vm.2014, n.70 000km ajettu

Tuollainen kiinnostaisi kovasti. Isomman kokoluokan dieselautomaatti-farmari siis hakusessa. Onko 70 000km paljon ajettu kyseiselle autolle, kun tarkoituksena hommata auto, jolla voisi ajella huoletta ilman isompia remontteja? Takuuhan tuossa taitaa olla 3 vuotta / 100 000 km?

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Kyllä 70tkm on mielestäni vasta alkua. En tunne tuota 1.6 tarkemmin mutta olen ymmärtänyt että parannuksia on tehty tiettyihin osa-alueisiin tuossa moottorissa joten luulisi sillä muutaman satatonnia päästelevän. On nettiautossa vastaava 44tkm ajettukin Hämeenlinnassa, eli 1 vuosi lisää ajoaikaa. ;)
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

tsrautia

  • Vieras
Kiitos vastauksesta PgPete! Hämeenlinnan yksilössä on Active-varustelutaso eli tuo Stylen parempi varustelu houkuttaisi. Mutta taidan jatkaa kaupan käyntiä 508:sta ja pitäisi päästä kunnon koeajollekin! Noita kun ei ihan joka nurkalla ole myynnissä.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Valitse 2.0 hdi-kone 120kw:n tehoisena. Kuulemma luotettavampi, kuin 1.6 mylly. Tehokkaampi ainakin   8)
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

mmoksanen

  • Vieras
Minulla olisi 508 1,6 hdi vuosimallia 2011 harkinnassa. 2-litraista dieseliä samalta vuodelta tuossa koeajoin, ja se moottori vaikutti ihan rivakalta. Mutta miten 1,6-litraisen dieselin kanssa on, miten sen kanssa pärjää maantiellä ohituksissa täydellä kuormalla?

Hyvin on päässyt ohi... etenkin kun iskee vähän pienempää pykälää niin kyllä lähtee. Ei o tarvinu jäädä tukkeeksi!