Kirjoittaja Aihe: Käyttökokemukset - 2008  (Luettu 31653 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 542
Käyttökokemukset - 2008
« : 14.09.2013, 13:49:52 »
Aiheeseen liittyvää keskustelua: 2008 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet


Käyttökokemuksia 2008-malleista.

Lue ensin kirjoitusohje, jossa kerrotaan alueen tarkoituksesta ja annetaan ohjeita kirjoittamiseen.

Käytä perustietojen ilmoittamisessa apuna alla olevaa mallipohjaa ja täytä se niin hyvin kuin osaat. Jollet tiedä jotain teknistä tietoa, niin voit jättää sen pois tai kysyä apua muilta. Ylläpito täydentää puuttuvia tietoja tarvittaessa mahdollisuuksien mukaan.

Automalli: (esim. 2008)
Korimalli: (esim. viistoperä)
Vuosimalli: (jollet tiedä autosi vuosimallia, voit ilmoittaa vaikka käyttöönottopäivän)
Varustelutaso: (esim. Access, Active, Allure jne.)
Polttoaine: (bensiini vai diesel)
Vaihteisto: (automaatti vai manuaali)
Moottori: (esim. moottorin iskutilavuus, teho ja moottorikoodi, jos sen tiedät)
Mihin kokemukset perustuvat: (esim. koeajo, omalla tai laina-autolla ajaminen)
Ajomäärä: (mittarilukema ja kuinka paljon olet itse ajanut, esim. 10 km, 30 000 km tai säännöllinen ajo tms.)

Mallikohtaisia linkkejä:

Peugeotit Euro NCAP-testeissä sekä tutkimustietoa


Ilmoitathan toimimattomasta linkistä ylläpidolle esim. yksityisviestillä tai tähän viestiketjuun vastaamalla, kiitos. Myös lisäykset ovat tervetulleita.
« Viimeksi muokattu: 11.02.2019, 11:22:54, kirjoittanut cone »
Peugeot 508 & Peugeot 607

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 406
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Käyttökokemukset - 2008
« Vastaus #1 : 18.01.2014, 19:04:07 »
Automalli: 2008
Korimalli: -
Vuosimalli: 2014
Varustelutaso: Allure
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,2 VTi 82
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: -

Auto saatu liikkeestä pari päivää sitten. Kaunis auto niin sisältä kuin päältä. Ohjaus uutuuttaan vielä tahmean tuntuinen keskialueella vai liekö -25 C pakkasella jotain asian kanssa tekemistä. Ajoasennon sai heti kohdalleen ja ohjauspyörä on täysin oikeassa kulmassa eikä peitä mittareita.

Lämmin ja oikein hyvä ajaa. Huurteenpoisto tehokas jo aivan pienimmällä puhallusnopeudella. Moottori lämpenee nopeasti. JBL:t lisävarusteena ja voi sanoa, että toimii.. Nokian Hakkapelitta 8 -renkaita ei saanut vielä koossa 195/60-16, joten alle valittiin ko renkaat koossa 205/55-16. Nastojen ropina tunkee paljaalla asfaltilla läpi auton takaosasta, ei häiritsevästi mutta ääntä ei voi olla huomaamatta.

Moottorin vetoalueeseen ja käytökseen pitää vielä vähän totutella. Tulee huomaamatta ajettua liian pienellä vaihteella. Ponnekas veto alkaa n. 2500 r/min jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2014, 19:52:39, kirjoittanut ToniL »
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

Timppa2008

  • Vieras
Vs: Käyttökokemukset - 2008
« Vastaus #2 : 06.05.2014, 10:05:10 »
Automalli 2008
Korimalli
Vuosimalli 2014
Varustetaso Active
polttoaine Diesel
vaihteisto Automaatti
Moottori 1.6 HDI
Mihin kokemukset perustuvat Oma auto
Ajomäärä 615km

Saatinhan tämä Peugeot valmiiksi.
Penkki on vähän pallomainen, huomasin kyllä jo koeajolla. Ohjaus on tahmea keskialueella. Automaatti robottivaihreisto paranee muuttei vielä vedä vertoja esim DSG toiminnalle. Ratin alla olevat vaihto lärpäkkeet ovat lähellä rattia ja voivat aiheuttaa vahingossa vaihtamista. Hiljaisuudesta yllätyin jopa rengasäänet ovat hiljaiset. CD on varmaankin laitettu jälkikäteen hansikaslokeroon. Menee kyllä leppoisasti isolla tiellä ja kaupungissä. Taka sisä valo ei toimi missään asennossa.
Onkohan jo kosketusnäytössä liikaa informaatiota. Suurin osa autoon tutustuessa menee tuon kosketusnäytön ihmettelyssä, katsooko joku ihan oikesti tuolta valokuvia ? Kuluttavatkohan nämä HDI koneet öljyä ja mitä laitetaan Totalia ?
Kulutus näyttää oman tietokoneen mukaan olevan jossain neljän litran huitteissa. Start/Stop automatiikka toimii oikein jouheasti paras tähän mennessä mitä olen ajanut. Toimii heti vaikka kone on kylmä. Näillä keleillä ei moottorin hehku valo edes syty. Tässä muutama huomio. Loppukuusta euroopan turneelle Hollannin ja Belgian kautta Normandiaan katotaan sitten miten pitkän siivun vetäseminen onnistuu.

 T;Timppa

Moi. Pitkänmatkan vuosittainen Europa tour tehty. Kilometrejä kertyi 4053 keskinopudella 63 ja kulutus oli 4,2. Autosta jäi edelleen positiivinen kuva. Saksan autobaanalla ja Ranskan kyläteillä menee mukavasti. Ohjauksen keskialueen tahmeus häiritsee edelleen. Oven kyynärnoja ei osu ainakaan allekirjoittaneen anatomiaan. Ilmastointi toimii +32:teen helteessä. Vakionopeussäädin toimii ja HDI jaksaa kivuta mäkiä. Polttoainetta ei kannata lirutella vaan se on siinä kun ekan kerran katkoo, seuraava yritys tulee yli. Ranskassa samoja autoja näkyi paljon ja tietenkin muita Peugeotteja Saksassa muutama Ruotsissa ei yhtään. Tässähä tätä taas.

 T;Timppa

mixu_71

  • Moderaattori
  • *******
  • Viestejä: 1 406
  • 'Ko itte teköö ni saa semmosen ko siitä tuloo'
Vs: Käyttökokemukset - 2008
« Vastaus #3 : 10.11.2014, 19:36:46 »
Automalli: 2008
Korimalli: -
Vuosimalli: 2014
Varustelutaso: Allure
Polttoaine: bensiini
Vaihteisto: manuaali
Moottori: 1,2 VTi 82
Mihin kokemukset perustuvat: oma auto
Ajomäärä: 7 tkm

Nyt on kertynyt vähän enemmän kokemuksia autosta. Ohjauksessa ei periaatteessa ole enää moittimista ja tahmeus keskialueelta on kadonnut. Tosin pieni ohjauspyörä ja nopea ohjaus vaatii hieman totuttelua jos on ajellut jollakin muulla vehkeellä välillä. Sivutuuli tuntuu kyllä, mutta ei se silti mihinkään karkaa. Se ei vain tykkää siitä.

Moottorin käynti ja veto on parantunut ensimetreistä. Kulutus oli kesäajossa kuuden litran hujakoilla vaimon käytössä. Nyt talvirengaskaudella kulutus pudonnut litralla ja auto ollut minulla käytössä.

Ei vikoja eikä muutakaan huomautettavaa tähän mennessä.
* 605 SV 3.0 + 2x SR 3.0 + SRi, 307 cc Sport -04, 607 Ivoire -02, Citroën C8 -04, 406 coupé V6 -02, 2008 VTi 82 Allure, 106 XR -95,
* Projekti tai varaosa: 405 SRi -90, 205 XR -89 (jääautona), 404 -63 & -70 break, 605 2 x SV & 2 x SLi

LoveMobiili

  • Uusi käyttäjä
  • Viestejä: 1
Vs: Käyttökokemukset - 2008
« Vastaus #4 : 10.12.2018, 02:24:23 »
Automalli 2008
Korimalli
Vuosimalli 2018
Varustelutaso Motion
Polttoaine Bensiini
Vaihteisto Automaatti EAT-6
Moottori Pure Tech 110
Mihin kokemukset perustuvat Oma auto
Ajomäärä 112 km

Perjantaina vihdoin mies haki uuden auton kotiin, minä kerkesin ratin taakse vasta nyt sunnuntaina. Mä olen ihan myyty....tykkään todella paljon. Heti löysin sopivan ja mukavan ajoasennon, joka ei ole ihan itsestään selvä juttu ruumiinrakenteeni ja polvieni huonon kunnon takia. Penkki on tukeva, ei liian pehmeä tai jäykkä, myös sivuttaistuki on riittävä. Ainoan miinuksen penkistä annan penkinlämmittimen lämpötilavalitsimen sijoittamisesta penkin ovenpuoleiseen reunaan.....hankala paikka, kun ei sinne oikeasti näe. Ennen autokaupoille lähtöä tutkin todella tarkkaan erilaiset arvostelut ja ja katsoin koeajovideoita ympäri maailmaa ja kaikissa nousi esiin se, että koeajajat pitivät outona ratin kokoa ja mittariston sijoittelua. Joku koeajaja jopa kertoi, että hänellä meni useampia päiviä tottua rattiin ja mittaristoon. Itse olin heti sinut ratin ja mittariston kanssa, löysin vaivatta ratille sopivan asennon ja se tuntui heti sopivalta käsiini. Mittaristo on selkeä ja pidän sen digitaalisesta näytöstä sekä sen koosta, ei tarvitse tihrustella. Plussaa tulee heti tehokkaasta lämmityksestä ja siitä, että lämpötilan voi valita erikseen kuskille ja kartturille. Meillä kun aina on ollut ongelmana se, että itse tykkään viileämmästä ja mies taas vaatii lämpimämpää, nyt ei tarvitse enää jatkuvasti säätää sen asian kanssa. Viiksien toimintojen kanssa en ole vielä ihan sinut.....käsi ei vielä ihan heti osu esim. pienimpään viikseen, jolla hallitaan vakionopeutta ja maksiminopeutta, viiksen toiminnot ovat muuten selkeät ja helpot, valitut nopeudet näkyvät hyvin mittaristossa. Käsijarrukin sopi käteen ja oli helppo käyttää, vaikka sitäkin jossain arvostelussa kritisoitiin sen uudenlaisesta muodosta ja tavasta toimia. Kaiken kaikkiaan kojelauta kaikkine toimintoineen on selkeä ja myös toiminnot löytyvät hyvin. Sisätilat ovat ihan riittävät isollekkin ihmiselle, itse olen pitkä ja leveä nainen, joten ensimmäinen kriteeri auton hankinnassa oli se, että mahdun vaivatta autoon sisälle ja löydän hyvän ajoasennon ilman kikkailuja. Ohjaus on hyvin tehostettu ja herkkä, auto kääntyy ketterästi ilman ähinöitä ja puhinoita. Kuusi pykäläinen automaatti vaihtaa sujuvasti ja mukava lisä on kulloinkin käytössä olevan vaihteen näkyminen mittariston näytössä. En ole ensimmäistä kertaa ajamassa automaatilla, joten minulla ei ole hankaluuksia esim. puuttuvan kytkinpolkimen takia.Kulku on pehmeää ja sujuvaa, myös start-stop toiminto toimii sutjakkaasti ja hiljaa. Jarrut ovat tehokkaat ja nappaavat jo pienestäkin painalluksesta ärhäkästi kiinni, hyvä niin. Sisä-äänet ovat hiljaiset, eikä edes nastojen ropina märällä asfaltilla kuulu liikaa sisätiloihin moottoritienopeuksissa. Korkeaan autoon tuuli ottaa jonkin verran enemmän, mutta kyllä se tiellä hyvin pysyy. Tavaratilakin tuli testattua, kun veimme kesärenkaat säilytykseen. Tilaa riittää niin syvyydessä korkeudessa kuin leveydessäkin, plussaa penkeistä jotka kaatuvat vaakatasoon, ilman että takatilan ja penkkien välille syntyy kynnystä. Myös tavaratilan etureuna on esteetön ja suojattu metallilistalla, joten ei tarvitse olla huolissaan maalipinnan kulumisesta. Näin tuoreena omistajana voin sanoa olevani tyytyväinen, vaikka kilometrejä ei ole vielä kummoisesti kertynyt, mutta se asia kyllä korjaantuu pian. Kerron kyllä kokemuksista lisää, kunhan pääsen ajamaan lisää ja esim. pitempiä matkoja.