Kirjoittaja Aihe: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)  (Luettu 26930 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #45 : 30.04.2014, 02:56:56 »
No eiköhän uusissa THP 156:ssa ole uusin imusarja. Näin ainakin itse olettaisin, mutta tarkempaa tietoa ei ole.

Legge

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #46 : 01.05.2014, 21:21:37 »
Oma THP huohotteli ainakin sen verta reilusti öljyä, ettei mikään ihme. Sinne imusarjaan se huohotus menee uusissa versioissakin. Talvi+pätkäajo vielä parempi yhdistelmä, kun öljynsekainen vesimajoneesi tuntuu liikkuvan huohottimissa entistä liukkaammin.

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 493
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #47 : 01.05.2014, 23:00:44 »
Uusi imusarja huohottaa nyt sitten sillein että venttiilit karstottuvat vielä herkemmin. Kuulemma...

Oba

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #48 : 13.06.2014, 11:15:50 »
Auto: 2012 508 SW 1,6 THP 156 Active (automaatti, n. 22 000 km).
Laitan tähän samaan keskusteluun, kun sama moottori kyseessä (SW 156 THP aut.), mietityttää onko jo THP-oireista kyse:

Talven ja kevään aikana on käynyt useamman kerran siten, kun starttaan yön jälkeen tallista (vähintään vajaa 10C lämmintä aina), jää tyhjäkäynti heti korkealle 1200 rpm paikkeille. Tänään viimeksi kävi näin, ja käyntiääni on melko karkean kuuloinen. Muutamassa minuutissa tuo tasoittuu tyhjäkäynnilläkin, tai jos lähtee liikkeelle. Tämä ilmenee vain jos auto on jotain puoli vuorokautta ajamatta, nurkkapyörityksessä peräkkäisissä starteissa ei ole ongelmia.


Päivitystä tähän: Huollon mukaan kyseessä on tämän moottorin ominaisuus.
Ok, ymmärrän että kylmä kone käy alkuun tyhjäkäyntiä korkeammilla kierroksilla. Tämä ilmiö vaan ei tunnu riippuvan ulkolämpötilasta, samaa tekee oli ulkona 10C tai 30C lämmintä. Yhdistävä tekijä on auton seisominen esim. vähintään yön yli. Alkaa haiskahtaa jakoketjun kiristimeltä, mutta enpä maalaile enempää piruja seinälle. Vikaa ei ole, joten kovaa ajoa. Takuu ja huoltosoppari hoitaa loput.

SaPeKa

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #49 : 13.06.2014, 11:45:24 »
No on se 30 asteen konekin "kylmä".

Legge

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #50 : 13.06.2014, 12:11:55 »
Korkea tyhjäkäynti alussa on ominaisuus, mutta mitkään rallatavat äänet ei. Löysän ketjun huomasi ainakin mulla ensin lyhyestä "rolahduksesta" startissa. Sitten, kun se on kunnolla löysä, niin ääntä ei voi missata ;)

Peugeot91

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #51 : 01.07.2014, 22:57:12 »
Minkälainen moottori tuo THP 156 on 508:n keulalla. ? Paljon vikoja. ? Onko riittävästi tehoa. ?

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #52 : 02.07.2014, 02:01:17 »
Onko tehoa koskaan riittävästi? Kyllä sillä paikasta toiseen pääsee, mutta ei se mikään raketti ole. Useimmille liikkuu kuitenkin riittävästi. Viat ovat aivan samat mitä muissa malleissa THP-moottoreissa. Lyhyesti kerrattuna jako ei pysy kohdallaan ja imusarja karstoittuu tukkoon. Tapauskohtaista millä kilometreillä tapahtuu, mutta tapahtuu. Ensimmäiselle omistajalle vähemmän ongelmaisia, kun takuu ja tuotevastuu veltoittavat myyjää, maahantuojaa ja valmistajaa. Toisen omistajan kohdalla ongelmallisempi puolen vuoden jälkeen ostosta kun myyjäliikkeen vastuut raukeavat.

Melkein rohkenisin väittää, että jos nyt tilaa THP 156:n tehdastilauksena, niin tulee saamaan faceliftatun THP 165:sen.

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #53 : 02.07.2014, 08:31:49 »
Toisen omistajan kohdalla ongelmallisempi puolen vuoden jälkeen ostosta kun myyjäliikkeen vastuut raukeavat.

Kyllähän virhevastuu pelaa käytetyssä ihan samalla tavalla kuin uuttakin ostettaessa? Takuuhan ensimmäisten 508:ien kohdalla velvoittaa 5v/100tkm, mutta käsittääkseni sen jälkeen puhutaan lähinnä goodwill:stä, jos jotain hoidetaan ilmaiseksi kuntoon? Eihän takuun jälkeen myyjällä ole kuin normaali virhevastuu?

Kaverin Audiin vaihdetaan moottoria parhaillaan, ja liike maksaa 50%, vaikka kaupasta on 2,5v/60tkm, autolla takana 6v/150tkm.
Volvo V70 2.5T -04

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #54 : 02.07.2014, 08:49:42 »
...
Kaverin Audiin vaihdetaan moottoria parhaillaan, ja liike maksaa 50%, vaikka kaupasta on 2,5v/60tkm, autolla takana 6v/150tkm.


Niin, ja sitten tuo 50% lasketaan OVH:sta eli käytännössä "artisti" maksaa koko lystin 8). No, tietysti jos pitäisi maksaa koko 100% OVH hinnasta niin onhan tuo paljon vähemmän...

Legge

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #55 : 02.07.2014, 12:25:02 »
Pointti oli se, että toinen omistaja ei voi nillittää virhevastuun perusteella enää maahantuojalle. Ainoastaan myyjäliike on vastuussa periaatteessa sen 6 kk kaupan jälkeen, kun käytetystä puhutaan. Toki myyjäliike voi korjailla vikoja myöhemminkin, jos jälkimarkkinointi on kunnossa.

Rommitommi

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 149
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #56 : 02.07.2014, 12:43:06 »
Joo aivan, tätä en ottanut huomioon..

__________________

Ym. Audin tapauksessa myös liike maksaa. Auto ostettu toisen merkkiliikkeen putiikista toiselta puolen Suomea ja moottorin vaihto puolestaan tehdään Audin merkkiliikkeessä

Volvo V70 2.5T -04

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 869
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #57 : 02.07.2014, 14:07:53 »
Uusi moottori maksaa alle tonnin autonvalmistajalle.
Peugeot RCZ HDI FAP

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #58 : 02.07.2014, 14:19:44 »
Jonka vuoksi siitä on hyvä goodwillinä laskuttaa vain puolet OVH-hinnasta. Kate jää silti vielä kohtuulliseksi. Ei toki pidä unohtaa sitä, etta valmistajan on katettava myös moottorin suunnittelukustannukset. Nekään eivät tosin volyymimalleissa ole tuhansia euroja per moottori.

Benkku

  • Vieras
Vs: 508 - Tehot häviävät kiihdytyksessä (THP)
« Vastaus #59 : 02.07.2014, 14:43:46 »
Tuhannessa eurossa on mukana kaikki kustannukset niin suunnittelu, materiaalit, valmistus kuin tuotantolaitteistokin.

Perusmoottorin omakustannushinta tehtaalle on luokkaa 500 euroa.