Kirjoittaja Aihe: 405 - Ei käynnisty, vaikka käynnistinmoottori pyörittää (polttoainepumppu)  (Luettu 19372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eskopekka

  • Vieras
Ongelma:

Auto: 1995 405 1,8 GLX Style.

Osaisiko joku sanoa, missä piilee vika, kun polttoainepumppuun ei tule virtaa. Auton käynnistinmoottori pyörii kunnolla, tulppiin tulee kipinä, mutta bensa nouse. Maalaisjärjellä ajatellen syynä saattaisi olla polttoainepumpun releen palaminen tai sitten joku johdotusvika. Missä kohtaa ko. rele sijaitsee? Sulakkeet on tarkistettu, ne ovat kunnossa.

Ratkaisu:

Vika löytyi polttoainepumpusta, joka oli roskaa täynnä. Ensi hätään pumppu käännettiin "napoja" vaihtamalla toiminaan "toisinpäin". Myös polttoainesäiliössä oli roskaa. Etsittiin tuota törmäyskytkintä, jotta olisi voinut resetoida, mutta ei löytynyt. Käyttöohjekirjakaan ei kerro, missä se "nappi" sijaitsee.

Benkku

  • Vieras
Pumpun sähköinen kunto lienee tutkittu? Mikäli niin kaksoisrele mahdollisesti viallinen. Inertiakytkin eli ns. kolarikytkin kannattaa tarkastaa, voi hyvinkin olla avautunut.

Benkku

  • Vieras
Kaksoisrele sijaitsee moottoritilassa, sellainen pitkänomainen suorakaiteen muotoinen osa.

Kolarikytkimen saa resetoitua painamalla sitä punaista kumipainiketta. Kolarikytkimen sijainnin kertonee autosi ohje/käsikirja.

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 687
    • http://peugeot505.info
Etsittiin tuota törmäyksen estolaitetta, jotta olisi voinut resetoida, mutta ei löytynyt. Käyttöohjekirjakaan ei kerro, missä "keltainen nappi" sijaitsee.

http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=31200.0
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info