Kyllä se ajastus tosiaan toimii silloinkin kun kone käy, ja siihen asti kaikki on hyvin kunhan se viimeinen ok tulee eteen, ja sitä ohjelmoinnin vahvistusruutua ei siis tule. Viimeisin tieto maahantuojalta on, että ohjekirjassa sanotaan (sivulla 100?), että " ainoastaan yksi ohjelmointi tai välitön käynnistys auton käynnistyskertojen välillä". On nyt jäänyt epäselväksi, että kun menee autoon, jossa on Webasto käynnissä, ja käynnistää siis auton kun Weba käy, niin onko auton mielestä jo Webaston käyttökerta "käytetty", jolloin auto on tosiaan sammutettava ja käynnistettävä uudestaan jotta ohjelmoinnin saa päälle.
Sammutuksen jälkeen ei myöskään riitä, että laittaa vaan virrat päälle, vaan moottori on käynnistettävä.
Välitön Webaston käynnistyskään ei useimmiten ole toiminut vaan menemällä autoon ja virrat päälle jne, vaan auto on pitänyt käynnistää jotta lämmityksen on saanut päälle. Economy mode ei ole ollut ruudulla vielä kertaakaan, duunimatka tosiaan 90 km suuntaansa, joten luulisi akun pysyvän latingissa.
Hieman hirvittää kunnon pakkasilla ensin täräyttää kone tulille 10 sekunniksi jotta saa Webaston päälle, sitten sammuksiin puoleksi tunniksi ja taas käyntiin. Saattaa olla aika rasittavaa akulle ja tietysti moottorille.
Näköjään tätä ongelmaa on muillakin, kiitoksia vaan vertaistuesta, ja nähtävästi myös maahantuoja on aseeton, koska ilmiselvää ohjelmisto-ongelmaa ei saada korjattua. Joka kerta, kun kojetauluun syttyy se punainen merkkivalo merkiksi onnistuneesta ohjelmoinnista, Webasto on myös lähtenyt päälle, eli vika ei ole itse lämmittimessä vaan jossain softapuolella.