Moottorin edessä, polttoainesuodattimen lähellä on moottorilohkossa ilmeisesti termostaattikotelo. Siinä on kaksi lämpötila-anturia, toiseen menevä sähköjohto on vihreä, toiseen taas sininen. Anturit ja liittimet on vaaleanharmaata muovia.
Toinen ohjaa hehkutusta (jälkihehkutuksen kesto tai jotain sinnepäin) ja toinen kai kertoo lämpötila-tiedon mittaristolle.
Eli anturi voi olla viallinen. Tai sitten voi olla sähkövika, hapettuneet liittimet! Kannattaa puhdistaa hiomapaperilla antureiden kontaktipinnat ja voidelle ne sitten kevyesti CRC 5-56 tai vastaavalla. Toiset sanoo että ei saisi laittaa näitä yleisöljyä sähköliittimiin, minä laitan aina ja ihan hyvin pelaa.
Jos tämä ei auta, sitten kai seuraavaksi halvin on anturin vaihto (maksaa kai 15 euroa) ja sitten voi vikaa
etsiä mittaristosta...