Ensimmäisen kerran jäätyi 8.2.2012 km-lukemana 151520. AutoEeKoo merkkihuolto 18.12.2011 km-lukemana 150263. Oljynä käyttivät 5W30 MAGNATE C Pro.
Seuraava merkkihuolto (sama paikka) 21.12.2012 ml. 157349 öljynä Castrol Prof EdgeOS(?) 5W30, uusi suodatin molemmilla kerroilla.
Pitkän lauhan jällkeen nyt ekan pakkasen 1. yö ( -6 C) jäätyi taas ml. 162434. No, osasin tempun ja kuumailmapuhaltimella kytkinkopan alinta kohtaa lämmittämällä irtosi... Jee. Uskomatonta, mutta totta.
Kun silloin 1. kerralla kokeilin startin reiästä isolla meisselillä hammaskehältä pyöräyttää, oli aivan jumissa, siis samaa rautaa. Ei edes pientä liikettä kumpaankaan suuntaan. Jos vaikka öljypumppu (jostain kumman syystä) olisi vedestä jäässä, antaisi mekaanisesti edes pikkaisen joustoa, mutta yhtä kiveä (lue jäätä). Nyt toimii vaihteeksi.
Onko siellä kytkinkopan pohjassa yleensä vesireikää, kuten ainakin 20m 6V V6 2.0L Taunuksessa oli? Saakos jostakin ostettua kytkinkopanlämmitintä, vaikka Calix, Defa ...?