Kirjoittaja Aihe: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)  (Luettu 2478 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 945
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #15 : 01.05.2018, 14:05:48 »
Okey. Hieno 607 vähillä ilometreillä. Veoakselien kestävyys on aika heikko. Redlinen CV rasvaa viimeksi tursottelin akselin sisään. Uusien hinta edullinen, että rajakustannus. Kampuran tiivisteessä on joskus käynyt, että uusi alkaakin vuotamaan naarmusta.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Janne L

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 788
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #16 : 01.05.2018, 15:24:24 »
Veoakselien kestävyys on aika heikko.

Se on pakko olla kun JPL sanoo.
Preesens: Citroen C5 HDi240 Tourer '10
Kronologinen imperfekti: 309-405-605-605-406-406-405-605-Xantia-C5-106-607

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 517
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #17 : 01.05.2018, 16:46:46 »
Tässä tapauksessa syynä oli alkuperäisen vetonivelen suojakumin panta. Ajan kanssa kumi oli painunut kasaan ja menettänyt kimmoisuutensa. Tämän takia pannan puristusvoima ei enää riittänyt, ja koko kumi liukui ulkopäästä pois. Oli vain melko mahdoton huomata, koska renkaat suorassa kumi näytti olevan aivan oikein paikallaan, ja nivel paljastui aina renkaat käännettynä.
Peugeot 607 3.0 manual '01

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 945
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #18 : 01.05.2018, 21:41:32 »
Se on pakko olla kun JPL sanoo.

Ei haittaa, jos JanneL vahvistaa  ;).
Hyllystäni löytyy risoja akseleita melko vähillä ilometreillä ja kumit ovat jopa ehjät. Kestoiän lyhyys ei ole onneksi vain Peugeotin moka. Ajotavalla, varsinkin manuaalilla voi revittää nivelet risax. Tutun 407:ssa 2.0 HDi automaatti, kestivät jopa 350 tkm.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #19 : 01.05.2018, 22:32:00 »
Kannattaa pitää auto talvella lämpimässä tallissa niin on nivelet ja rasva notkeampia kun lähtee ajamaan.

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 485
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #20 : 01.05.2018, 23:31:12 »
Vetoakselit varmaan kestävät kyllä jos ei nyt sitten boorit mene sileiksi, mutta vetonivelien kumien alle kannattaa silloin tällöin kurkistaa että onko siellä rasvaa jaljellä vai onko muuttunut savimaiseksi massaksi. Esim renkaanvaidon yhteydessä on helppo tarkistaa.

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 945
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #21 : 02.05.2018, 09:25:04 »
...vetonivelien kumien alle kannattaa silloin tällöin kurkistaa että onko siellä rasvaa jaljellä vai onko muuttunut savimaiseksi massaksi. Esim renkaanvaidon yhteydessä on helppo tarkistaa.

Ei itse aiheessa, mutta pannat on kenkkumaisia avata. Kikkaa tarjolla?
Originaali panta on todella tiukka ensi kertaa laitettaessa, pihdit oltava just.
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

Vasara

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 485
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #22 : 02.05.2018, 19:05:50 »
On: Latta-ruuvari lukko-osan väliin ja kääntö. Napsahtaa nätisti auki ilman tuskailuja eikä mene rikki. Kiinnilaittoon löytyy ko pannalle omat pihdit, mutta onnistuu myös helpohkosti siirtoleukapihdeillä. (ns "papukaijapihdit")

PL

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 517
Vs: 607 - Kaksoismassavauhtipyörä (V6)
« Vastaus #23 : 18.05.2018, 18:17:29 »
Kytkinsarjaksi tilasin LUK Repsetin (624 3114 00), vaikka kuvauksessa oli hämäävästi "Check dual-mass flywheel". Hinta oli edullinen (153€+10€ pk, trodo.eu) verrattuna Valeon kytkinsarjaan (821093), jotka maksavat normaalisti hieman 300€ molemmin puolin. LUK:n paketista löytyy kuitenkin "Manufactured by Valeo" merkinnät kaikista osista, joten taitavat olla identtiset osat.
Peugeot 607 3.0 manual '01