Auto: 2010 3008 1,6 HDi 110 FAP Sport.
Non niin, sitten on em. autolla pyöritelty reilu 10tkm, lyhyttä sekä pidempää ajoa mukavasti sekaisin. Pakko myöntää, että olen allkanut pitää autosta aina vaan enemmän: Mukava ajaa, talvirenkaillakin hiljainen, kohtuullinen kulutus, aiempia autoja korkeampi ajoasento ja helpompi sisään/uloskulku jne. Ajettavuudesta alkukesällä valitin, ja valitamisen aihetta riitti talvirenkaiden vaihtoon saakka jolloin auton ajattevuus parani huimasti. Siispä ensi kesänä alla eivät pyöri "makaronit"..... Myöskään FAP:in kanssa ei ainakaan tostaiseksi ole ollut ongelmia (koputtaa puuta..), polttoja olen aina silloin tällöin havainnut, joten kaitpa sekin puoli on kunnossa.
Mutta varsinaiseen aiheeseen. Autoon tehtiin ns. iso huolto syksyllä n. 74tkm kohdalla (edellinen omistaja jättänyt tekemättä) ja öljyt vaihdettiin pari tonnia myöhemmin, jotta talvea vasten olis mahdollisimman uudet öljyt. Molemmat huollot tehtiin merkkiliikkeessä, ja ison huollon leiman alle oli asentaja merkinnyt seuraavan huollon ajankohdaksi 90tkm tai syksy -14. Nyt on kuitenkin huoltovälimuistutin alkanut ilmoitella, että seuraava huolto 3500km tai 5 viikon päästä, ja matkamittarissa on nyt n. 79tkm. Kun kysyin liikkeen huoltopäälliköltä, hän sanoi että autossa on ajo-olosuhteet tjsp tunnistava systeemi. Huoltokirja/käyttöohjekirja ei tällaisesta kuitenkaan kerro, joten olen alkanut uumoilla, olisiko huoltonäyttö jäänyt nollaamatta isossa huollossa.
Niinpä nyt kysynkin teiltä kokeneemmilta ja viisaammilta, miten teidän vastaavat autonne ovat käyttäytyneet. Nollaanko huoltonäytön ja ajan syksyyn saakka ennen huoltoon menoa (öljyt kylläkin vaihdatan taas keväällä kilometreistä riippumatta) vai pitääkö se huolto varata muistuttimen mukaan?