Kirjoittaja Aihe: 407 - Sylinterijärjestys (V6)  (Luettu 6735 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 340
  • Peugeot 508, Citroen C3, Peugeot 206
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #15 : 02.04.2014, 14:30:43 »
Motonetista haettu Valeon puola. ... Alkuperäinen puola on siis merkiltään Delphi ja motonetin puola Valeo.


Ja sen verran sekoitan vielä "soppaa", että omassa autossa alkuperäiset puolat olivat Valeon valmisteita. Eiköhän tehdas ole käyttänyt vähän kaikkia saatavilla olevia valmisteita, tarjonnan mukaan. Eli uskoisin, että noita eri valmistajia saattaa olla käytetty riippuen esim. valmistusajankohdasta...

Tästä näkee hyvän ja huono puolan eron. Älä sorru valeoon hintaero vain kympin. Delphin pulassa on parannettu eristystä eli ei tule läpilyöntejä.

Onkos sulla Matsa 45 tuohon väittämällesi jotain perustetta? Siis puolan (tai yleisesti ottaen käämin) ja sen eristyslujuutta tai hyvyyttä ei kyllä silmämääräisesti voi todeta.

Benkku

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #16 : 02.04.2014, 15:29:03 »
Tästä näkee hyvän ja huono puolan eron. Älä sorru valeoon hintaero vain kympin. Delphin pulassa on parannettu eristystä eli ei tule läpilyöntejä.

Silmälläkö näet läpilyöntilujuuden - aika mestari.  :)

Sanoisin kokemuksesta ettei asia ole noin, vaan teknisesti muuntajat ovat samantasoisia. Valeossa on parempi terminen hallinta eli sylinteirnkannen tulppakaivosta ei johdu muuntajan runkoon niin paljon lämpökuormaa.

mcjukeh

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #17 : 29.01.2016, 09:01:56 »
Minulle ainakin kertoivat Pörhöllä, että se alkuperäisvaraosa, jossa on tuo valkoinen hattu olisi parannettu malli, jonka pitäisi kestää paremmin kuin sen vanhan Valeon. Eilen meni 5. sylinterin puolanhattu, tietenkin sieltä takaa :(, se oli vain reilun vuoden vanha Motonetistä ostettu Valeo. Näyttää nuo puolanhatut hajoilevan useimmiten keskimmäisistä sylintereistä. Kummankohan nyt hakisi, alkuperäisvaraosan vai Motonetistä Valeon jos/kun hintaero on vain kympin luokkaa.

TeURaS

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #18 : 29.01.2016, 10:33:12 »
Parhaan toimivuuden takaa alkuperäinen valkopäinen, eli Delphi.
Jos tuntuu suomen hinnat pahalta, niin tästä voit ostaa koko setin ja huomattavasti halvemmalla:http://www.ebay.com/itm/6x-ORIGINAL-Citroen-Peugeot-Zundspule-C5-C6-C8-406-407-607-807-3-0-V6-5970-94-/171569774337?fits=Make%3APeugeot&hash=item27f25aff01:g:Cu4AAOSwqu9VQeGn

Minusta 27,15€ Ei ole paha alkuperäisestä osasta. Sitten kannattaa käyttää siinä V6 koneessa Iridium tulppaa sen platinan sijaan, ne kestää vielä pykälän paremmin. Minulle on näin Citroen puolelta kerrottu, että paras ja kestävin yhdistelmä on Bosch Iridium tulpat ja nuo alkuperäiset puolat. Mikäli haluaa olla rumppaamatta niitä puolia  vähän väliä.
« Viimeksi muokattu: 29.01.2016, 10:38:36 kirjoittanut TeURaS »

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 535
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #19 : 29.01.2016, 12:36:27 »
Paljonko nuo puolat kestää ja eikö nuo vois siirtää viileämpää paikkaan ja laittaa väliin tulpan johdot. Joku pelle peloton kokeilemaan.

TeURaS

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #20 : 29.01.2016, 12:56:49 »
Villit huhut kertoisi, että alkuperäinen puolasetti ja Bosh iridiumit menee sen 120tkm mikä on huolto-ohjelman mukainen platinatulppien vaihtoväli. Sinänsä jännä, kun esim. Toyotassa nuo iridiumit vaihdetaan 80tkm välein. Mutta itselleni oli tuohon C5 laittanut edellinen omistaja vuosi sitten kaikki puolat ja kaikki tulpat kerralla uusiksi. Tästähän se nyt nähdään, seuraavat ongelmat pitäisi tulla 300tkm kohdalla, kun autossa on nyt 195tkm.

mcjukeh

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #21 : 29.01.2016, 14:14:18 »
Minulla on toiset puolat kestäneet 4 - 5 vuotta, toiset kestäneet 1 - 3 vuotta, on ollut Valeota ja alkuperäistä, useimmiten todellakin menee keskimmäisistä sylintereistä. Taitaa olla sen verran kuumempi paikka, että hajoaa.  Aina on oltava yksi puolanhattu varalla peräkontissa, jos reissussa kilahtaa niin ei jää väille, onneksi etummaiset ovat helpot vaihtaa, takimmaiset teettää hiukan hommia, mutta nyt kun on muutaman kerran sinne vaihtanut puolia ja tulpat, niin eipä siinäkään mene kuin puolisen tuntia.

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #22 : 29.01.2016, 16:17:24 »
Etanoliautossa iridium ja muut tosi ohkaisen elektrodin omaavat tulpat ilmeisesti kastuvat helpommin. Mene ja tiedä. Tämä oli joltain saab foorumilta luettua. Itse ostin v6:sen aikoinaan iridiumit ja ajelin etanolillakin...

Joku varmaan kokeilee joskus vaihtaa nuo v6:en takimmaiset puolat johdon nokassa oleviin malleihin. Oliskohan itsellä menny 4 puolaa 4 vuoden aikana ja niistä kolme takimmaisesta rivistä...
-jarno

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 720
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #23 : 29.01.2016, 20:15:03 »
No ei V6 jätä välille vaikka yksi puola simahtaisi. Kyseisessä moottorissa fixu ominaisuus, eli lopettaa pa syötön sille sylinterille jossa puola sökö.
Peugeot 3008 hybrid

JPL

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 5 877
  • 407 3.0 V6 Sport
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #24 : 29.01.2016, 21:08:43 »
Good. 100000 km ajettu jo puolilla js tulpilla. Edellinen omistaja 70000 km korvilla uusi setin 600 eurolla.Tulppa kuin uusi, kun tsekkasin. Katsotaan seuraavat 20000 km, sillä ehjää ei pidä purkaa ennen aikojaan, kop kop wood :)
- nautiskellen nyt tästä, on pakko vilkaista vielä kerran, kun pysäköin -

TeURaS

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #25 : 29.01.2016, 22:25:02 »
Etanolilla ajeluun iridiumit ovat juuri parhaat, koska antaabtuhdin kipinän. Mulla on näitä etanolilla kulkevia ES9A koneita kaksi taloudessa.

MJ

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 260
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #26 : 30.01.2016, 01:38:26 »
Kummankohan nyt hakisi, alkuperäisvaraosan vai Motonetistä Valeon jos/kun hintaero on vain kympin luokkaa.

Alkuperäisellä lienee kahden vuoden takuu, joten olisiko se peruste valita alkuperäinen? Sitten vain kuitti talteen, että löytyy tarvittaessa.

TeURaS

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #27 : 30.01.2016, 18:10:46 »
Auto: 2005 407 SW 3,0 V6 (ES9A).

Näin se kolahti sitten omaan nilkkaan tämäkin asia =). Olin menossa talouden Peugeotilla kauppaan (Alkoon) ja kesken kiihdytyksen tippu tehot ja moottorin vikavalo sytty ja alko käymään epätasaisesti. Auto parkkiin ja vikakoodi lukuun: P1336 ja P1338. Eli eikös tämä puola vika ole?

mcjukeh

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #28 : 04.02.2016, 12:15:54 »
Joo puolavika on kyseessä, vikakoodi  P1338 2. sylinterin puola hajalla, vaihto on helppo koska on etupuolella, vaihtoon menee minuutti 10 mm pultti auki, liitin irti ja uusi puola tilalle liitin paikoilleen  ja pultti kiinni.

TeURaS

  • Vieras
Vs: 407 - Sylinterijärjestys (V6)
« Vastaus #29 : 04.02.2016, 19:59:26 »
Juu uudet tulpat ja puolat tilattu. Tällä hetkellä on varapuola paikallaan jonka sain Citroen-Foorumin avuliaalta käyttäjältä. Saa nähdä, mitä tulee haksahdin itsekkin tarvikepuoliin, vaikka noita alkuperäisiä mainostin...Ironista tässä on se, että se palanut puola oli tarvike, kaikkien valkopäisten alkuperäisten seassa. No nyt kuitenkin on tulossa näitä koko setti: http://www.autodoc.fi/stark/7587780 Tässä houkutteli kolme asiaa ostamaan, Hinta, Takuu ja JPL... Mutta taisipa tuo itsekkin haksahtaa moisiin joten on meitä kohta kaksi koeponnistajaa, että miten tuollaiset 3v takuulla olevat pelittää. Mikäli ei pelitä, niin sitten tilaan ne alkuperäiset joihin ei varmasti pety.