Kirjoittaja Aihe: 607 - Akseliston geometria  (Luettu 1276 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
607 - Akseliston geometria
« : 26.04.2014, 07:11:00 »
Auto: 2004 607 2,2 HDi.

Mikä merkitys on taka-akselin aurauskulman säädöllä kahdesta eri paikasta? Korjausoppaassa ohjataan säätö tekemään ensin reaktiotangon sisäpäästä, jonka jälkeen jousituksen löysäys ja uusi säätö reaktiotangon pyöränpuoleisesta päästä. Onko tällä jotain tekemistä joustoliikkeen aikaisen aurauskulman muutoksen kanssa? Säätöhän on kokonaisuudessaan monivaiheisempi, mutta myöhemmät säädöt tehdään ainoastaan reaktiotangon sisäpäästä korjausoppaan mukaan.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Akseliston geometria
« Vastaus #1 : 26.04.2014, 09:20:52 »
Itse itselleni vastaten. Tutkin 605:n korjausopasta ja siellä eritellään selvästi aurauksen säätö reaktiotangon renkaan puolelta ja joustoliikkeen aikaisen aurauskulman muutos taas säädetään reaktiotangon toisesta päästä. 607:n korjausoppaassa ei ole eritelty näitä kahta säätöä toisistaan vaikka periaatteessa ohjeet oikein ovatkin. Alustaltaanhan nämä ovat lähes identtiset joten ohjeet pätevät molempiin malleihin, toki säätöarvoissa on eroja.
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

SaPeKa

  • Vieras
Vs: 607 - Akseliston geometria
« Vastaus #2 : 26.04.2014, 09:24:38 »
Hieman OT. Meinaako Antti säätää pyöränkulmia itse? Jos et, onko tietoa kuka Oulun seudulla osaa parhaiten tuon ko. malliin?

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Akseliston geometria
« Vastaus #3 : 26.04.2014, 18:13:02 »
No siksihän tämä kiinnostaa kun tuli hommattua suuntauslaitteet itselle. Nyt sitten alkaa opiskelu :) itselle ainakin jäänyt sellainen maku täältä Oulun huoltojen suuntauksesta että pitää itse yrittää jos saisi paremman ;) varsinkin kun Merkkiliike ilmoitti suuntauksen hinnaksi 240€ :o
« Viimeksi muokattu: 26.04.2014, 18:23:22 kirjoittanut Antti3 »
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’

ikiteekkari75

  • Vieras
Vs: 607 - Akseliston geometria
« Vastaus #4 : 27.04.2014, 11:36:40 »
Minkälaiset suuntauslaitteet hommasit?
-Jarno (oulusta)

Antti3

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Akseliston geometria
« Vastaus #5 : 27.04.2014, 12:25:20 »
Käytetty korjaamolaite Balco 500 eli nelipyöräsuuntauslaite, ei kyllä ole mikään laser laite mutta eiköhän se ihan asiansa aja omassa tallissa :)
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’