Kirjoittaja Aihe: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu  (Luettu 40226 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 170
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #45 : 16.12.2014, 01:53:52 »
Eikös tuo kokonaismassan lasku vaikuta samalla tavalla jarrullisenkin kärryn vetoon. Jos uuden 308:n kokonaismassa on yli 300kg vähemmän kuin vanhalla niin väkisinkin vaunua voi vetää vähemmän.

Ei se niin paljon ole laskenut ja tokihan siellä jotain laskentaa on pohjalla mitä uskalletaan luvata, mutta kyllä jarrullisen kärryn painot menevät tänä päivänä (ja jo kauan menneet) ihan sen mukaan mitä valmistaja sallii. Ainoa poikkeus on, että yli 3500 kg kärryjä ei sallita henkilö- ja pakettiautojen perässä, vaikka valmistajan ilmoittamat vetopainot sallisivat.

Ei minua sinänsä ihmetytä, kun olen sen muovi-ihmeen nähnyt 308 II SW:n perässä, niin eihän siellä ole mitään millä mitään kärryä vetäisikään. Kiinnostaisi todella nähdä jokin kolaritesti, missä ajetaan 308 SW:n perään. Jotenkin on jäänyt sellainen olo, että tässä uudessa menisi todella syvälle.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2014, 01:57:09, kirjoittanut Penguin »

vpera

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 407
  • Auto uutena 18.9.2006
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #46 : 18.12.2014, 18:46:56 »
Ai että takarunko/kori muovia?
Auto: 2006 407 SW 1,8 Olympia (EW7A, DAM10831). 25.8.2018 370 tkm
Menneet: 309 1.3 Profil -86, 309 GR 1.6/92hv -89, 406GW 1.8 16V -97.
Isällä: 203,403,404,304,504,305,309,306x3,307x2,207

petrile_83

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 132
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #47 : 18.12.2014, 19:30:25 »
Ei se niin paljon ole laskenut ja tokihan siellä jotain laskentaa on pohjalla mitä uskalletaan luvata, mutta kyllä jarrullisen kärryn painot menevät tänä päivänä (ja jo kauan menneet) ihan sen mukaan mitä valmistaja sallii. Ainoa poikkeus on, että yli 3500 kg kärryjä ei sallita henkilö- ja pakettiautojen perässä, vaikka valmistajan ilmoittamat vetopainot sallisivat.

Ei minua sinänsä ihmetytä, kun olen sen muovi-ihmeen nähnyt 308 II SW:n perässä, niin eihän siellä ole mitään millä mitään kärryä vetäisikään. Kiinnostaisi todella nähdä jokin kolaritesti, missä ajetaan 308 SW:n perään. Jotenkin on jäänyt sellainen olo, että tässä uudessa menisi todella syvälle.

Eiköhän sieltä perästä metalliakin löydy muovien alta koukun kiinnitykseen.
http://forums.vwvortex.com/showthread.php?5939726-PSA-Peugeot-Citroen-unveils-their-new-EMP2-modular-platform

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 170
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #48 : 18.12.2014, 20:37:34 »
No tottahan toki siellä jotain on perässä poikittain, siitä en sitten osaa sanoa mikä on materiaali.

Benkku

  • Vieras
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #49 : 18.12.2014, 23:12:36 »
Vetokoukkuhan tyypillisesti kiinnitetään takapään runkopalkkeihin, joko kylkiin läpipulttaamalla ja/tai palkkien päätylevyihin.

HiTec

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 878
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #50 : 19.12.2014, 09:32:35 »
Vetokoukkuhan tyypillisesti kiinnitetään takapään runkopalkkeihin, joko kylkiin läpipulttaamalla ja/tai palkkien päätylevyihin.

Itse olen asentanut viimeaikoina koukun Grand Scenic II ja C5 X7, niin molemmissa kiinnitys oli juurikin em. kaltainen. Puskurin sisällä oleva poikittainen päätypalkki korvattiin koukun runkopalkilla ja tuota koukun palkkia tuettiin lisäraudoilla auton pitkittäisistä palkeista. GS:ssä piti itse laittaa mutteritkin palkkien sisään, C5:ssa oli nuo mutterit jo valmiina, peitelevyjen alla 8)

Alkup. palkki vielä paikoillaan


Palkki korvattuna koukun palkilla ja tukirauta palkin päädyssä


Tukiraudan kiinnitys auton pitkittäisiin runkopalkkeihin
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Jamo

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 184
  • 24 Heures, 1440 minutes, 86400 secondes...
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #51 : 30.12.2014, 18:20:36 »
Lainaus
Peugeot 308 SW GT sai kilpailukykyiset hinnat

Vuoden Autoksi Euroopassa valitun Peugeot 308:n mallisto laajenee kilpailukykyisesti hinnoitelluilla GT-versioilla. GT-malliston hinnat alkavat 34 496 eurosta. Vakiovarustelistalta löytyvät mm. hierontatoiminnolla varustetut etuistuimet, Alcantara-verhoilu, LED-valot, kosketusnäyttö, navigointi ja 18” alumiinivanteet.

Vuoden Autoksi Euroopassa ylivoimaisesti valittu Peugeot 308 on noussut myyntimenestykseksi. Suomessa mallisarjan myynti on kasvanut 56 % viime vuoteen verrattuna. Loppuvuoden aikana myynnin kasvu on ollut vieläkin ripeämpää, koska myynnistä leijonan osan haukkaava SW-malli lanseerattiin syyskuussa jolloin sen myynti on ehtinyt vaikuttaa koko vuoden kasvulukuihin vain neljän kuukauden ajan. Uudelle kevyelle EMP2- perusrakenteelle pohjautuva uutuus on saavuttanut suosiota muotoilunsa, ajo-ominaisuuksiensa ja SW-mallin suuren tavaratilan ansiosta. GT-mallisto tuodaan Suomen markkinoille SW-korisena.

Kaksi moottorivaihtoehtoa

Peugeot 308 SW GT tulee liikkeisiin huhtikuussa kahden moottorivaihtoehdon voimin. Bensiinimoottorin valitseville asiakkaille tarjolla on 205–hevosvoimainen Twin Scroll-tyyppisellä kaksikanavaisella ahtimella varustettu bensiiniturbo, joka tarjoaa käyttöön tanakan 285 Nm:n vääntömomentin. Moottorin jatkeena on 6-vaihteinen manuaalivaihteisto. Bensiinimoottorilla varustetun SW GT:n suositushinta ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja on 34 496 €.

Dieselmoottorin valitseville tarjolla on 180-hevosvoimainen (BlueHDi, joka etenee ripeästi muhkean 400 Nm:n vääntömomentin turvin. Dieselin yhteydessä vaihteisto on aina 6-portainen Quickshift-toiminnolla varustettu Aisinin valmistama automaatti. BlueHDi-dieselin CO2- päästö on vain 107 g/km. Dieselmoottorilla varustetun SW GT automaatin suositushinta ilman paikkakuntakohtaisia toimituskuluja on 36 994 €.

Premium- varusteita samaan hintaan

Uusi Peugeot 308 GT SW-mallisto tulee markkinoille vankalla vakiovarustekattauksella. Ohjevähittäishintaan kuuluvia vakiovarusteita ovat mm. 9,7 tuuman kosketusnäyttö, Alcantara-verhoillut istuimet, älyavainjärjestelmä, etuistuinten hierontatoiminto, sähkösäätöinen ristiselän tuki etuistuimissa, navigointi, mukautuva vakionopeudensäädin, LED-ajovalot, pysäköintitutkat edessä ja takana sekä urheilullisempaa ajotuntumaa korostava Sport Pack.

Keskikonsoliin sijoitettua SPORT-kytkintä painamalla kaasupolkimen ja ohjauksen asetuksen muuttuvat hetkessä dynaamisemmiksi. Samalla punasävyiseksi muuttuneen mittariston kautta kuljettajalle kerrotaan yksityiskohtaista tietoa moottorin tehosta, ahtopaineesta ja moottorin vääntömomentista ja autoon vaikuttavista G-voimista.

Alusta voimavarojen mukaan

Korkea moottoriteho kaipaa kumppanikseen voimavarojen mukaisesti hienosäädettyjä jousituksen komponentteja ja suorituskykyisiä jarruja. Pienempitehoisiin malliveljiinsä verrattuna GT on varustettu uudelleen kalibroiduilla jousilla, iskunvaimentimilla ja kallistuksenvakaimilla. Jousituksen nopean liikkeen kontrolloimiseksi iskunvaimentimet on varustettu nykyaikaisten kilpa-autojen iskunvaimentimista tunnetulla hydraulisella ”bump stop”- järjestelmällä. Jousituksen kokonaisjäykkyys on malliversiosta riippuen 10 – 20 % suurempi kuin 308 SW PureTech 130-mallissa. Jousitusta on laskettu 7 mm edessä ja 10 mm takana tanakamman ajotuntuman alleviivaamiseksi.

Pysähtymisessä huolehtivat 18” vanteiden sisällä halkaisijaltaan 330-milliset jäähdytetyt levyjarrut edessä ja 268 mm kokoiset takana. Auton ohjautuvuuden kovassakin jarrutuksessa varmistaa viimeisin Bosch 9CE- lukkiintumaton jarrujärjestelmä.

Peugeot 607 2.2i ebene
Peugeot 307 XSi 2.0
Peugeot 405 Mi16

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 170
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #52 : 30.12.2014, 19:58:54 »
Jättivät GT hatchbackin pois Suomen mallistosta. Eihän nyt kukaan tuon kokoista yli 200 hv hatchbackiä ostaisi. >:( Mitähän tuollakin saavutetaan vai myykö Peugeot liian paljon Suomessa.

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #53 : 30.12.2014, 20:15:28 »
Mitkä noiden hydraulisten bump stoppien hyödyt olivatkaan? Kaarreajossa pompuissa parempi? Ei pohjaa yhtä epämukavasti? Renaultilla tuollaiset ollut tehokkaimmissa Meganeissa.

Pate

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 6 464
  • RCZ -No marine animals were harmed while making it
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #54 : 30.12.2014, 20:26:54 »
Jättivät GT hatchbackin pois Suomen mallistosta.

Ääliöt. Tietenkin päätöksen tehnyt hlö tätä lukiessaan ei tunnista itseään tuosta ääliöksi määritellystä joukosta mutta se ei muuta tosiasiaa.

Jotta voi myydä 82hv perusmallia nuorisolle täytyy olla ainakin teoreettinen mahdollisuus, että kyseistä mallia saa myös tehokkaalla moottorilla.

Halo-efekti.
Peugeot RCZ HDI FAP

Peugo

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 981
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #55 : 30.12.2014, 20:28:17 »
Täysin samaa mieltä!

Wempula

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 157
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #56 : 31.12.2014, 19:48:49 »
Eipä 208:sta ole myynnissä täällä edes roland garros-mallia tai muista féline-malleja. Tai edes tarjota kaikkia mahdollisia varusteita.
Eihän noita paljoa muutenkaan myytäisi mutta auttaisi imagon parantamisessa.

Skodallakin on myynnissä hyvähintaiset Laurin&Klement-mallit, joita ei niitäkään hirveästi myydä, mutta ovatpahan ainakin mahdollisuuksia  ;D

*edit*
muutenkin tuntuu ristiriitaiselta että valmistajan mainoskampanja mainostaa yksilöllistä, miljoonan varustevaihtoehdon mallia ja sitten maahantuoja ottaa mallistoon kolme moottoria ja yhden laatikon. Värivalikoimakin on supistettu :-P
Ajossa : Renault Twingo 1.2 Initiale 2003
             Peugeot Elyséo 50cc 1999

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 170
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #57 : 31.12.2014, 19:53:36 »
Edelliseen listaan voidaan sitten lisätä puuttuvaksi myös GT-line varustetaso joka 308:sta puuttuu. Ainakin UK:ssa sellainen on, tosin saattaa vastata Ranskan Feline-varustetasoa, en ole tarkistanut. UK:ssa 308:ssa on Active-varustelusta lähtien aina navigaattori vakiovarusteena.

kahe

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 115
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #58 : 08.01.2015, 12:55:09 »
Kuinkas suuri hinnannousu tapahtui vuoden vaihteessa, kun leasing hinta pomppasi selvästi, kun ALD:n laskurilla nyt noita vertailin?
Ex Ford C-Max 1.6TDCi Titanium -11 kulutus
C4GP 2.0HDi+bmp -07
ex Ford C-Max 1.8 2004
ex 308 HDi110 FAP Sport 2Tronic -08käyrä
ex Xsara 1.6 -00

downtime

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 100
Vs: Peugeot 308 SW on houkuttelevasti hinnoiteltu
« Vastaus #59 : 08.01.2015, 14:31:04 »
Eipä tietääkseni muuttuneet mihinkään.

ALD hinnoitteli näköjään Peugeotit vähän uusiksi :) Liekö jäännösarvo-odotus sitten pienempi kuin viime vuoden puolella. 308 ei minusta ole muuttunut mihinkään mutta 508 leasing-vuokra pomppasi ihan selkeästi. Meikäläisen auto on näköjään useamman satasen nyt kalliimpi.