Tämä asia on sellainen, että pitäis oikein ajan kanssa yrittää selvittää tuota lämmitys/ilmastointilaitteen käytöstä.
Käsittääkseni tuossa aut. ilmastoinnilla varustetussa autossa kompressorin ollessa pois käytöstä, säädettyä lämpötilaa pyritään pitämään yllä term. antureiden komennoilla, esim jos tavoitelämpötilaksi on asetettu +18 astetta ja vallitseva sisälämpötila on alempi, niin puhallin nostaa kierroksia lämpötilan saavuttamiseksi ja kun asetettu lämpötila on saavutettu, puhallin vähentää puhallinnopeutta asteittain. Saavutetun lämpötilan vallitessa puhallinmoottorin kierrosluku hetkellisesti voi olla 0 (nolla) ja kylmällä säällä kun tunnetusti ohjaamossa alkaa nopeasti lämpötila laskea, nostetaan jälleen puhaltimen kierrosnopeutta jne. Mielestäni lämpötilaa säädetään termostaatin ohjaamana muulloinkin, kuin auto-toiminnolla ja tuosta johtuu lämppärin seilaava kierrosnopeus.
Kytkettäessä auto-toiminto päälle, samalla kytketään myös jäähdytys (kompressori) valmiustilaan, joka alkaa kierrättämään kylmäainetta termostaatin ohjaamana yli +3-5 asteen yläpuolella ja tuo kierto alkaa siitä hetkestä, jolloinka kompressorista kuuluu selvä kytkimen naksahdus. Tuota kytkeytymistä ei tapahdu lämpötilan ollessa alle aiemmin mainitun astemäärän.