1. Motonetin kannen yläpuolisessa tiivistesarjassa näyttäisi olevan venavarren kumit. Nämä kai ilman muuta vaihtoon? Kuinka tuo kannattaa toteuttaa ja mitä työkaluja tarvii?
Kumit vaihtoon, kun kansi on irti niin venttiilinjousikaari on helpoin työkalu venttiilikoneiston purkuun.
Lisäksi pihdit joilla mahtuu nappaamaan vanhat kumit irti ja pitkä 11mm hylsy sekä vasara jolla naputellaan uudet paikalleen.
2. Karstan poisto: kuinka karstaa kannattaa poistaa vai kannattaako rapata ollenkaan?
Ite poistin karstat ensin kaasarin puhdistusaineella ja sitten Dremelin pienellä teräsharjalla. Hyvin lähti vaikka onkin melkoista nysväämistä neliömilli kerrallaan
3. Millaista rasvaa kannenpultteihin ym.?
Molycote tjsp. muistaakseni suositteli korjauskirja, laita vaikka sitkostettua vaseliinia kun ei sinne ihan hirveesti sitä mene. Tarkoitus on ilmeisesti pienentää kierteiden kitkaa kun ne pultit vedetään kuitenkin aika kireälle.
4. Nokka-akselin stefan vaihto: onko siihen hammasrattaan pyörmisen estämiseen jokin näppärä keino?
Olikos se nyt 6 vai 8mm poranterä siihen kohdistusreikään, eli hammaspyörän läpi ja lohkon reikään. Sitten "löysät pois" ja luja napautus vaikka kämmensyrjällä avaimeen. Tuolleen minulla on lähteny melkein kaikilla kerroilla.
Pulttipyssy on se helpompi keino
5. ja miljoona muuta kysymystä mutta kun en nyt muista...
Antakaa vihjeitä, että mitä kannattaa tässä vaiheessa tehdä, ettei tarvi sitten katua kun kansi on paikallaan
Putsaa paikat kunnolla ja noudata huolellisuutta hommissa.
Hommaa uudet kannen pultit niin ei käy köpelösti kun viimeistä vaihetta kiristää
Tarkista/puhdista kannen öljykanavasta pieni öljynsuodatin, jos se on paikallaan. Merkkiliikkeen mukaan sen saa heittää menemään.
Laita kannen tiiviste sekä nokka-akselin voiteluputki oikein päin paikalleen.
Venttiilit on sama säätää kun kerran yläkerta on levällään.
Tossa muutama vinkki, kyllä se siitä kun alkaa vain tekemään