Auto: 2002 206 1,4 (202 000 km).
Kesken ajon vikavalo syttyi ja auto alkoi käydä todella huonosti. Tehot hävisivät. Aivan kuin kävisi kolmella pytyllä. Jouduin vielä ajamaan toistasataa kilsaa, bensaa meni 20 l sadalla.
Tulpat vaihdettu. Testasin puolan, antoi kipinää jokaiselle tulpalle. Tosin en saanut mitään lukemaa korkejännitepuolelta yleismittarilla (resistanssia). Pitäisi kai olla jotain kymmenia kilo-ohmeja. Mistä puola saa maita? Vai onko kaksi tulppaa kytketty samalle puolalle, mutta siinä tapauksessa olisi pitänyt tulla lukema mittarille. Voiko puola olla silti rikki?
Otin ruiskut irti, yksitellen mittasin kaikki, näytti n. 12 ohmia. Kytkin suuttimille 12 V, kuuntelin että napsuu. Puhaltelin myös että läpi menee kun venttiili on auki.
Eli tulpat, puola, ruiskut testattu. Mikä muu voi olla vikana? Jokin anturi tai sitten itse ECU?