Tervetuloa,
Vieras
. Ole hyvä ja
kirjaudu
tai
rekisteröidy
.
Jäikö
aktivointisähköposti
saamatta?
1 tunti
1 päivä
1 viikko
1 kuukausi
Ikuisesti
Kirjautuaksesi anna tunnus, salasana ja istuntosi pituus
Tarkempi haku
Tämä aihe
Tämä alue
Koko foorumi
Google
Bing
Uutiset:
Selvisikö autosi ongelma - kerro ratkaisu myös muille
Etusivu
Ohjeet
Kirjaudu
Rekisteröidy
Peugeot-foorumi.com
»
Tekniset aiheet
»
Tekniset aiheet
»
607
»
607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
« edellinen
seuraava »
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
Kirjoittaja
Aihe: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi) (Luettu 1392 kertaa)
0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.
Antti3
Käyttäjä
Viestejä: 1 170
607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
:
25.08.2014, 17:03:54 »
Auto: 2004 607 2,2 HDi (VF39D4HXG92116313).
Tarkoitus olisi vaihtaa apulaitehihna ja kampiakselin hihnapyörä, alkuperäinen varaosanumero on: 0515V6 ja tarkennuksena 162x30 kaksinkert. iskunvaim. hihnapyör. Hintaa osalla on 235e. Tarvikkeena tuolla varaosanumerolla löytyy pitkä liuta hihnapyöriä hinnaltaan 50-200e, mikä nyt sitten olisi oikea vaihtoehto kun tuolla varaosanumerolla tarvikeosissa löytyy halkaisijaltaan 153mm sekä 162mm hihnapyöriä, esim.
http://spareto.com/products/544-0039-10-belt-pulley-crankshaft
tai
http://spareto.com/products/33783-belt-pulley-crankshaft
Onko näistä tuo 162mm sopiva? Entäpäs tämä sarja
http://spareto.com/products/6pk1740d1-v-ribbed-belt-set
Onko tässä autooni sopiva hihnapyörä sekä hihna? Mitä tarkoittaa tuo Peugeotin ilmoittama kaksinkertainen vaimennus? Onko tarvikeosissa sellaista ja onko sillä käytännön merkitystä?
Kirjattu
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’
SamiK
Ylläpitäjä
Viestejä: 12 148
Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
Vastaus #1 :
25.08.2014, 18:19:52 »
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=1616.0
Mä kyllä soittaisin hovi korjaamolle ja kyselisin kokemuksia, sillä olen kuullut sellaisistakin tapauksista että alkuperäisellä varaosanumerolla tulee osa jota ei kannata autoon laittaa.
Kirjattu
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.
Vasara
Käyttäjä
Viestejä: 463
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
Vastaus #2 :
25.08.2014, 20:40:32 »
Omastani mittasin 162mm halkaisijan ja semmoisen laitoin tilalle. (607 2.2HDi Aut 2003) Olen tehnyt tuon homman kahdesti, kun ensimmäinen luovutti n 60tkm jälkeen ja alkoi luistamaan vulkanoinnistaan. Savu ja käry oli melkoinen. Tämän johdosta suosittelen mallia jossa luistaminen on rakenteellisesti estetty kuten tässä:
http://spareto.com/products/24628-belt-pulley-crankshaft
Tässä vaihto-ohjetta:
http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=41108.0
Kirjattu
Antti3
Käyttäjä
Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
Vastaus #3 :
26.08.2014, 09:09:42 »
Tällähetkellä autossani juuri edellisen viestin linkin mukainen hihnapyörä
http://spareto.com/products/24628-belt-pulley-crankshaft
, se tässä ihmetyttääkin kun servicebox antaa eri varaosanumeron kuin tuolle hihnapyörälle? Tuo malli on omassani kestänyt ainakin sen 100tkm ja 4 vuotta mitä auto on minulla ollut. Aiemmasta vaihdosta ei ole tietoa, jakopään vaihdoin itse auton ostohetkellä mutta silloin en vaihtanut hihnapyörää. Nyt kuitenkin ajattelin sen vaihtaa onnettomuuksien välttämiseksi jakopään vaihdon yhteydessä.
Kirjattu
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’
Antti3
Käyttäjä
Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
Vastaus #4 :
26.08.2014, 09:52:35 »
Nyt on merkkiliikkeeseen soitettu ja sieltä sanoivat että varaosanumero 0515P2 (osa joka autossani on paikalla) kääntää uudemmalle osanumerolle 0515V6 (osa jonka servicebox antaa autolleni) heidän mukaansa 0515V6 on myös korvaava vahvistettu osa.
Kirjattu
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’
ritani
Vieras
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
Vastaus #5 :
30.08.2014, 10:19:16 »
Alkuperäinen hihnapyörä kesti muistaakseni 400 000 km ja motonetin pyörä sitten 20 000... eli kannatan alkuperäistä. Vähän keskustelun ohi, mutta ihan kokemuksien perusteella haluan varoitella.
Kirjattu
poirotti
Käyttäjä
Viestejä: 1 482
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
Vastaus #6 :
30.08.2014, 10:39:21 »
Vertailun vuoksi, mulla 2.0 hdi:ssä (406) eka hihnapyörä kesti 180tkm ja toinen 190tkm, tasaista laatua
. Muistaakseni mulle tuli tuo 0515V6 limppu.
Kirjattu
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307
Antti3
Käyttäjä
Viestejä: 1 170
Vs: 607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)
«
Vastaus #7 :
30.08.2014, 14:29:39 »
Onko Motonetin 20tkm kestävän hihnapyörän merkki tiedossa? Tarvikeosien laadussa tosiaan on suuria eroja.
Kirjattu
Käyttöautot: 508 RXH HYbrid4 17’ & 508 II GT-Line 1.5 BlueHDi EAT8 19’
Tallissa: 605 3.0 SV A 95', 607 2.2 HDi 04’, 407 Coupé 2.7 V6 HDi 07'
Ex: 405 1.6 GLi 90', 406 2.0 ST 01', 406 2.0 ST 03', 605 2.1 STDT A 99', 406 3.0 V6 SVA 01'
Valmet 803 2wd 83'
Yamaha RX-1 05’
Tulostusversio
Sivuja: [
1
]
« edellinen
seuraava »
Peugeot-foorumi.com
»
Tekniset aiheet
»
Tekniset aiheet
»
607
»
607 - Kampiakselin värinävaimennettu hihnapyörä (HDi)