Kirjoittaja Aihe: 406 - Nykii tasakaasulla  (Luettu 3194 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 184
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #15 : 17.09.2017, 20:41:45 »
Mittaappa latausjännite heiluu myös se. Voi olla laturissa häikkää tai sitte maadoituksissa?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #16 : 18.09.2017, 13:21:11 »
Nuokinko vaikuttais nykimiseenkin?
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #17 : 18.09.2017, 14:34:02 »
Nykiminen.
Millainen mahtaa olla kärkiväli tulpissa? Oma C5 aikoinaan samalla EW10J4 koneella ja siinä esiintyi myös aavistuksenomaista nykimistä. On suosilteltu että alkup. 0,9mm kärkiväli muutetaan --> 1,1mm.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #18 : 18.09.2017, 15:22:01 »
^ Niissä on se joka Valeoissa on paketista otettaessa, saattaa tuon kokeilla.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #19 : 18.09.2017, 20:22:27 »
Tulppien kunto oli hyvä ja tasaisen ruskea, kärkiväli yhdessä 0,8 ja muut 0,9. Säädin kaikkiin 1,1 ja muutaman kilometrin koeajolla normaalilämpöisellä koneella ongelma vaikuttaisi poistuneen.

Latausjännite akulta ja laturilta sama 14,19 - 14,25

Tulppien ympärillä lohkossa on muoviset holkit, mikä niiden tehtävä on? Hylsy jäi tulppaan kiinni niin huomasin holkkien lähtevän irti, jotain lämmönkestävän massan näköistä oli niiden ja metallin välissä.
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #20 : 18.09.2017, 20:37:41 »
Eikä toistaiseksi läikytä valojakaan
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Timppa71

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 118
  • 2x Peugeot, 2x Renault
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #21 : 18.09.2017, 20:55:23 »
Noiden holkkien tehtävä on nostaa sen tulpanpesän kaulus ylemmäs jottei sinne syvennykseen mene esim. vettä. Veikkauksena...

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 343
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #22 : 18.09.2017, 21:20:07 »
Hieno homma, jos säätö auttoi!  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #23 : 18.09.2017, 21:45:49 »
Sitten varmistuu kun käy oikeassa ajossa. Tulppia olekaan säätänyt Ladan jälkeen ollenkaan
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

makemich

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 74
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #24 : 19.09.2017, 10:03:03 »
Tuo sama kärkivälin muutos auttoi muinoin omaan vastaavaan ´01 yksilöön jossa tuo pieni nykäys tapahtui, ei niinkään tasakaasulla, vaan heti kun vähänkin hellitti kaasua. Vinkki löytyi tältä foorumilta silloinkin...
508 HDi 163 Allure ´13, man.

406

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 717
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #25 : 19.09.2017, 12:28:20 »
Itseasiassa nykiminen oli selvintä hiljaisessa kaupunkipyörityksessä ja kun kaasua nosti. Ilman vinkkiä ei olisi käynyt mielessäkään ajatella kärkiväliä. Kiitos  :-*
Ensimmäinen ajokokemus Fiat 600, sittemmin Lada 1200, Lada 1300 S, Lada 1700 i Combi, Renault 19 1,8 RT, Peugeot 406 1,8 ST, Ford Sierra 2,0 DOHC, Peugeot 406 ST Executive 2,0 silver

Present time Peugeot 607 3,0 V6 Platinum Ivoire ja Peugeot 406 ST Executive 2,0 red

Tertsi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #26 : 20.05.2018, 15:06:45 »
Auto: 1999 406 2,0 (EW10J4, 2. mallisarja, VF38BRFRE80880843).

Auto oli viimeisten 50 kilometrin ajan osoittanut nykimistä ja ajoittaista voimattomuutta, vikavalokin oli syttynyt mutta seuraavalla käynnistyskerralla ei jäänyt päälle. Nykien matka taittui vielä hetken kunnes sammui eikä käynnistynyt enää. Apulaitehihna oli lähtenyt uimaan pois paikaltaan ja rispaantunut ja palasia joutui jakopään väliin -> jako sekaisin ja pakoventtiilit solmuun.

Nyt auto on koossa uusilla pakoventtiileillä, jakopäällä ja apulaitehihnalla ja käy nätisti, mutta tuo nykiminen tasakaasulla on todella voimakasta. Lyhyen testilenkin perusteella voima on kyllä tallella ja kiihdyttäessä sekä moottorilla jarruttaessa kyyti on tasaista, mutta vauhdin pitäminen tasaisena pintakaasulla ainakin tuossa 2000rpm paikkeilla aiheuttaa pahaa nykimistä.

Jaon pomppaamisen jälkeen luin ja nollasin PP2000:lla vikakoodit ja nyt tuon testilenkin päätteeksi sain samat koodit (vikavalo syttyi ~5 kilometrin ajamisen jälkeen):

- Intermittent fault. Mixture regulation.
- Intermittent fault. Cylinder reference sensor 1. Coherence.

Bensan/ilman saannissa kenties jotain ongelmia? Happianturissa jotain häikkää? Tässä kansiremontin yhteydessä uusin myös nokan ja kampiakselin anturit. Oliko muna ennen kanaa, hyppäsikö jako ennen kun nykimiset alkoi, menikö apulaitehihna aivan ensin ja rikkoi mukanaan jotain? Vai oliko kenties sattumaa että apulaitehihna aiheutti rikkoontumisellaan venttiilivaurion samoihin aikoihin kun nykiminen alkoi syystä x?

Mistä kannattaisi lähteä tätä ongelmavyyhtiä purkamaan? Auto vaikuttaa tosiaan mekaanisesti ehjältä nyt, veikkaisin sähköpuolen viaksi tuota nykimistä.

Tertsi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #27 : 23.05.2018, 12:32:21 »
Täältä löytyneen vinkin mukaan säädin tulppien kärkivälin 0,8 -> 1,1 milliin (paransi saman tekniikan omaavan auton käyntiä) ja kävin muutenkin antureita ja letkuja läpi. Lähti kylmänä hyvin käyntiin mutta ei tahtonut jaksaa lähteä liikkeelle, sammui muutaman kerran vaikka kuinka nätisti yritti lähteä liikkeelle? Lähti kuitenkin hyvin avaimesta käymään taas, ja kun olin saanut auton kertaalleen kunnolla liikkeelle niin tätä ongelmaa ei enää ollut.

Lähdin saman tien ajamaan ja hetken jo tuntui että kaikki nykiminen olisi poissa, mutta kun lämpömittari nousi johonkin 70 asteen tienoille niin tuttu nykiminen tasakaasulla alkoi. Tällä kertaa tuntui että nykiminen oli paljon lievempää, toki melko häiritsevää vielä. 1000-1500 kierroksilla kyyti tuntui tasaiselta, samoin selkeästi veto päällä tai moottorijarrutuksessa. Ajelin 20 kilometriä vaihtelevasti maantiellä ja kylällä, vikavalo ei tällä kertaa syttynyt

Tuolla PP2000:lla saa ilmeisesti tallennettua livedataa, jos antaisi koneen jäähtyä ja laittaisi läppärin kiinni ja lähtisi uudestaan ajelemaan.

Pouseri

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 184
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #28 : 23.05.2018, 19:47:03 »
Lämpötila-anturi ok?
406 Coupe 3.0 V6 AT -01, 207 RC -07
ex: 206 GTi -01, 406 SL 1,8 -99

Tertsi

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 406 - Nykii tasakaasulla
« Vastaus #29 : 23.05.2018, 19:49:57 »
Tuntuisi olevan, PP2000 oli yhtä mieltä kojelaudan mittarin kanssa ja äsken tuli sen verran varmistettua että nykiminen todellakin alkaa vasta 70 asteessa.