Kirjoittaja Aihe: 308 - Uuden tai käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet (2013-)  (Luettu 37789 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Superrandonneur

  • Vieras
Pesin tuota autoa vähäsen tiistaina kun oli vielä sopiva lämmin... Ja eikö pistäny silmään että oli korjausmaalia levinnyt pieniä jälkiä takaluukun sauman ulkopuolellekin eli katolle! Voi vehnä, onko työn laatu NOIN HUONOA merkkihuolloissa ja niiden alihankkijoilla (automaalaamot)?

Kadun sitä että menin edes puhumaan asiasta merkkiorganisaatiolle - olisin ehtinyt viime kesänä tehdä sen itse oikein ja siten ettei olisi ruosteella mahdollisuutta levitä pellin ylä- ja alapinnoilla ja ehkä jopa niinkin ettei sitä kukaan edes huomaisi koskaan (no tuo nyt oli aika rajusti sanottu mutta oikein hyvänä päivänä ehkä sekin...). 

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 240
Sattuuko kellään olemaan sitä 308 180 HDi GT SW vekotinta. Millaset tunnelmat siitä? Vähän olen katsellut josko sellasen hankkis, mutta ei tunnu löytyvän koeajoversiota oikein etelä-suomesta.

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 122
Länsiautossa Vantaalla on tuollainen ollut esittelyautona ja vaihtoautolistalta näkyy löytyvän: https://www.lansiauto.fi/autot/vaihtoautot/peugeot/308/719133/

Jos tuo nyt sitten kelpaa määritelmään Etelä-Suomi.

Myös Herttoniemen Veholta Helsingistä näyttäisi löytyvän vastaava vaihtoauto: http://autot.veho.fi/vaihtoautot/peugeot/308/1378490/

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 240
Siis onko nyt näin, että näissä 180 vekottimissa ei ole webastoa eikä sitä edes saa kuin jälkiasennuksena (jos sitenkään)?

ttt

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 27
Sattuuko kellään olemaan sitä 308 180 HDi GT SW vekotinta. Millaset tunnelmat siitä? Vähän olen katsellut josko sellasen hankkis, mutta ei tunnu löytyvän koeajoversiota oikein etelä-suomesta.
Reilun 20000 km kokemuksella ko. autosta voin lämpimästi suositella sellaista. Moottorista ei teho lopu kesken. Toisaalta kulutus on kohtuullisen pieni, pienimmillään viime talven lomareissulla Lapiin 4,5 l/100 km 2000km:n matkalla. Pääkaupunkiseudun pätkäajossa kulutus on ollut 5,6 l/100 km. Leveistä renkaista huolimatta auto on mukava ja jämäkkä ajettava. Ja tilaa riittää :) Minkäänlaisia ongelmia ei ole ollut.

drinkalot

  • Käyttäjä
  • ***
  • Viestejä: 240
Menin nyt sitten ostamaan tollasen 308 HDi GT:n. 28tkm ajeltu 2015 vuodelta. Asentavat kaupan päälle lohkolämppärin ja sisätilanpistokkeen siihen. Webastoon en halunnut nyt just investoida, vaikka mukavahan se olis.

Mäkelän koneesta muuten sanottiin, että ohjeen mukaan asennettu webasto lämmittää noissa myös moottorin. HInta kaukosäädöllä asennettuna on n. 2500 €, lohko ja sisäpistoke n. 600 €.

Superrandonneur

  • Vieras
Kun yritin verrata uusia keski-tai kompakti-mikä kokoisia ne nyt onkaan - bensakäyttöisiä farmareita vertailla niin kriteeri oli momentinmuunninautomaatti ja vaihtoehtoja on vain luullakseni nämä kaksi: Opel Astra 1,4 ja Peugeot 308... Noh Ooppelilla oli automaateille toimitusvaikeuksia ja pitkä tilausaika, malli hyvin tuorekin... Neloskone tuntuu jo tylsältäkin (Astran 1-litraista 3-pyttyistä siis vain dsg:llä). Peugeotilla etulokasuojat, tavarantilan lattia ja takaluukku muovia, konepeitto alumiinia... Opelin osalta kehuttiin että ovat tinkineet tukivarsien painossa... Hmm... Lisäksi ulkonäköseikat - edelleen katselen tuota ja mielihyvä tuntuu, se on kaunis ja tasapainoinen. Jotain pientä sanomista on mutta edelleen kokonaisuus on todella miellyttävä. Ajoltaan näpsäkkä ja liukkaalla saa oikein yrittää kaahata että saa mittaristoon auton/mutkankuvaa vilkkumaan... Moottori ei ehkä ole aivan niin kaupunkiin sopiva - pieni viive vanhempaan vaparitekniikkaan on ymmärrettävää ja sitten viiveen jälkeen se pukkaa hyökimään helposti atkinsonin takia mutta onpahan pontta pannussa... Rytmiä hiukan täytyy sopeuttaa taajamaliikenteen pienissä väleissä. Kulutus nousee mutta turbollahan iskutilavuutta kasvatetaan keinotekoisesti ja 230nm on paljon isompikokoisen vaparin arvo - mielellään maksan siitä jonkin verran. Sekin on mainio ja mielessäpidettävä asia että vääntöä todella on alhaisilla kierroksilla ja sitä tulee helposti. Sympaattinen kone. Nuukasti jos yrittää ajella ja suhtautuu siihen matkantekovälineenä niin menee pienellä, onhan se kevyt autokin. Tuo ainoa häpeäpilkku (takaluukun saumoissa) harmitti mutta ajattelin sitten että ei se kokonaisuutta vielä turmele. Keväällä täytyy hiukan vetoakseleiden ja pyörännapojen seutuja katsella ne sais olla ehkä paremmin kuin ruosteella pinnoitettuja... Mutta voi olla enemmän kuin parin vuoden auto tämä. Ylläpitolaturi näyttää hoitavan hommansa ja kauko-ohjain toimii moottorinlämmittimen käytössä mainiosti - ajattelin että pitäiskö vielä ostaa yksi haarajohto ja rele, liittää sisätilanlämppärikin kun samalla ohjaimella saisi mutta en tiedä ei taida viitsiä...  ::)     
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 10:54:49, kirjoittanut Superrandonneur »

Superrandonneur

  • Vieras
Voinpa olla väärässäkin (oon siihen jo tottunutkin kaikilla foorumeilla!) mutta... Jossain sivu 10...

http://www.fev.com/fileadmin/user_upload/Media/Spectrum/en/Spectrum_52_En.pdf

Luin myös jostain  PSA:n Puretech moottorin esittelyjutusta tuota samaa aikoinaan. Youtubessa ranskalaiset inssit sitä esittelee vähän suomikorvalle vaikeaa ranskansävyistä englantia mutta ymmärtää kyllä. Löytyy juttua PSA:ltakin, muistelen.

Etulokasuojissa tuntuu kyllä ihan selvästi muovisaumatkin ainakin tuossa meiän autossa, samaten ihme jos tuo on peltiä tuo takaosan lattia se kerran tuossa koputeltiin jo muoviksi mutta annas olla kun lämpenee niin katsonpa uudestaan. Mieluummin muovia kuitenkin. Katto on niin ohutta plootua että säälittää, ois vissiin pitänyt ottaa lasikatolla... Jollain sakemannilla oli raekuuro tehnyt selvää jälkeä.

_____

Höh, piruuttanneko juoksutatte vanhaa äijää? Syötyäni kävin ja nostin sen takalooran maton, sitten styroksisen mikä-se-ny-onkaan ja alla on magneettiin tarttumaton harmaa muovin näköinen levy laidassa ukee plastic öh... jotain imonium... Jossa vielä varoituskuva että älä astu saappaat jalassa. Etulokasuojiin ei saa magneettia kiinni ottamaan ja reunoissa ihan selvät saumat kuten muoviosissa on.

Niin se Atkinson - muistan siitä videosta että sen tarkoitus oli antaa turbolle kierroksia matalilla moottorin kierroksilla en muuta muista nyt, söin justiinsa...   
« Viimeksi muokattu: 27.01.2017, 17:31:14, kirjoittanut Superrandonneur »

Superrandonneur

  • Vieras
No mutta hyvät aikuiset ihmiset! Ja mitä hyötyä moisesta? Kukaan ei viitsinyt lukea edes dokumenttia? Minusta se oli mielenkiintoinen juttu lukea ja kuulla miten ovat kehittäneet sitä tuotettaan. Siksi kiinnostuin (osin) siitä autosta... 

Entäpä se muovipala? Eikö viitsinyt mennä ja avata takaluukkua, katsoa vaikka aika helppo homma... Pellin erottaa jos se ei ole ruostumatonta tai hapon kestävää ottaa magneetin ja ohut kangaspala kouraan...

No turha vaiva. Ei ihme että moni ei jaa kokemusta. Ja jos mainitsetkin netin dealerille niin ne dissaa heti...  ;D

No minä oon väärässä paikassa. Hyvää yötä vaan...  Peugeotin pyörässä on rosteriset vanteet!

JuPPe

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
  • Auto kun auto, kunhan se on Pösö
Juu-u, tulipahan tässä itsekkin työmatkan pidennyttyä tilattua Joulukuussa uudenkarhea Peugeot 308 hatchback allure edition puretech 130 koneella, lasikatolla ja denon hifijärjestelmällä,niin jatietenkin ultimaattisen punaisena nykyisen 407:kan tilalle. Tässä vielä malttamattomana joudutaan odottelemaan ja kärsimään. :D Olen vain ruvennut tässä miettimään, että mikä ero on tuolla allure ja allure edition varustetasolla..? Samoin myös tässä jänskätään että kuuluuko lasikattoon myös tummennettu takalasi ja sivuikkunat, kun nuissa tarjouspapereissa kyseinen lause jossa asia mainittaisiin loppuu kesken. :D Nykyisestä 407:ta ei Laakkonen suostunut hyvittämään kuin vaivaset 2000euroa, noh onhan silla jo 260tkm rullailtu. Kyseessä siis 2,0 bensamylly. :D
Nyt: Peugeot 308 Allure Edition Puretech 130 vm -17 Entiset: Peugeot 407 SW 2.0 Confort Vm 06 ja Peugeot 406 SR 1.8 8v Vm 99

JuPPe

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 9
  • Auto kun auto, kunhan se on Pösö
Noniin, nyt ollaan uudella Pösöllä huristeltu hieman yli 3tonnia, joten uskaltanen nyt hieman jakaa lyhyesti omia kokemuksia autosta.

Kyllä se vaan on loistava auto, vaikka kyseessä on tämä 5 ovinen Hatchback, niin takapenkillä jalkatilaa on huomattavasti enemmän kuin edellisessä 407:ska Pösössä. Tavaratilakaan ei paljoa pienempi ole kuin 407:kassa. Ajettavuus on kyllä omastamielestäni täysi 10! :) Kaiken tämän kruunaa Denon Hifi järjestelmä jonka äänenlaatu suorastaan hivelee korvia. Tähän tosin tulee yksi miinus. Kuuntelen autossani aina musiikkia bluetoothin kautta, jotta saan kätevästi vastattua myös puheluihin. Tässä vaiheessa tulee vika/ominaisuus. Kun lopetan puhelun, jostain kummansyystä ei enään subwooferi herääkkään eloon eli ei toista bassoa, ainoa keino jolla tämän olen saanut korjattua on että sammutan auton ja käynnistän uudelleen, jolloin taas subwoofer herää eloon. Muuta keinoa en ole tähänmennessä keksinyt.. Maantiellä hieman nihkeä ruveta tätä kikkaa toteuttamaan. :D
 
Nyt: Peugeot 308 Allure Edition Puretech 130 vm -17 Entiset: Peugeot 407 SW 2.0 Confort Vm 06 ja Peugeot 406 SR 1.8 8v Vm 99

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Oli jo joku aika sitten puhetta ovisyvennyksien maalivaurioista ja tuli nyt viimein laitettua asiaa eteenpäin.

Tässä kuvattuna kaikki tiivisteiden aiheuttamat vauriot maalipintaan:
https://www.dropbox.com/sh/zmou2jypmu2f92l/AABL1-DCikf3B5JEncgNZJasa?dl=0

Puolessa vuodessa jotkut "myyntimeikatuista" jäljistä on jo kulunut uudestaan puhki pellille asti, kun kilometreja on tullut 5tkm...jotain täytyy tehdä

Samuk

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 38
No huh! Mitä shaissea tämä nyt on? Jotain menny lakkauksen kanssa jo tehtaalla pieleen? Paljonko autollasi on nyt ajettu? Onko normivalkoinen vai helmiäinen? Ootko eka omistaja? Ettei ole jostain syystä huonosti ylimaalattu esim ilkivallan/ naarmujen tms vuoksi?

Tuplis

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 31
Varma ei voi olla mutta vahinkohistoriaa ei löydy. Auto 2014,normi valkoinen, 88tkm mittarissa ja itse olen toinen omistaja. Ensimmäisellä ollut pitkänmatkan ajossa luullakseni koska muuten kunto kuin uudella.

Oma arvio on että auto lyöty nippuun liian pian maalauksen jälkeen, tiivistemateriaali on liian kova ja/tai ovet on huonosti säädetty. Maalissa ei nähdäkseni ole vikaa itsessään vaan nämä ovat mekaanista kulumista.

Edit: ja vaikka olisikin ylimaalattu niin eihän se selittäisi kulumista pellille asti.

« Viimeksi muokattu: 22.04.2017, 23:51:18, kirjoittanut Tuplis »

Mysc

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Aina kun ajovalot laittaa päälle/tai menevät automaattisesti päälle pamahtaa näyttöön "Automatic headlamp height adjustment fault" ilmoitus :(

Auto menee ensi viikolla Länsi-autoon tutkittavaksi, mutta onko muilla ollut tällaista ongelmaa 308:ssa? Netistä löytyi vaikka mitä keskustelua asiasta, mutta useammin viittasivat vanhempaan 308:sin malliin tai muihin PSA:n autoihin.
Peugeot 308 SW Allure 1.2 130 Puretech EAT6 2015