Nakutustunnistimen vaihto ei vaikuttanut tyhjäkäyntiin mitenkään. Kerrotaan vielä sekin, että nakutustunnistimen oikea kiristysmomentti Autodatan mukaan on 15-25 Nm, itse laitoin n. 20 Nm tiukkuuteen. Senkin voin kertoa, että paikka on ahdas - huohotusletkut täytyy ainakin irrottaa, että on mitään toivoa päästä tuohon kiinni, koska imusarjan ilmaresonaattorikotelo on niin valtava.
Samalla kävin kaikki ruiskun liittimet läpi jälleen kerran, kuten myös akun taakse piiloon jäävät maadoituspisteet, joita en ennen ollut puhdistanut. Ei vaikutusta.
Termostaatin vaihdoin myös uuteen. Lämppäri puhaltaa ehkä aavistuksen kuumempaa nyt, mutta ero ei ole valtava. Käyntiin tämäkään ei vaikuttanut, kuten arvata saattaa. Lämpöanturia en vielä vaihtanut - ajattelin testerillä vielä katsoa, antaako nyt järkevämpiä lämpöjä moottorille.
Itse veikkaan, että vika on joissakin seuraavista osista:
- Puola - Ei tosin selitä sitä, miksi auto kierroksilla käy virheettömästi?
- Kampiakselin asentotunnistin - Autosähkökorjaajan heittämä. On kuulemma törmännyt sellaiseen, että tunnistin ei anna tyhjäkäynnillä tarpeeksi jännitettä mutta lähtee kierroksilla mukaan. Voisi kuulostaa ihan mahdolliselta jopa.
- Suuttimet - Jos suihku on jotenkin huono, niin tyhjäkäynnin pienillä ruiskutusmäärillä vaikutus voisi olla suurempi kuin ajossa? Kulutus tosin on ihan asiallinen, joten tiedä sitten tuostakaan.