Kirjoittaja Aihe: 508 - THP-moottorin ongelmat  (Luettu 109462 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Late

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 492
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #195 : 22.07.2018, 17:57:51 »
Elä osta, saat vain harmia. Ketju ongelman lisäksi thp syö öljyä ja imuventtiilit karstoittuu.

urkki

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 531
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #196 : 22.07.2018, 18:03:27 »
Nyt kun on kerrankin vara olla ostamatta niin älä oikeesti osta.

jj_

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #197 : 22.07.2018, 18:39:04 »
Elä osta, saat vain harmia. Ketju ongelman lisäksi thp syö öljyä ja imuventtiilit karstoittuu.

Eli korjattuna sillä paremmalla ketjulla ei edelleenkään kestä? Eikö tuohon karstoittumiseen voi vaikuttaa ainakin hiukan antamalla autolle välillä vähän enemmän kenkää?
« Viimeksi muokattu: 22.07.2018, 18:43:06 kirjoittanut jj_ »

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #198 : 22.07.2018, 20:20:47 »
Eipä tuo THP nyt mikään ihmeellinen öljyn syöjä ole. Tietty siitä on eri versioita ja mun kokemukset rajoittuu 150:seen ja 270:seen. Ensimmäinen tarvitsi 8 dl lisäystä 30 tkm:n vaihtovälillä ja jälkimmäisessä oli niin lyhyt vaihtoväli, ettei tarvinnut lisäillä.

Karstoittumiseen ei juuri ajotapa vaikuta, koska mikään ei huuhtele venttiileitä ja liuota karstaa pois niistä. Toki jossain on eroa, mutta ehkä se on siinä kuinka pitkää matkaa ajetaan ja missä autoa säilytetään. Ainakaan tallissa kun säilytti, niin karstoittuminen ei 100 tkm:ini mennessä ollut ongelma, mutta toisilla on tarvinnut imusarjat puhdistusta jo viimeistään 60 tkm:n kohdalla.

Jakopäästä ei voi sanoa muuta kuin, että jos ostat THP:n, niin osta vähintään 200 hv versio ja mielellään uutena. 508:ini ei tietty noita ole tarjolla, paitsi uuteen malliin, joka ehkä joskus tulee myyntiin. Käytetty alle 200 hv THP, niin yksiselitteinen suositus on jättää kauppaan. Tietty hinnastahan nämä on aika kiinni ja jos tarpeeksi halvalla saa, niin ehkä jää sitten varaa korjata.

Niin, eikä ole mitään parempaa ketjua. On eri ketjuja, mutta niitä on useampia ja mikään niistä ei kestä.

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 716
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #199 : 22.07.2018, 21:24:27 »
Vti 120 koneessa öljynkulutus loppui kuin seinään ku vaihtoi mobil 5w30 esp öljyn castrol 0w30 öljyyn.
Peugeot 3008 hybrid

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 341
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #200 : 23.07.2018, 10:30:22 »
Paljonko maksaa jakopään hilppeiden vaihto? Mietin vaan, että miksi tuota ketjua ei voisi vaihtaa säännöllisesti siinä missä jakohihnaakin.
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 769
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #201 : 23.07.2018, 11:13:38 »
Oliko 500-1000€?

Kyllä, voi vaihtaa säännöllisesti. Ja välissä aina tarpeen mukaan, eli usein.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort 1.3 -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88, Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona. 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04, 508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11, 508:n aikaiset II-autot:Transit -03 ja -07
NYT: 405 Mi16 -92, 2008 1.2 aut. -21 ja Boxer L3H2 163 -19
Pojalla nyt: 206 RC -04

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 4 800
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #202 : 23.07.2018, 15:54:08 »
Ketjuremppaa ei ole ainakaan merkitty huoltokirjaan, joten kai se lienee hyvin pelittänyt. Puola/Puolia oli vaihdettu...Täytyy tarkemmin tutkia huoltohistoriaa kirjasta.

Minulla vaihdettiin 308:iin (THP 150) ketju kaksi kertaa ja kertaakaan siitä ei merkitty mitään huoltokirjaan. Ketjun kiristin vaihdettiin kerran ja kerran laitetiin ajoitus kohdalleen. Kaikista löytyy täältä toisesta aiheesta tarkat listat mitä osia vaihdettiin.

Tuo jakopään korjaus ei varmaan olisi sellainen merkintä, jolla hirveästi edesauttaisi myyntiä ja toisaalta kun se on takuuseen tehty, niin maahantuojalla ja tehtaalla on siitä kuitenkin tieto ja merkkiliike saa sen tarvittaessa maahantuojalta. Merkkiliikkeestä voi myös käydä kysymässä listaa kaikista huolloista, jotka autoon on tehty, mukaan lukien takuuhuollot.

Siinähän se on yksi merkintä 81932km kohdalla. Tuosta ei selviä onko vain korjattu ajoitus kuntoon vai vaihdettu ketju, mutta joka on ollut kuitenkin pielessä. Imukanavat on puhdistettu myös samalla eli tuossa on varmaan jo service-valo palanut ja vähintään se on vakavasti nilkutellut ja menohalut olleet hukassa.

PS. Taitaa olla tää 207cc THP keskustelu vähän väärässä aiheessa.
« Viimeksi muokattu: 23.07.2018, 15:59:01 kirjoittanut Penguin »

pele1977

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 341
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #203 : 15.08.2018, 09:27:31 »
Oliko 500-1000€?

Kyllä, voi vaihtaa säännöllisesti. Ja välissä aina tarpeen mukaan, eli usein.

Kova hinta. Osat ei maksa kun 120€ luokkaa. En usko, että maksaa vaihto noin paljoa...
Peugeot 508, Allure 2016 1.6 e-THP.

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 528
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #204 : 15.08.2018, 09:53:02 »
Jos löydät pajan mikä tekee tuon toimenpiteen alle 500e, niin vinkkaa tänne. Veikkaan, että moni THP:n omistaja olisi tiedosta kiitollinen ;)
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

buusba

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 2 182
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #205 : 17.08.2018, 13:42:06 »
Varmasti pelkän ketjun vaihtavat tuohon hintaa, mutta se on yhtä tyhjän kanssa, parempi jättää tekemättä kokonaan...
Nykyisin: Citroen C4 Grand Spacetourer bluehdi 130 EAT8 -21 / Peugeot 108 e-vti 68 -16 / Citroen 2CV 0,6 -71

Ex PSA:  Peugeot 206 GTI -00 / Peugeot 2008 VTI 82 -13 / Citroen C4 Picasso puretech 130 A -18 / Citroen Grand C4 Picasso e-THP 165 A -15 / Peugeot 207 SW VTI 120 -08 / Peugeot 308 II SW Puretech 130 -14, Peugeot 306 1,6 -98, Peugeot 308 SW 1,6 HDI -10, Peugeot 406 V6 GW -03, Peugeot 206 1,4 -99 , Citroen Xsara 2,0 HDI -01, Peugeot 406 V6 -98, Peugeot 406 2,0 -97

iloret

  • Vieras
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #206 : 03.09.2018, 17:38:20 »
Mitä vikakoodeja ilmaantunut kun jakopää tiensä päässä?
Äänestä kyllä kuulee! ::)

iwontgofast

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 69
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #207 : 31.01.2019, 16:21:23 »
Auto: 2015 508 SW 1,6 e-THP 165 Allure.

Noin vuosi sitten meni jakopää takuuseen uusiksi (70000km, olen toinen omistaja ja tehdas takuuta oli velä jäljellä).Vein auto Treen Veholle hoitoon kun kuulosti enemmän dieseliltä kuin bensakoneelta. Kuulemma ketju venynyt ja nokka-akselien välinen laahari poikki. Sitten en muistaakseni heti kuunnellut sen tarkemmin kylmäkäynnistyksi. Mutta muutama kuukausi remontista. Kylmänä taas huomasin pientä aaltoilevaa rallatusta. Ääni häviää kun kone lämpiää. Käytin autoa uudestaan Veholla. Vein auton edellisenä yönä jotta voivat kuunnella kylmä käynnistystä, mutta huoltomies ei ollut huomioinut mitään outoa ääntä. En tiedä kuunteliko heti parkkipaikalla vai vasta kun oli ajanut halliin sisälle. Tarkastivat jakopään. En muista oliko puhetta ketjunkiristimestä. Täytyy käydä kysymässä. Onko jollain tietoa kuinka ketjun venyminen mitataan ja kuinka jäykkä kiristimen jousen pitäisi olla? Voisiko ääni tulla hyrd.venttiilin nostajista? Noi nostajathan pitäisi saada irroitettua ilman nokka-akselien purkamista Yhden Boran joskus remppasin kun oli puolet ko.osista jumissa. Onkohan takuukorjauksilla takuuta? Meinaan että jos tulee iso turma. Otin videoo muutamaakin otteeseen silloin kuin huomasin äänen remontin jälkeen, jos tulee kiistelyä asiasta.
Ex Pesoot: 405 1.6 GL -89   405 1.6 GLi -94   306 1.6 HB -99 
307 SW 1.6 - 04(x2) -05    308 SW 1.6 Hdi -10 
208 e-Hdi 92 M5 (paku) -13  508 SW e-THP 165 A6 -15
208 Puretech 110 A6 -16
Nykyiset: 508 Hybrid 225 (FB) -21   e-2008 GT -22

JuRy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #208 : 31.01.2019, 17:59:31 »
https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/ratkaisuja-riitoihin/autot/jakoketju/
Kyllä noita remontteja korvataan vielä enemmänkin ajetuilla autoilla.

JuRy

  • Käyttäjä
  • **
  • Viestejä: 150
Vs: 508 - THP-moottorin ongelmat
« Vastaus #209 : 31.01.2019, 18:27:19 »
Mikähän maahantuojan kanta on THP moottorien jakopään kestoiälle? Ketjukonehan pitäisi olla huoltovapaa jos huollot tehty normaalisti.
Noissahan se paukkuu jo 20-30 tuhannen kilometrin välein. Susi jo syntyessään