En usko, että vielä noin pieni suositellun kiristysmomentin ylitys vahingoittaisi vanteita (tai pyörännapaa). Sen sijaan kannattaa aluksi käydä läpi kaikki pyöränpultit siltä varalta, että ovat päässeet (selvästi) löystymään. Sen jälkeen ongelman selvittelyä lienee helpointa jatkaa käymällä ko. rengasliikkeessä tarkistuttamassa renkaat/vanteet ja tarvittaessa tasapainottamassa uudelleen? Samalla selviäisi mahdollinen renkaiden vaurio, jonka takuu korvaisi. 3000 km:n ei pitäisi vaikuttaa renkaisiin niin, että ne vaatisivat uudelleen tasapainotusta.
Toki, jos aikaa ja viitseliäisyyttä riittää, niin voihan renkaiden vaikutusta testata itsekin vaihtamalla niitä yksitellen vararenkaaseen (jos autossa sellainen on ja se on moottoritieajoon soveltuva) tai talvirenkaisiin (jos ovat kitkarenkaat).
Myös rengaspaineet on syytä tarkistaa.