Auto: 2001 607 3,0 V6 (ES9J4S).
Irrotin edestä alatukivarret puslien vaihtamista varten. Samalla paljastui, että alumiiniset korikiinnikkeet olivat hapertuneet täysin ja lohkesivat molemmilta puolita moneen osaan. Uusia onneksi saa, enkä ihmettele koska alumiinivalu on kahden teräsosan välissä. Myös pultit ovat jämähtäneet iloisesti vapaareikiin.
Vaihtamista varten apurunkoa joutuu laskemaan tai ainakin raottamaan takareunasta:
varaosakuva. Saman kiinnikkeen alla on myös kallistuksenvakaajan kiinnitys apurunkoon:
varaosakuva. Tehtaan korjausohjeen mukaan (vakaajatangon vaihtamiseksi) pitäisi purkaa todella paljon, mutta selviäisikö tässä vähemmällä työmäärällä?
Eli saako apurunkoa raotettua takalaidasta löysäämällä osaa apurungon pulteista? Varmaan jotain komponentteja pitää irrottaa, ainakin apurungon sivuilla olevat tukitangot, moottorin apurunkoon kiinnittyvä reaktiotanko sekä ilmeisesti ohjausvaihdettakin? Rakennehan on käsittääkseni samankaltainen kuin 605-mallissa.
Jos onnistuu näin, tarviiko apurunko kohdistaa uudelleen? Kohdistustappien mitat tällöin hakusessa.