Kirjoittaja Aihe: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)  (Luettu 4153 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

akraama

  • Vieras
807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« : 09.10.2015, 09:09:00 »
Auto: 2003 807 2,2 HDi.

Joka talvi toistuva pakkasongelma yleensä kun >-10 C, kuten taas tänään ensimmäisen kerran tälle talvelle. Eli käynnistinmoottori pyörittää, mutta auto ei käynnisty. Korjaantuu, kun lämpöpuhallin on 10 min suunnattuna polttoainesuodattimiin letkuihin päin. Suodattimen vaihdolla ei vaikutusta minään vuonna, eikä dieselpakkaslisäaineilla. Ongelma ei ole poistunut näillä, joten viimeisiä oljenkorsija kysellään täältä ennen kuin autosta joudutaan luopumaan.

Onko jokin anturi tms., joka voisi syötön katkaista tai muu osa? Kiitos oikeasta vinkistä jo etukäteen. :P

Benkku

  • Vieras
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #1 : 09.10.2015, 20:18:09 »
Joka talvi toistuva pakkasongelma yleensä kun >-10 C, kuten taas tänään ensimmäisen kerran tälle talvelle.

Ongelma ei ole poistunut näillä, joten viimeisiä oljenkorsija kysellään täältä ennen kuin autosta joudutaan luopumaan.

Joka syksy tankissa taitaa olla kesälaadun polttoainetta, jonka suodatettavuus loppuu -10 asteen tietämillä, samepiste nollan tietämillä eli puuroksi vetää jo pikku pakkasilla.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #2 : 09.10.2015, 20:35:28 »
Paitsi että tota vain -10 dieseliä ei ole myyty enää puoleentoista kuukauteen, syyskuun alusta kesälaatu kestää vähintään -15 astetta pakkasta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

akraama

  • Vieras
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #3 : 09.10.2015, 20:44:49 »
Ongelma tosiaan talvilaaduillakin. Turussa harvoin kovia pakkasia, joten voi olla että seuraavaksi vasta tammikuussa tai kun pakkasta nyt tulee. Letkuista luulis vesi poituvan aina suodattimiin, mutta vaikka polttoainesuodattimen vaihtaa ja putsaa kotelon yms. niin ei vaikuta ongelmaan. 

hdi tapio

  • Vieras
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #4 : 10.10.2015, 07:20:03 »
Startti ei ehkä pyöritä tarpeeksi nopeasti, polttoainesyötön minimi painetta ei saavuteta? Onko akku kunnossa?

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #5 : 10.10.2015, 12:29:27 »
Muistaakseni tossa koneessa suuttimet aukeaa vasta kun polttoainaan paine on 200 baria
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

akraama

  • Vieras
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #6 : 10.10.2015, 15:09:27 »
Kuulostaa jo paremmalta, mutta akun ja startin vaihto ei auttanut, eikä lähde kaapeleilla käyntiin. Aamulla kokeilin kun kylmä yö, ei lähtenyt, mutta päivällä emännällä kun käskin laittaa yli tunniksi lämpeemään, jolloin ilmeisesti ko asia auttaa, eli 45min ei vielä konetilaa lämmitä tarpeeksi, mutta 1 1/2h - 2h riittää. tosin lähtee aina jos ei ole ollut lämpeemässä puhalluslämmöllä n.10min. Voisiko tosiaan polttoainepumppu olla? Muutenhan jos saisi syöttöä niin savuttaisi ainakin jollei käynnisty?

ToniL

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 8 152
    • http://peugeot505.info
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #7 : 10.10.2015, 15:44:55 »
Oletko lukenut vikakoodit? Jos vaikka niistä löytyisi jotain viitteitä ongelman aiheuttajasta. Lisäksi ainakin PPS:llä pääsisi tarkastelemaan anturitietoja moottorin käynnistämistä yritettäessä.
"About the only thing it can't outrun is its shadow." - Peugeot-mainos
3 x 1985 505 Turbo Injection + 1986 505 Turbo Injection + 1985 505 GRE + 1989 309 1,6 XL Look + 1996 405 2,0 GTX Style + 1995 306 1,8 ST + 1997 306 2,0 GTI-6 + 2000 306 1,4 XN Cristal + 2001 306 2,0 GTI-6 + 2006 Expert Van 2,0 HDi 95 + 2009 Boxer 3 Van 2,2 HDi 120
Sivusto ja foorumi 505-harrastajille: peugeot505.info

akraama

  • Vieras
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #8 : 10.10.2015, 16:06:31 »

Kesällä tuli katsottua, tosin hiukkassuoattimen tukkoisuudesta johtuen. Nyt pönttö tyhjätty, eikä hälyttele sitä enää. käynnistysongelman yhteyessä ei ole tsekattu, mutta tarvinee kysellä josko sais jostain lainaan.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 144
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #9 : 10.10.2015, 17:25:49 »
...Voisiko tosiaan polttoainepumppu olla? Muutenhan jos saisi syöttöä niin savuttaisi ainakin jollei käynnisty?

Voihan se olla Railin anturikin, lähinnä se että jos se ei pukkaa harmaata/valkoista käynnistäessä ei se myöskään saa polttoainetta.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

SEL

  • Vieras
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #10 : 10.10.2015, 18:57:08 »
Korkeapainepumppu huoltoon, jokin tiiviste falskaa. Itselläni samanlainen ongelma, tosin jo alle +5 asteessa. Vika hävisi kun hain hajottamolta toisen pumpun.

akraama

  • Vieras
Vs: 807 - Pakkaskäynnistysongelma (HDi)
« Vastaus #11 : 17.12.2015, 09:44:47 »
No niin nyt tuli pakkasta sen verran, ettei lähtenyt käyntiin ja soitin kaverille jos sais scanneria lainaan. Oli tietysti lainassa, mutta toivottavasti pakkaset jatkuisi, niin saanen toisena päivänä. Liikkeestä tilasin muutamat muut osat ja kysyin korkeapainepumppu vinkkiä, koska samassa tilassa toimii Peugeot huolto. Meinas, et oisko hehkut? Tosin ne on vaihtamatta, kun en löytänyt koko hehkuja, mutta pitänee nekin vaihtaa. Tosin nyt yöllä ei ollut kuin muutama aste pakkasta ja lykkäis mielestäni savua jos ei lähtis käyntiin starttia jurnatessa?