Auto: 2002 607 2,0 HDi.
Ohje pätee muihin malleihin myös pienin varauksin.
Jarrutehostin pitää irroittaa edestä, koska käytännössä jarruputket ovat jumissa abs-yksikössä eikä käsi mahdu väliin. Myös tässä HDi koneessa turbolle menevä ilmaputki pitää irroittaa ja painaa alas pois tehostimen edestä. Putken pultti pitää irroittaa turbon päästä mikä löytyy apukuskin sisälokarin takaa. Sitten yksi putken kiinnityspultti auki, huohotinputki irti ja nyt putki painuu alas ja jarrutehostin mahtuu ohi.
Irrota myös kaasuvaijeri potikasta ja pura hehkureleen ja taka-akun releen kiinnitysrauta ja siirrä releet sivuun.
Irrota ilmansuodatinkotelo ja kaikki liittimet mitkä kiinnittyvät siihen.
Pura sisältä polkimien päältä suojamuovi 6x T20 torxilla kiinni.
Irrota jarrupolkimelta tappi millä jarrutehostin on kiinni.
Ime jarrunestesäiliö tyhjäksi.
Irrota jarruputket pääsylinteriltä.
Irrota jarrutehostimen panta. Tarvitset 13mm tulppahylsyn ja käytännössä siihen pitää hitsata joku jatko esim. 17mm tulppahylsy koska kierri on niin pitkä.
Avaa panta ja poista jarrutehostin.
Irrota ABS-yksiköltä jarruputket mitkä saat. Uusi loput putket.
Abs yksikkö on kiinni 2X13mm mutterilla, löysää ne.
Irrota ecun liitin.
Poista yksikkö.
Yleensä näistä hajoaa ecu, ecu on kiinni T15 torxeilla hydrauliikkayksikössä, vaihda uudet pultit ja voitele kierteet kuparilla niin voit vastaisuudessa poistaa pelkän ecuosan, nyt se on jumissa. Eli jos tämä osa hajoaa joskus niin jarrupiiriä irroittamatta voit irroittaa pelkän ecun.
Suomessa on myös monia yrityksiä mitkä korjaavat pelkän ecun alle 200€:lla.
Kasaus käänteisessä järjestyksessä.
Ilmaaminen voi olla haaste, periaatteessa tarvitset testerin siihen.