Kirjoittaja Aihe: 508 - Huolto ja huoltohinnat  (Luettu 14481 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Alfissimo

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 332
  • TurboFiat ja V6-Alfoja. Ehkä taas joskus pösö.
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #30 : 29.03.2018, 14:32:48 »
Kyllä ne OT-öljytkin olisi hyvä vaihtaa, vaikkei "pakko" olisikaan ja kaikki muuten toimisikin. Monesti tullut melkoisen mustaa kuraa ulos ihan ehjistäkin tehostimista.

Edit: 60€ huolto ilmastoinnille ei tainnut pitää sisällään muuta kuin täytön & väriaineen? Kuivaimen vaihto ja kennon & kanavien kunnollinen desinfiointi parantaa tehoa ja ilmanlaatua huomattavasti, vaikka kaikki muuten toimisikin.
« Viimeksi muokattu: 29.03.2018, 14:36:16, kirjoittanut Alfissimo »
Älä tee tänään sitä, minkä voit jättää vielä huomennakin tekemättä.

megaman

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 380
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #31 : 29.03.2018, 14:35:10 »
Moottoriöljyn vaihto 10 tkm välein ? Ruostesuojaus? (tarviiko Peugeot?)

Kaverilla on uutena ostettu -99 mallinen Farkku Mondeo 1.8 bensa, johon tulee kohta 500 tkm. mittariin. Öljyt vaihdettu 10 tkm välein, veikkaan että siksi on paljon kilsoja takana. Vetarit menneet pariin kertaan molemmin puolin (kaksi tielle jääntiä) ja kytkin uusittu. Siinä lienee suurimmat murheet. Yhtään pyöränlaakeria ei ole uusittu ja pakoputki on alkuperäinen. Suurin osa noista on jo paalattu aikapäiviä sitten. Tuo on lisäksi ruostesuojattu uutena.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309...

patione

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #32 : 08.05.2018, 16:56:29 »
Auto 508 RXH -13 133tkm

Laturin hihna vaihdettiin 120tkm huollossa ja silloin myös kiristin oli kunnossa. Nyt hihna poikki ja kiristin rikki. Vaihto tehtiin Rovaniemen Pörhöllä ja hintaa operaatiolle tuli 650€

508 RXH -13, 407 2.0(B ja D), 307 1.6Hdi, Rellut: R19, Laguna 2.0T, Laguna I 1.8, Laguna II 1.9Dci ja 2.0Dci

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 654
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #33 : 08.05.2018, 17:28:49 »
 :o  Mitäs kaikkea tuolla 650 eurolla oikein saa?
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

masiina

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 414
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #34 : 08.05.2018, 18:02:42 »
Auto 508 RXH -13 133tkm

Laturin hihna vaihdettiin 120tkm huollossa ja silloin myös kiristin oli kunnossa. Nyt hihna poikki ja kiristin rikki. Vaihto tehtiin Rovaniemen Pörhöllä ja hintaa operaatiolle tuli 650€

Oireiliko hybridijärjestelmä mitenkään ennen kiristimen hajoamista? Väläyttelikö "engine fault" valoa tms.?
Ajossa: 508 RXH Hybrid4 HDi AWD -13
Ex: 508 sw 2.0 HDi A Allure (120kw) -12
Ex: 407 sw 2.2 120kw (EW12J4)  Executive -06

patione

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 41
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #35 : 09.05.2018, 12:12:57 »
Juu kyllä se ennen ensimmäistä hihnan vaihtoa jo valitteli tuota engine faulttia tai hybrid system faultia. Hihnan vaihdon jälkeen meni jonkin aikaa hyvin. Sitten alko kiihtyvyys katoamaan ja vaihteiden vaihto hidastuun ihanko kytkin olis luistanu. Lopuksi tuli hybrid system fault, speed reduced näkösälle ja pellin aukastessa huomasin että oli napsahtanu tuo hihina poikki... Katkeamisen jälkeen ajelin työpaikalle ja hinautin rolloon.
508 RXH -13, 407 2.0(B ja D), 307 1.6Hdi, Rellut: R19, Laguna 2.0T, Laguna I 1.8, Laguna II 1.9Dci ja 2.0Dci

Jonssoni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #36 : 20.09.2018, 11:54:14 »
Auto: 2012 508 SW 2,0 HDi 140 Allure.

Löytyykö mistään tietoa mitä määräaikaishuollot pitää sisällään?
Laajasta netin kaivamisesta huolimatta en ole löytänyt tietoa esim. apulaiteremmin vaihtovälistä. Tai juuri muistakaan huolloista.
Kiinnostaa tietää seuraavat huollot:
120 000
140 000
160 000
180 000

Kiitos =)
508 SW 2.0Hdi -12
Ex: Saab 900 2.3i -94, Saab 9-5 3.0TiD -01, Saab 9-5 2.0t -06

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 654
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #37 : 20.09.2018, 12:06:39 »
Eikö nuo tiedot ole kirjattu siihen huoltovihkon ensimmäisille sivuille?
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

Jonssoni

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 14
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #38 : 20.09.2018, 12:26:18 »
Jos on kirjattu, niin se on niin kryptisesti tehty, että mie en ainakaan oo tietoja saanu kaivettua siitä.
Perus suodattimien vaihto, ilmastointi ja jakohihna löytyy. Ja Stop & Go varustettujen apulaitehihnan vaihto.
508 SW 2.0Hdi -12
Ex: Saab 900 2.3i -94, Saab 9-5 3.0TiD -01, Saab 9-5 2.0t -06

Aksu

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 654
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #39 : 20.09.2018, 12:50:53 »
Silloinhan se tuppaa sanomaan sitä, että vaihtoväliä ei ole määritetty. Luultavammin apulaitehihna tarkistetaan huollon yhteydessä ja vaihdetaan tarvittaessa. Service boksista voi myös katsella tehtaan määrittelemää huolto-ohjelmaa, mutta se voi joiltain osin poiketa maahantuojan määritelmästä.
508 Allure HDi 163 -11
ex. 406 Sport 2.2 -01, 308 Sport HDi 110 2Tronic -08, 407 Executive HDi 136 -04, 2x 306 GTi-6 -97 & -00, 106 GTi -98, 405 Mi16 -89

popmka

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 17
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #40 : 21.09.2018, 22:39:04 »
Täyttä paskaa koko huollot nippa nappa vihtavat öljyt ja muu lisälaskutuksesta jos pitää korjata näin se kulkee

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 311
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #41 : 07.12.2018, 21:14:59 »
Varaosahinnoista, mutta samalta tiskiltä ne irtoaa Autoverkkokaupassa, mitä huoltojen hinnatkin.

Kaikki pitäisi tehdä itse. Kävin hakemassa lasinpyyhkijöitä 508:iin ja Autoverkkokaupan tiskillä minulle tuotiin ensin tarjolle 3008/5008:n pyyhkijöitä, jotka eivät minulle kelvanneet. Sitten pitkän etsimisen jälkeen löytyi kaksi eri pakkausta, joihin oli jo saatu kirjoitettua 508, mutta niissä luki myös 208, 2008, Partner, Boxer ja RCZ. Totesin että niistä on ainakin toisen oltava väärin, koska tuossa pitää pyyhkijöiden olla toistensa peilikuvia. Taas jatkettiin penkimista ja lopulta löytyi se toinenkin oikein.

Ihmettelin jo siinä vaiheessa kun niitä tuotiin kahdessa eri pakkauksessa, että pitäisi kyllä olla tuo pari samassa paketissa. Sain vaan vastauksen, että täällä on uusi varaosanumero ja kummallekin sulalle on oma numero. Ajattelin siinä, että joku on taas optimoinut jotain ja manailin myös aiempaa verrattuna tuplahintaa.

Kotona sitten pääsin katsomaan serviceboxista ja onhan se tuplasulkapakkaus edelleen olemassa ja sen hinta on vain 4 € enemmän kuin yhden sulan. Nyt kyllä ylittyi raja osaamattomuudessa.

Niin se yhden sulan hinta on 34,80 € ja tuplapakkaus 38,80 €. Positiivista tässä on se, että Autoverkkokaupalla on Serviceboxin hinnat, eikä korkeammat, kuten esim. Länsiautossa.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #42 : 07.12.2018, 22:20:56 »
Treen Veholla vaihtoivat -11 mallin 508:iin Peugeot-pyyhkimet reilu 30€, sis materiaalit huollon yhteydessä viime vuonna. Tänä vuonna en muistanut tuota tinkaista mukaan huolto-ohjelmaan.
Voin vielä tarkistaa kuitista kunhan kerkiän.
Halpaa ja hyvää on ollut palvelu.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)

Penguin

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 3 311
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #43 : 11.12.2018, 20:54:28 »
Kävin tänään autoverkkiksen huoltotiskillä pitämässä ”koulutusta”. Otin mukaan yksittäispattujen sulkien pakkaukset ja parina pakattujen sulkien pakkauksen. Serviceboxista tulostin kuvan näkymästä, jossa nämä kaikki on listattu osanumeroineen ja lisäksi serviceboxin hinnat kaikille.

Pikkaisen piti rautalankaa taivuttaa huoltoneuvojalle, joka kävi sitten keskustelemassa asiasta korjaamopäällikön kanssa. Lopputuloksena palauttavat toisen sulan hinnan minulle ja kiittivät informaatiosta ja lupasivat tilata jatkossa sulkia pareittain.

Hetken jo luulin, että tästä tulee pitkä vääntö, mutta joku selvästi muisti, että autoverkkokaupan tavoitteena on tyytyväinen asiakas. Hienoa! Jatketaan koulutusta seuraavalla kerralla jollain toisella aiheella.

PgPete

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 401
Vs: 508 - Huolto ja huoltohinnat
« Vastaus #44 : 11.12.2018, 22:50:18 »
Loistavaa toimintaa molemmilta tahoilta.
Edelliset, aikajärjestyksessä: Escort -81, Kadett 1.3 S -83, 309 1.6GR -88, Mi16 -88( Paras autoni tähän mennessä) Accord 2.0 -93, 406 SR 1.8 16V -98, 406 SV 2.0 GW Aut, (jakaa toisiksi parhaan autoni tittelin 508:n kanssa. Oli 7v. itsellä) SV:n aikaiset II-autot: Omega 2.0 -89, 309 1.4 xl- 90, 309 1.6 GLX -91, Transit -88, Ducato -01, 405 1.6 GLX Wagon ensin II-autona, sitten ykkösautona, 306 1.8 16V Wagon -98, Focus -04 ja
NYT: Transit -07 ja
508 SW ALLURE 2.0 HDI 140 -11 (DW10B)