Kirjoittaja Aihe: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)  (Luettu 12771 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #15 : 30.01.2016, 23:42:13 »
Kyllä jossain sarjassa TU moottoreita on ollut pientä kansirempan tarvetta, en tiedä yleisyydestä, saati onko tyyppivika, mutta tiedän joitakin tapauksia joissa on jouduttu ko temppa tekemään.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

kaselin

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 347
  • Jotenkuten
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #16 : 01.02.2016, 21:41:10 »
Eihän toi uskon asia ole ei oo kaikki uskovaisia on vaan oma kokemus, kaikki omistamani ja näkemäni TU koneet on ollut samasta kohtaa öljyisiä mikä enemmän mikä vähemmän, uskoahan ei tarvi eikä ole venttuulikoppa vuotanu.
Fiat Scudo 1,6 multijet -08,    
Pösö expert 1.9TD -00,                
C5 break 1,8 -03,  
Honda GL1800 Airback/Navi,  
Mantis Tiller, 2CV4 -72, 2CV6 -82

J-PR

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #17 : 02.02.2016, 09:53:46 »
Onhan se aivan yleisesti tiedossa oleva vika noissa vanhemmissa Tu-koneissa. Ihme jos 150tkm mennessä kannentiiviste mene. Kuten micco taisikin jo mainita, aika helppo ja halpa vaiva korjata/korjauttaa. Täälläkin eräs tunnetusti pätevä henkilö joitakin vuosia sitten mainosti että vaihtaa sen 250 eurolla. Toki nyt hinta voi olla jonkin verran suurempi. Ei siinä pätevällä henkilöllä montaa tuntia mene ja samalla tulee hihnakin uusittua. Olen itsekkin tuon homman tehnyt ja muistelen että siihen vuotavan öljykanavan kohdalle kannentiivisteeseen kun laittaa hieman ekstra tiivistesilikonia niin tuo vaiva ei sitten enää pitäisi uusia.

Mutta, minua kiinnostaisi tietää onko tässä kyseenalaisessa autossa tuo 1.4 16v kone. Niistä kun ei taida juttua paljon olla missään, tai sitten en vaan ole seurannut noita uudempien mallien tredejä riittävästi.
« Viimeksi muokattu: 02.02.2016, 09:57:06 kirjoittanut J-PR »

PUG-508

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 7 718
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #18 : 02.02.2016, 10:01:27 »
Ei ole 16V moottori.
Peugeot 3008 hybrid

J-PR

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #19 : 02.02.2016, 10:08:43 »
Joo niin se varmaan on. Ilmeisesti 16v koneet tuli 2004, mutta kun 207 tuli markkinoille niin 206 myytiin sen jälkeen vain karvalakkiversioina. Vai onko noita 206 1.4 16v malleja myyty ollenkaan suomessa?
« Viimeksi muokattu: 02.02.2016, 10:25:52 kirjoittanut J-PR »

SamiK

  • Ylläpitäjä
  • *******
  • Viestejä: 12 146
  • Kuolema kuittaa univelat...
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #20 : 02.02.2016, 10:39:21 »
On niitä tuotu suomeen, ainakin yksi maahantuojan kautta ja kuulemma muuta kautta jokunen.
Kiittämättömyys on maailman palkka. Mikään hyvä ei kestä ikuisesti, vain kurjuus on pysyvää.

eeeno

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #21 : 03.02.2016, 14:45:00 »
Kyllä ajatukseni oli siellä, että lähinnä 150 - 200tkm ajettuna ja yli 10-v vanhoissa tuommoinen vika on todennäköisempi. Noin vähän ajetussa pitäs kuulua virhevastuun piiriin.

Ja jos öljyä ei kulu ja vuoto on vaan hikoilua, niin sen voi jättää korjaamatta, kunhan seuraa säännöllisesti mittatikusta öljytasoa. Kylmällä moottorilla ajettaessa saattaa vuotoa olla enemmän.

peugeot

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #22 : 06.02.2016, 11:37:36 »
Rek. 29.09.2010, ajettu 56 500 km. TU3-moottori. Myyjäliikeen kommentti: yleinen vika. Maahantuojan kantaa odotellaan.

Utelias

  • Vieras
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #23 : 18.03.2016, 11:12:49 »
Auto: 2003 206 1,4 (166 000 km).

Minulla on ollut kaksi vuotta Peugeot 206. Autolla on ajettu 166 000 km ja se on toiminut hyvin ja katsastin sen tiistaina 15.3 tällä viikolla. Hyvin meni katsastuksesta läpi. Olen harkinnut uudemman ostamista, mutta ajattelin jospa ajelen vielä tällä ja teetän autoon jakohihnan vaihdon. Vaihtotyö luvattiin 16.3, 350 euron hintaan Salon moottorihuollossa. Eipä asia ollutkaan niin yksinkertainen. Huollosta soitettiin, että kun olivat aloittaneet työn, niin huomasivat jäähdysnesteiden valuvan öljyn joukkoon.

Edessä siis kansiremontti kannen oikaisuineen, joka kasvattaa yhdessä jakohihnan vaihdon kanssa korjaushintaa yli tuhanteen euroon >:( Ihmettelen vaan miksi en itse ole huomannut mitään oireita missään :-( Mikään varoitusvalo ei palanut, eikä koneen lämpötila noussut normaalista, ei ulkoisia öljyvuotoja. Annoin harmissani luvan jatkaa remonttia, vaikka ensin olinkin ihan yllättynyt, että miten tämä voi olla mahdollista. Auto on käyttäytynyt ja toiminut ihan hyvin ja meni se katsastuksestakin kerralla läpi. Tietysti kirpaisee kun noin parin tonnin arvoiselle autolle tulee melkein auton hintainen remontti. On puhuttu että Ranskalaisissa autoissa on tämä vika/ominaisuus olemassa.

fluxpur

  • Käyttäjä
  • *****
  • Viestejä: 967
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #24 : 18.03.2016, 12:13:39 »
No ainakin voit pyytää kannentiivisteen itsellesi, näkee onko vuotanut. Tai olettaisin ainakin. Jos sylinteristä pääsee pakokaasua vesikanaviin, ainakin se näkyy tiivisteessä.

jr66

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #25 : 23.10.2018, 20:44:52 »
Auto: 2003 206 1,4 (KFV, 8-ventt., 75 hv, 177 000 km).

Auto puskenut eilen pakoputkesta valkoista savua, ei liittyne paavin valintaan... ? Paisuntasäiliössä tänään ruokalusikallinen nestettä, ei lähde käyntiin. Pahvivika ? Tuplaantuuko auton arvo pahvirempan seurauksena tai tarkemmin onko remppa samanhintainen kuin ehjä auto ? Ajettu 177 tkm. Kone 75 hv KFV eli 8-venttiilinen ? Mitä muuta osanvaihtotarvetta on samalla kertaa ? Jakopää ?

D`Artagnan

  • Käyttäjä
  • ****
  • Viestejä: 452
  • "The drive of your life"
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #26 : 23.10.2018, 20:55:05 »
Ei varmaan rahallisesti kannata jos joutuu liikkeessä teettämään. Ja ellei ole poikkeuksellisen kiintynyt kyseiseen yksilöön. Menee äkkiä se tonni remppaan ja sitten vielä se että ne eivät läheskään aina onnistu niin kuin pitäisi, voi olla tehoja kateissa tai muuta pielessä.
Toisaaltaan jos on tuttu kaveri joka tekee huokealla ja auto muuten hyvin pidetty ja iskussa niin voi kannattaa kunnostaa ihan käyttöarvon takia. Itse auton arvo ei tuolla rempalla tule nousemaan penniäkään vastaavaan remppaamattomaan. Vaatii yleensä kannen suoristuksen koneistamolla ja sitten sen uuden kannen tiivisteen. Monesti vain kun näitä alkaa laittamaan niin menee rutosti muitakin osia ja tiivisteitä siinä samalla ja siitähän sitä hintaa sitten muodostuukin.
Ehkä kannattaa myydä tuossa kunnossa jollekin tekijälle tai varaosiksi.
« Viimeksi muokattu: 23.10.2018, 21:00:34 kirjoittanut D`Artagnan »
MB E250 cdi

jr66

  • Käyttäjä
  • *
  • Viestejä: 11
Vs: 206 - Kansitiivisteen vaihto (TU)
« Vastaus #27 : 23.10.2018, 21:04:05 »
Joo siis auto on kaverin äidin, mahd. rempan tekee kaveri, minä tai joku muu parista vaihtoehdosta, liikkeeseen ei edes harkita viedä. Ko. äiti on tällä hetkellä talonvahtina oman väen ollessa ulkomailla ja tämän äidin pitäisi jollain päästä viim. viikon päästä muutaman sadan km. päähän ja liikkua sielläkin autolla. Eli: kellään ei taida olla tuolla aikataululla aikaa tehdä pahviremppaa. Paaliin, myydään viallisena jollekkin joka rahaa tarjoaa, rempataan kun ehditään ? Ei liene kovin rakas omistajalle, ostettu vajaa vuosi sitten. Automaattilaatikolla mikä nyt ei sinänsä vaikuta tähän mahd. remonttiin.

megaman

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 191
  • ajossa: 407 Coupé, 307 SW, Boxer
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309, 206, 307...