Kirjoittaja Aihe: 508 - Jäykkä vaihteensiirto  (Luettu 2372 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tuska_3

  • Vieras
508 - Jäykkä vaihteensiirto
« : 23.03.2016, 03:33:44 »
Auto: 2011 508 1,6 HDi.

Pakkasyön jälkeen vaihteet on "jäässä". Aamulla kun pitää autoa tyhjäkäynnillä n. 20min niin vaihteet toimii normaalisti. Oisko kellään tietoa missä voisi olla jäätymisen syy? Vaihdeöljyt vahdettu ja vika ei korjaantunut. Voiko vaijerit olla jäässä? tms..

poirotti

  • Käyttäjä
  • ******
  • Viestejä: 1 482
Vs: 508 - Jäykkä vaihteensiirto
« Vastaus #1 : 23.03.2016, 07:15:46 »
Voiko vaijerit olla jäässä? tms..

Kyllä ne voi olla jos on esim. moottoritila pesty painepesurilla.
405, 605, 406, 406, 607, 407, 307

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - Jäykkä vaihteensiirto
« Vastaus #2 : 11.08.2016, 22:42:05 »
Auto: 2011 508 SW 1,6 THP.

Onkos kukaan irrottanut vaihdekepin suojanahkaa? Miten mahtaa tapahtua? Pitäisi päästä rasvaamaan narisevaa ja hiukan jäykistelevää vaihdekeppiä, kai siellä joku pallonivel on...

GeekPug

  • Vieras
Vs: 508 - Jäykkä vaihteensiirto
« Vastaus #3 : 13.08.2016, 13:24:06 »
En ole tuota 508:iin tehnyt (C5:een kylläkin), mutta yleensä tuo suojus on kiinni ympäröivässä muovikehyksessä, joka lähtee keskikonsolista irti yleensä nostamalla ja/tai jostain kohdasta reunaa kevyesti vääntämällä, tämän videon tapaan:

https://www.youtube.com/watch?v=4d72GPEZHPw

Vaihdekepin yläpäässä suojus on hyvin todennäköisesti kiinni nippusiteellä sisäpuolelta, eli alaosa täytyy irroittaa jotta siihen pääsisi käsiksi (mutta sille tässä tapauksessa ei liene tarvetta).

Salmiakkipatonki

  • Vieras
Vs: 508 - Jäykkä vaihteensiirto
« Vastaus #4 : 23.08.2016, 18:12:48 »
Olipas helppo nakki. Nahkainen suojapussukka on kehyksensä kanssa kiinni konsolissa vain painamalla, edes ympäröiviä muoveja ei tarvinnut irrottaa. Kepakon alaosassa on kumipalje, jonka alle suihkaisin valkoista vaseliinia ohuen pillin avulla. Narina lähti hatkaan, kuten pitikin.